![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 4.2MPI ] Zmiana kół
- benoos
- Forum Audi A8
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 cze 2009, 13:18
- Lokalizacja: Jarocin
idealny zamiennikiem do Twojego rozmaru opon jest
245/40R19 678,6 mm +0,7 mm 0,1 %
jeśli wolisz wyższą oponę to możesz dać
225/45R19 685,1 mm -5,8 mm -0,9 %
Na tej 225/45 przy 100km/h pojedziesz tak naprawdę 100,85km/h, więc różnica niezauważalna, co prawda komfort na pewno spadnie przy niższym profilu, ale za to wygląd auta 8-) Po za tym A8 nie jest do jeżdżenia po krawężnikach (nawet służbowe :-P ) Tak naprawdę na pneumatycznym zawieszeniu w D3 na tych 19" jeździ się całkiem normalnie (moim zdaniem)
245/40R19 678,6 mm +0,7 mm 0,1 %
jeśli wolisz wyższą oponę to możesz dać
225/45R19 685,1 mm -5,8 mm -0,9 %
Na tej 225/45 przy 100km/h pojedziesz tak naprawdę 100,85km/h, więc różnica niezauważalna, co prawda komfort na pewno spadnie przy niższym profilu, ale za to wygląd auta 8-) Po za tym A8 nie jest do jeżdżenia po krawężnikach (nawet służbowe :-P ) Tak naprawdę na pneumatycznym zawieszeniu w D3 na tych 19" jeździ się całkiem normalnie (moim zdaniem)
Było: Audi A8 D3 4.0 TDI @320KM Quattro Tiptronic
- slavi16
- Forum Audi A8
- Posty: 79
- Rejestracja: 15 maja 2009, 21:03
- Lokalizacja: Lublin
Dla tych, którzy planują zmianę opon lub felg, wrzucam linki do kalkulatora i przelicznika:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html ;-)
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html ;-)
RAFAŁ[quote="Rafal"] cyt.:
szczerze mowiac to mi te kola nie wdzia sie w a8
Ja zastanawiam sie nad takimi
fajr sa jeszcze te http://www.allegro.pl/item628972501_rh_ ... extra.html
.................................w twoich upodobaniach znalazłem podobną ofertę ale tańszą o 1000zł i gość weźmie w rozliczeniu inne
http://moto.allegro.pl/item667777496_20 ... odlot.html
szczerze mowiac to mi te kola nie wdzia sie w a8
Ja zastanawiam sie nad takimi
fajr sa jeszcze te http://www.allegro.pl/item628972501_rh_ ... extra.html
.................................w twoich upodobaniach znalazłem podobną ofertę ale tańszą o 1000zł i gość weźmie w rozliczeniu inne
http://moto.allegro.pl/item667777496_20 ... odlot.html
- sebamac-kg
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 cze 2009, 18:51
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- SJake
- Forum Audi A8
- Posty: 264
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Tak się skłąda, ze widziałem to auto na zywo.
Poznałem właściciela.
Nie ma tagiej tragedii. Wszystko zrobione ze smakiem i z głową.
Koła Rh NAJ Polerowane
przód 20x9J 245/35
tył 20x10J 285/30
Co do tych RH.
Jak ktoś kupi te z łukowa - to chętnie się z nim zamienie na dwie felgi.
Z racji iz ja mam 4x10J, a chce zrobic 2x9J i 2x10J tj. na filmie :d
To są moje koła, więc jak ktoś zainteresowany to poklubowemu mogę trochę opuścić:
http://www.allegro.pl/item664675992_rh_ ... extra.html
Poznałem właściciela.
Nie ma tagiej tragedii. Wszystko zrobione ze smakiem i z głową.
Koła Rh NAJ Polerowane
przód 20x9J 245/35
tył 20x10J 285/30
Co do tych RH.
Jak ktoś kupi te z łukowa - to chętnie się z nim zamienie na dwie felgi.
Z racji iz ja mam 4x10J, a chce zrobic 2x9J i 2x10J tj. na filmie :d
To są moje koła, więc jak ktoś zainteresowany to poklubowemu mogę trochę opuścić:
http://www.allegro.pl/item664675992_rh_ ... extra.html
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 24 cze 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gdansk
jesli chodzi o kola hmm...powinno sie uzywac zalecanych z tego co wiem choc sa dopuszczane 18'' rowniez model to tylko A8 lub S-line ale gdy Audi jest A8 w zwyklej wersji i ma kola S-line i znaczki to...zalosne troche.20'' zdecydowanie odradzam.Auto jest piekne w oryginale a jak nie to trzeba bylo kupi sobie eclipse do tuning.chodza sluchy ze duze rozmiary niszcza bardzo zawieszenie co znaczy czestsze remonty ale..cos za cos.pozdrawiam
- Mikigd
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
- Lokalizacja: Trójmiasto
Ja się zastanawiałem nad rozmiarem 225/45/17 gdyż muszę wymienić wszystkie 4 szt a nowe, a w oryginalnym rozmiarze to cena około 500zł/szt minimum :-/zanjac pisze:A ja mam chęć na większe średnice kół aby poprawić wygląd ale mam opory gdyż producent przewiduje 225/55/17 - i jest to rozmiar bardzo wygodny , wybaczający nasze dziury ,dobrany do charakterystyki skrzyni tiptronica ( chodzi mi tu o opory,prędkości obrotowe danych średnic bo całość silnik+skrzynia+koła to mechanizm połączonych kół "zębatych"/po prostu fizyka z mechaniką/.
