części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Quattro na śniegu - porada

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
bronko86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 28 lut 2010, 09:24
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: bronko86 » 04 gru 2010, 08:27

mdamian pisze:kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.
U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen:

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 04 gru 2010, 09:50

zbijasz bieg do 1 gaz i zawracasz jak na ręcznym
Popieram sam testowałem wczoraj , DZIAŁA :P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 gru 2010, 12:17

bronko86 pisze:
mdamian pisze:kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.
U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen:
Osobiście nie polecam zaciągania ręcznego - nasze Quattro (Torsen) nie jest mechanizmem mogącym przenieść całą moc tylko na jedną oś...
oznacza to ni mniej ni więcej tylko to że napęd zawsze przekazywany jest na obie osie a zmianie mogą tylko ulec proporcje w jakich moc przekazywana jest na poszczególne osie.

Całkowite zablokowanie jednej z osi (zaciągnięcie hamulca ręcznego) moim zdaniem nie jest zdrowe ani dla samego układu hamulcowego ani dla układu przeniesienia napędu :-?

Zdecydowanie bardziej polecam naukę odpowiedniego używania pedału gazu - naszym Quattro można latać bokami o wiele lepiej niż jakimś FWD z hamulcem ręcznym :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 04 gru 2010, 12:37

robsonik4 pisze:problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo.
Testowałem pod tym względem zachowanie swojego auta i powiem Ci, że z włączonym ESP najłatwiej było zarzucić tył przy ruszaniu w ostrym skręcie. Przy ruszaniu na wprost ciężko, ale bez ESP faktycznie przy gwałtownym wciśnięciu gazu zarzuca tyłem nawet na wprost. Natomiast z włączonym ESP pozwoliłem sobie na lekko zaśnieżonej drodze pocisnąć trochę. Wyprzedzałem przejeżdżając po śnieżnych koleinach z mocno wciśniętym gazem przy prędkościach grubo powyżej 100 i nieraz były wyczuwalne nieznaczne zarzucenia, ale wciśnięty gaz od razu prostował auto. Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite ;)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 gru 2010, 13:25

apg pisze:(...) Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite ;)
No właśnie :lol:
Mimo tego że nasze S8 do najnowszych już nie należą to bez żadnej przesady można zaryzykować stwierdzenie że połowa jeżdżących po ulicach aut nie ma z nimi większych szans... w taką pogodę jak teraz (całe ulice pokryte śniegiem i pośniegowym błotem) różnica ta jest jeszcze bardziej widoczna... jazda w takich warunkach S8 jest czystą przyjemnością :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
wojtf23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 24 maja 2010, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wojtf23 » 04 gru 2010, 13:46

macie racje jest czysta przyjemnością jeździć s8 po śniegu :) i do datku u mnie w górach gdzie jest dużo śniegu. a najlepsze jest na prostej drodze dajesz więcej gazu i lekko kierownica i samochód chodzi boczkiem jak mu każesz i w dodatku na 19-kach letnich :) dzisiaj już będzie zima :)
Moja była :(

Limbo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 24 kwie 2010, 20:59
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Limbo » 04 gru 2010, 18:29

ja smiagam na letnich z quattro i nie marudze:) na wylaczonym esp latwo zarzucic auto przy lekkim skrecie i gwałtownym dodaniu gazu.
Ale spokojnie jadac jest git majonez.

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 05 gru 2010, 10:37

ja tak sobie myślę ile razu już bym w rowie leżał albo na jakiejś bandzie, gdyby quattro nie było. Nawet 2 dni temu przy rondzie zesłańców syberyjskich sobie tradycyjnie ostrzej gaz wcisnąłem na zakręcie i ooooostro poleciałem - nieomal w poprzek drogi leciałem. I co? I wyprostowałem. Grunt to gaz wciśnięty. Ciekawe co ludzie sobie myślą ;-)

Odpowiedź:
a) ci z RWD: banda, obróci, obróci, banda! o kur*a, wyszedł.
b) ci z FWD i AWD to nie wiem...

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 05 gru 2010, 23:01

odpowiedź b : ręczny , kontra , kontra , redukcja , kontra i RÓW . :P

raper1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2010, 15:54
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: raper1987 » 10 lut 2012, 14:14

a to taka mała zabawa Q ostatnio ;P co prawdą nie były to 8 tylko A4 i 90 ;P ale Q działa tak samo ;P



Bo zima znów zaskoczyła drogowców....


... ale nie wszystkich ;)

Awatar użytkownika
Karol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 01 sie 2009, 21:12
Lokalizacja: Sosnowiec Mannheim

Post autor: Karol » 10 lut 2012, 21:36

ja tez sie czasami bawie, "w quatro" oto dowod sprzed dwoch lat (sosnowiec parking kolo Makro) :-D

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 10 lut 2012, 21:57

hehe , wiesz że nie raz oglądałem to nagranie :mrgreen:

a tu jest dopiero katowanie ja nawet 1/3 mocy nie używam

raper1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2010, 15:54
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: raper1987 » 14 lut 2012, 21:29

Quattro musi dawać rade i nie ważne czy to A8 czy A4 czy 90, 80 byle było w Torsenie ;P, a to na filmiku ma jeszcze DiffLock ;P


Awatar użytkownika
grabson89
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:53
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: grabson89 » 15 lut 2012, 14:04

A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach.

raper1987
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2010, 15:54
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: raper1987 » 15 lut 2012, 14:31

grabson89 pisze:A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach.

Pierwszy raz spotykam się że komuś mogłaby być przydatna blokada przedniego mostu :shock: w A8. Przecież A8 to nie terenówka do jazdy w ciężkim terenie. Ogólnie to AUDI produkowało modele z blokadą ale tylnego mostu do 30 km/h, po małych przeróbkach nawet i do 100 km/h, ale raz że to były modele z lat 80 ;P dwa w nowszych modelach był montowany EDS a działa to mniej więcej tak
bez EDS,u to auto by nie ruszyło ponieważ z równia Torsena jeżeli współczynnik tarcia jest równy zero to i przeniesienie napędu nie odbędzie się na drugie koło może trochę zaplątałem ale wystarczy sobie poszukać równia Torsena i podstawić 0 ;P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl