części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

DRIFT.

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
EL JUNIOR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 08 mar 2012, 19:20
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: EL JUNIOR » 10 sty 2013, 15:26

a znacie kena blocksa ???


Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 10 sty 2013, 15:49

EL JUNIOR pisze:a znacie kena blocksa ???

Osobiście go nie znam, ale on też chyba miał wyłączone ESP :-P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sty 2013, 16:05

Druss pisze:audik ale jak masz wyłączoną kontrolę trakcji to coś to pomoże ? Bo z tego co kojarze to przy wyłączonym ESP torsen nie rozdziela mocy, tak ?
Ale torsen to przecież przekładnia mechaniczna... działa bez elektroniki.
Elektronika to systemy dodatkowe... ASR, ABS, EDS, ESP

X-drive to w dużym stopniu elektronika ale quattro wg. mnie to czysta mechanika tylko wspomagana elektroniką.


S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 10:54 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

gibon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 218
Rejestracja: 08 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon » 10 sty 2013, 16:23

S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.[/quote]

:D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sty 2013, 16:26

gibon pisze:
FOSS pisze:S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.
:D
Ale że skłamałem czy o co chodzi? :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 sty 2013, 16:29

Prawda najprawdziwsza, swoją prawie dzisiaj bokiem postawiłem bez ESP. Koła kręcą jak szalone, tył odpowiednio szybciej ale to chyba przez opony letnie i śnieg :->
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 10 sty 2013, 20:50

pany pany pany wy tu o S8 a nawet nie wiecie jak V8 w dieslu lata bokami :-) dzięki momentowi zabawa jest przednia tylko naprawy drogie :P
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

gibon
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 218
Rejestracja: 08 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon » 10 sty 2013, 21:00

FOSS pisze:
gibon pisze:
FOSS pisze:S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.
:D
Ale że skłamałem czy o co chodzi? :-P
No tak :) Mnie wczoraj ESP prawie do rowu wpakowało ;)

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 10 sty 2013, 22:09

S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.
Tak zgadza się że mieli kołami... No to teraz wyjaśnijcie mi, kiedyś nie było ESP ale był przycisk DIFF, teraz go nie i jest on połączony z ESP - tak gdzieś czytałem - wiec o co chodzi ?
Myślałem że ESP ma coś wspólnego z torsenem poprzez współprace z nim.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 sty 2013, 11:14

Druss pisze:
S8 po wyłączeniu ESP mieli kołami jak szalone... widać też wyraźnie, że większa część momentu kierowana jest na tylną oś... na śliskim łatwo postawić ją bokiem.
Tak zgadza się że mieli kołami... No to teraz wyjaśnijcie mi, kiedyś nie było ESP ale był przycisk DIFF, teraz go nie i jest on połączony z ESP - tak gdzieś czytałem - wiec o co chodzi ?
Myślałem że ESP ma coś wspólnego z torsenem poprzez współprace z nim.
Ale przycisk DIFF to blokada mechanizmu różnicowego (przedniego bądź centralnego) sterowana manualnie i to właściwie wszystko co się z tym wiąże... ESP zaś to elektroniczny system kontroli toru jazdy bazujacy w głównej mierze na systemie ABS i współpracujący z innymi systemami elektronicznymi takimi jak ASR (system kontroli trakcji przy ruszaniu i przyspieszaniu) oraz EDS (elektroniczna blokada dyferencjału załączana automatycznie) które również bazują na systemie ABS.

Ciekawy wątek nt. napędu quattro jest tutaj: http://audi-blog.eu/2011_04_01_wszystko ... m-miejscu/ - wprawdzie czytałem go dosyć pobieżnie ale wydaje się być napisany w miarę rzetelnie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 11 sty 2013, 18:43

Dzięki FOSS za link, dziś będzie przeczytany :)
Właśnie EDS :idea: , a czy on po wyłączeniu ESP działa czy nie ?

Gość

Post autor: Gość » 11 sty 2013, 18:47

Ciekawa lektura. :)

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 12 sty 2013, 01:10

Dziś miałem okazje pojezdzic w nocy (pada śnieg) i był opustoszały parking, wjechałem, zatrzymałem się, wyłączyłem radio, biegi ustawiłem na TIPie na 1, wyłączyłem ESP iii ...


KOOOCHAM QUATTRO :mrgreen:




Wcześniej jak bawiłem się bez ESP to tylko lekko dupcią rzucałem, a teraz drift miedzy latarniami, wreszcie słyszałem jak Q rozkłada moc...Ahhh chyba dziś nie usne, oby opady śniegu były BARDZO DUZE :->

Gość

Post autor: Gość » 12 sty 2013, 06:02

Druss pisze: iii ...
Zarzynacz :-P
Ja po prostu jak slisko to w zakrety wchodze dodając gazu :mrgreen: A w Daewoo poprzednimi sniegami tylko na ręcznym. Po uja martwic się czy skrece czy w krawęznik polece jak mozna przed zakretem byc juz ustawionym :D

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 12 sty 2013, 10:24

Jak się swoją bawiłem to blokowałem 3 bieg i kręciłem delikatnie do 3tys obr i wytaczało ;) Tylko, ja zasuwam na letnich gumkach :mrgreen:
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl