Nowy diesel Audi
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 20:50
- Lokalizacja: śląsk
niestety testy zużycia paliwa nie są robione na żadnym torze, a normę tę określa test NEDC, który stworzono gdzieś w okolicach lat 70tych, dla porównywania spalania poszczególnych pojazdów. Teoretycznie test ten miał obrazować ruch miejski + ruch na trasie, jednak chyba każdy się domyśla, że od tego czasu sposób jazdy zarówno w mieście jak i poza nim nieco się zmienił. Przede wszystkim, testy prowadzone są na hamowni, w idealnych warunkach (temperatura paliwa, otoczenia i silnika, opony, ciśnienie powietrza atmosferycznego, wilgotność, etc), ponadto silniki projektowane są tak, aby w danym cyklu spalały możliwie jak najmniej (nie ma to kompletnie żadnego odzwierciedlenia na jazdę rzeczywistą), i mimo że w niektórych silnikach można czasami zejść poniżej tej wartości deklarowanej przez producenta, to takie wypadki są rzadkością. Dodatkowo dla pojazdów hybrydowych, test ten nie zakłada czy akumulatory mają być wstępnie naładowane, czy też nie, dlatego producenci zawsze przeprowadzają je na własną korzyść (akumulatory naładowane) co powoduje że przez sporą część czasu testu, silnik spalinowy w ogóle nie pracuje, a ponieważ test to jedynie 13 minut jazdy, do tego pokonuje się jakieś 5 km, to są one kompletnie niemiarodajne.ernesto pisze:
Co do tego deklarowanego zużycia paliwa ostatnio był ciekawy artykuł w jakiejś gazecie motoryzacyjnej. Nie problem jest osiągnąć zużycie 3l/100 gdzie mierzone jest na torze testowym, po okręgu, bez korków,idealne warunki. A potem trafiają w korki i wychodzi szydło z worka.
Jeśli ktoś chce więcej informacji, to zapraszam
youtube.com/watch?v=j4VYE0ZPWOY&feature=related