części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nowy diesel Audi

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 cze 2014, 14:14

Spoko Ernest :) Też podupadłem na ortografii i od dłuższego czasu czytam książki co by wstydu nie robić ;)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ernesto

Post autor: ernesto » 28 cze 2014, 15:47

krzychu22.p1i pisze:Spoko Ernest :) Też podupadłem na ortografii i od dłuższego czasu czytam książki co by wstydu nie robić ;)
Tak to jest jak człowiek opiera się na autopoprawianiu ;) nie śmiećimy już bo będą krzyczeć ;)

czyznaszmnie
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 15 kwie 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk

Post autor: czyznaszmnie » 12 lip 2014, 02:10

ernesto pisze:
Co do tego deklarowanego zużycia paliwa ostatnio był ciekawy artykuł w jakiejś gazecie motoryzacyjnej. Nie problem jest osiągnąć zużycie 3l/100 gdzie mierzone jest na torze testowym, po okręgu, bez korków,idealne warunki. A potem trafiają w korki i wychodzi szydło z worka.
niestety testy zużycia paliwa nie są robione na żadnym torze, a normę tę określa test NEDC, który stworzono gdzieś w okolicach lat 70tych, dla porównywania spalania poszczególnych pojazdów. Teoretycznie test ten miał obrazować ruch miejski + ruch na trasie, jednak chyba każdy się domyśla, że od tego czasu sposób jazdy zarówno w mieście jak i poza nim nieco się zmienił. Przede wszystkim, testy prowadzone są na hamowni, w idealnych warunkach (temperatura paliwa, otoczenia i silnika, opony, ciśnienie powietrza atmosferycznego, wilgotność, etc), ponadto silniki projektowane są tak, aby w danym cyklu spalały możliwie jak najmniej (nie ma to kompletnie żadnego odzwierciedlenia na jazdę rzeczywistą), i mimo że w niektórych silnikach można czasami zejść poniżej tej wartości deklarowanej przez producenta, to takie wypadki są rzadkością. Dodatkowo dla pojazdów hybrydowych, test ten nie zakłada czy akumulatory mają być wstępnie naładowane, czy też nie, dlatego producenci zawsze przeprowadzają je na własną korzyść (akumulatory naładowane) co powoduje że przez sporą część czasu testu, silnik spalinowy w ogóle nie pracuje, a ponieważ test to jedynie 13 minut jazdy, do tego pokonuje się jakieś 5 km, to są one kompletnie niemiarodajne.

Jeśli ktoś chce więcej informacji, to zapraszam :)
youtube.com/watch?v=j4VYE0ZPWOY&feature=related

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl