U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen:mdamian pisze:kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.
Quattro na śniegu - porada
Popieram sam testowałem wczoraj , DZIAŁAzbijasz bieg do 1 gaz i zawracasz jak na ręcznym
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Osobiście nie polecam zaciągania ręcznego - nasze Quattro (Torsen) nie jest mechanizmem mogącym przenieść całą moc tylko na jedną oś...bronko86 pisze:U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen:mdamian pisze:kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.
oznacza to ni mniej ni więcej tylko to że napęd zawsze przekazywany jest na obie osie a zmianie mogą tylko ulec proporcje w jakich moc przekazywana jest na poszczególne osie.
Całkowite zablokowanie jednej z osi (zaciągnięcie hamulca ręcznego) moim zdaniem nie jest zdrowe ani dla samego układu hamulcowego ani dla układu przeniesienia napędu :-?
Zdecydowanie bardziej polecam naukę odpowiedniego używania pedału gazu - naszym Quattro można latać bokami o wiele lepiej niż jakimś FWD z hamulcem ręcznym :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Testowałem pod tym względem zachowanie swojego auta i powiem Ci, że z włączonym ESP najłatwiej było zarzucić tył przy ruszaniu w ostrym skręcie. Przy ruszaniu na wprost ciężko, ale bez ESP faktycznie przy gwałtownym wciśnięciu gazu zarzuca tyłem nawet na wprost. Natomiast z włączonym ESP pozwoliłem sobie na lekko zaśnieżonej drodze pocisnąć trochę. Wyprzedzałem przejeżdżając po śnieżnych koleinach z mocno wciśniętym gazem przy prędkościach grubo powyżej 100 i nieraz były wyczuwalne nieznaczne zarzucenia, ale wciśnięty gaz od razu prostował auto. Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowiterobsonik4 pisze:problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo.
No właśnie :lol:apg pisze:(...) Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite
Mimo tego że nasze S8 do najnowszych już nie należą to bez żadnej przesady można zaryzykować stwierdzenie że połowa jeżdżących po ulicach aut nie ma z nimi większych szans... w taką pogodę jak teraz (całe ulice pokryte śniegiem i pośniegowym błotem) różnica ta jest jeszcze bardziej widoczna... jazda w takich warunkach S8 jest czystą przyjemnością :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
ja tak sobie myślę ile razu już bym w rowie leżał albo na jakiejś bandzie, gdyby quattro nie było. Nawet 2 dni temu przy rondzie zesłańców syberyjskich sobie tradycyjnie ostrzej gaz wcisnąłem na zakręcie i ooooostro poleciałem - nieomal w poprzek drogi leciałem. I co? I wyprostowałem. Grunt to gaz wciśnięty. Ciekawe co ludzie sobie myślą ;-)
Odpowiedź:
a) ci z RWD: banda, obróci, obróci, banda! o kur*a, wyszedł.
b) ci z FWD i AWD to nie wiem...
Odpowiedź:
a) ci z RWD: banda, obróci, obróci, banda! o kur*a, wyszedł.
b) ci z FWD i AWD to nie wiem...
odpowiedź b : ręczny , kontra , kontra , redukcja , kontra i RÓW .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
hehe , wiesz że nie raz oglądałem to nagranie :mrgreen:
a tu jest dopiero katowanie ja nawet 1/3 mocy nie używam
a tu jest dopiero katowanie ja nawet 1/3 mocy nie używam
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
grabson89 pisze:A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach.
Pierwszy raz spotykam się że komuś mogłaby być przydatna blokada przedniego mostu :shock: w A8. Przecież A8 to nie terenówka do jazdy w ciężkim terenie. Ogólnie to AUDI produkowało modele z blokadą ale tylnego mostu do 30 km/h, po małych przeróbkach nawet i do 100 km/h, ale raz że to były modele z lat 80 ;P dwa w nowszych modelach był montowany EDS a działa to mniej więcej tak
bez EDS,u to auto by nie ruszyło ponieważ z równia Torsena jeżeli współczynnik tarcia jest równy zero to i przeniesienie napędu nie odbędzie się na drugie koło może trochę zaplątałem ale wystarczy sobie poszukać równia Torsena i podstawić 0 ;P