części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 lut 2019, 19:48

Jacek82 pisze:śruby to już też mogłeś dać nowe
Tak jest, śruby wg producenta powinny być wymieniane.
70Nm + 180 st.

Nowe śruby są z "plasteliny", stal coraz gorsza jest w obiegu,
lepiej używać starych jak nie są zużyte.
Nowe bierzesz, dokręcasz 70Nm później często nie udaje się 180 st dociągnąć i
leci gwint. Tania chińszczyzna.

Na starych idzie powtórzyć dokręcanie i nie leci gwint.

Co do jazdy, jest sztywniej. Czuć to. Mi to odpowiada. Zmniejsza się minimalnie
komfort ale u mnie sportowa zawieszenie i tak jest sztywniej niż w komforcie.

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 lut 2019, 19:51

Śruby wystarczy sprawdzić czy gwinty nie są ścięte i powyciągane. Poza tym nic innego nie mogło im się stać.
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 09 lut 2019, 19:59

pb41ns pisze:A to niby jakie? coś jaśniej prosze
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 09 lut 2019, 19:59

bloku pisze:Śruby wystarczy sprawdzić czy gwinty nie są ścięte i powyciągane. Poza tym nic innego nie mogło im się stać.
No i ja właśnie jestem tego samego zdania
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 09 lut 2019, 20:03

Jacek82 pisze:
pb41ns pisze:A to niby jakie? coś jaśniej prosze
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?
No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, <faktycznie>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 09 lut 2019, 20:05

nie spotkałem się nigdy z ciągnącymi się śrubami z ASO
skalibrowany dynamometr,odpowiedni moment i dokręca się książkowo

Jacek82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 25 lut 2018, 16:00
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jacek82 » 09 lut 2019, 20:09

pb41ns pisze:
Jacek82 pisze:
pb41ns pisze:A to niby jakie? coś jaśniej prosze
na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?
No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, <faktycznie>
ale tu nie mówimy o ramce pod rejestrację przykręconej na śruby z żelaznego tylko o elementach nośnych zawiechy
to nie jest paranoja tylko schludna,czysta i zgodnie ze sztuką zrobiona robota

bloku
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 107
Rejestracja: 23 mar 2017, 15:41
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 09 lut 2019, 20:13

Jacek82 pisze:nie spotkałem się nigdy z ciągnącymi się śrubami z ASO
skalibrowany dynamometr,odpowiedni moment i dokręca się książkowo
Jak ruszasz je po tym jak fabryka jest zamontowała to tak. Ale ciężko znaleźć 20 letnie auto gdzie jakiś amator mechanik nie masz pewności czy wiedział co to dynamometr <bezradny>
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 09 lut 2019, 20:16

Jacek82 pisze:
pb41ns pisze:
Jacek82 pisze: na pewno nie po to aby ktoś się kładł pod auto i zaglądał czy się błyszczą
nawet najtańsze zestawy do passata z alledrogo mają w komplecie zestaw śrub(notabene straszne gówna)
w podwoziu każda śruba i nakrętka jest narażona na korozję,mikropęknięcie i osłabienie materiału
w broszurach ELSA też powymyślali sobie bez powodu te wymiany śrub na nowe?
No nie papadajmy w paranoje, no bez przesady, <faktycznie>
ale tu nie mówimy o ramce pod rejestrację przykręconej na śruby z żelaznego tylko o elementach nośnych zawiechy
to nie jest paranoja tylko schludna,czysta i zgodnie ze sztuką zrobiona robota
Tak, zgadzam się, ale prędzej wymienisz z 10 kompletów wachaczy niż ta śruba się zniszczy
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 lut 2019, 20:43

Dajcie spokój, Jacek82 ma rację, wg producenta auta śruba ma być wymieniona
i tyle. Nie ma o czym dyskutować, że nie ma racji.


Trzeba mieć tylko świadomość, że montując starą musimy ją dokładnie obejrzeć
i ustalić czy jest na chodzie.

I tak jak pb41ns napisał, jeżeli ktoś nie przesadzi z dokręcaniem to kilka
razy da się tę śrubę użyć.

Jest ktoś, kto dokręcał starymi śrubami wahacze (a śruby nie były zniszczone) i miał
problem z urwaniem się jej? Czy coś innego? Wahacze dolne, śruby wahaczy górnych
wyciągają się bez problemu i widać na nich przeciągnięte gwinty.

Znam wiele przypadków, gdzie sworznie wypadały z wahaczy ale nigdy, że coś
się z ponownie przykręconą śrubą stało.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 09 lut 2019, 21:28

Pomijając już to, że w zestawach śruby potrafią być 8.8, czymś co przypomina gwint drobnozwojowy i nakrętkami zębatymi to wg mnie mając oryginał powinno się wymienić nakrętkę samohamowną z wkładką/zagniataną na nową. Śruba może zostać.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 10 lut 2019, 23:27

Pepek pisze:Pomijając już to, że w zestawach śruby potrafią być 8.8
W Polonezie amortyzatory miałem przykręcone śrubami w jakości 10.9
I takie są dostępne do wahaczy na znanym portalu aukcyjnym
https://allegro.pl/oferta/sruba-wahacza ... 6989635004

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 11 lut 2019, 11:10

Wymieniony olej wraz z filtrem, do tego filtry kabinowe, powietrza i paliwa. Dolany dodatek Liqui Moly Injection Reiniger - oczyszczacz wtryskiwaczy.

machul333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 07 sie 2017, 15:29
Lokalizacja: Samborowo

Post autor: machul333 » 12 lut 2019, 18:04

Zrobione nowe odmy do ABZ <chura>
Ta od kierowcy puszczała już od groma oleju, Po demontażu starej wszystko naokoło było zalane.

Wiem, że silikonu nie powinno się stosować do odmy, ale mam tych rurek od groma a same rurki metalowe są na styk do wyjść bloku i głowic więc sam silikon ma może 2 mm odkrytej powierzchni, na którą działają opary.
Mocowanie jest teraz na wcisk co pozwala wymienić w razie czego cześć silikonową w 10m. Nie trzeba dawać tam opasek co pozwala na wymianę bez ruszania przepustnicy i kolektora.


Obrazek


Jak by ktoś potrzebował to mogę sprzedać tą od strony pasażera(077103221K) bo jest w stanie idealnym praktycznie i dorzucę tą łączącą głowicę(077103221E) ale ta już taka sobie. Ta od kierowcy śmietnik bo drutowana.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 12 lut 2019, 18:44

Dobra robota <okok>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl