A więc u Marka w SMP auto na małym serwisie...:
1. Wymiana rozrządu: Pasek, pompa wody, termostat, rolki, napinacz (CT920,
DOLTZ, INA). Mycie przodu silnika.
2. Wymiana tarcz i klocków, przód i tył (Zimmermann + Ferodo). Pomiary bicia
nowych tarcz: Prawy przód: 0.06 mm, Lewy przód: 0.05 mm, tył lewy i prawy:
0.04 mm. Wyczyszczone piasty. Wpisana nowa grubość tylnych klocków do
systemu elektrycznego hamulca ręcznego: 12 mm.
3. Kompletna regeneracja reflektorów bi-xenon: Hubert Cugier, Turew.
4. Wymiana wahaczy górnych, 4 sztuki.
5. Ustawienie geometrii zawieszenia, HUNTER 3D, osobny wydruk.
6. Wymiana olejów w dyferencjale przednim i tylnym oraz uzupełnienie w
centralnym. 75W90 Fuchs, olej syntetyczny.
7. Wymiana klamki drzwi prawych przednich. Testy, działa wypadły poprawnie.
8. Wymiana uchwytu podnośnika prawy tył.
9. LPG – obrót butli by wielozawór znajdował się z tyłu auta. Problem z butlą do
„jazdy na wstecznym”.
10. LPG – inspekcja wielozaworu: wszystko OK.
11. LPG – podłączenie QMAX’a pod OBD po K line, zamiast na CAN.
12. LPG – kalibracja QMAX’a, ustawienia na drodze, aktywowanie autokorekt po
OBD.
14. Wymiana łączników stabilizatora przód.
15. Uzupełnienie płynu chłodniczego koncentratem G12.
16. Skanowanie elektronicznych modułów.
17. Montaż łącznika gruszki podciśnienia – kolektor ssący
Całość, tj. części + robocizna w kwocie ponad 8000zł.
Auto jest teraz prawie tip-top, jeszcze kilka prac do wykonania.
ps. Włożyłem w samochód od zakupu we wrzesniu 2015r. prawie 20tys zł, a żadnej awarii nie było, wszystko to raczej typowe naprawy D3 + montaż LPG + światła ULO.
Pozdrowienia dla tych, którzy chcą kupić
zadbane D3 MPI z 2005r za 4xk PLN. <jezyk>.