I wydaje mi się że zbytnie mieszanie średnicami,szerokościami powoduje wszelkie późniejsze awarie skrzyń...............ale to moje odczucie.
Producent w moim samochodzie dopuszcza dwa rodzaje 17cali o szerokości 225 i profilu 55 oraz 16 cali ale nie pamiętam z wklejki szerokości i profila.
MAM PO PROSTU ORGINAŁ :idea:
[url=http://images45.fotosik.pl/148/244414b6afb75ae3m.jpg]Obrazek[/URL]
Ale zdaje i się ze masz racje w 100% i problemy z skrzynią zaczynają się od kół.
Więc chyba zostanę przy oryginale i trzeba będzie trochę wydać :-P
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Ja jeżdżę akurat na 20"... i jakoś bardzo nie narzekam.sniper pisze:jesli chodzi o kola hmm...powinno sie uzywac zalecanych z tego co wiem choc sa dopuszczane 18'' rowniez model to tylko A8 lub S-line ale gdy Audi jest A8 w zwyklej wersji i ma kola S-line i znaczki to...zalosne troche.20'' zdecydowanie odradzam.Auto jest piekne w oryginale a jak nie to trzeba bylo kupi sobie eclipse do tuning.chodza sluchy ze duze rozmiary niszcza bardzo zawieszenie co znaczy czestsze remonty ale..cos za cos.pozdrawiam
Co więcej kółka to oryginał od S8/D3...
ale nie założyłem ich po to aby udawać S8 - po pierwsze podobają mi się, a po drugie kupiłem od dobrego znajomego który kołami/oponami zajmuje się od lat więc sprawdzone, z pewnego źródła i do tego jeszcze w przyzwoitej cenie :mrgreen:
A skoro nie naklejam nigdzie emblematów S8 to chyba nie jest to żałosne :-P
Moim zdaniem wybór kół to zdecydowanie kwestia gustu i nie widzę nic złego w zakładaniu dużych rozmiarów - tym bardziej kiedy jest to oryginał AUDI...
Ale widziałem ładniejsze wzory niż te fabryczne :arrow:
http://www.allegro.pl/item681273249_hip ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345800_mod ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345835_mod ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item672036750_asa ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345749_lx_ ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345844_mod ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345825_mod ... ml#gallery
i na koniec takie :mrgreen:
http://www.allegro.pl/item676346711_mod ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item672036737_22_ ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345771_lx_ ... ml#gallery
http://www.allegro.pl/item676345779_lx_ ... ml#gallery
Niestety nie mam luźnych 30 tysi na same koła - zresztą jak będę miał to sprzedam (z bólem serca) swoje 4,2V8 i kupię W12 - i tak pewnie po jakimś czasie zapytam o "mody" silnika ale jest tu czym zamiatać
:wpale: :wpale: :wpale:
a jak będę miał następne wolne 30 tysi do do tego W12 założyłbym któreś z tych powyżej kółek - nawet na 21-22" :mrgreen:
taki już mój los - od urodzenia jestem AutoManiakiem, od kilku lat pracuję w branży Automotive a w moich żyłach płynie czyste PB98
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[ Dodano: 2009-07-07, 10:45 ]
A moim skromnym zdaniem trochę się mylicie - problemy ze skrzynią nie koniecznie zaczynają się od kół... :-PMikigd pisze:
Ja się zastanawiałem nad rozmiarem 225/45/17 gdyż muszę wymienić wszystkie 4 szt a nowe, a w oryginalnym rozmiarze to cena około 500zł/szt minimum :-/
Ale zdaje i się ze masz racje w 100% i problemy z skrzynią zaczynają się od kół.
Więc chyba zostanę przy oryginale i trzeba będzie trochę wydać :-P
Przy napędzie quattro należy jednak pamiętać (tak mnie ostrzegał znajomy mechanik) aby wszystkie 4 były tej samej wielkości - wtedy z napędem jest wszystko ok.
Poza tym dla napędu nie robi żadnej różnicy czy zakładasz fabryczne 17" czy 20" - istotnym jest aby obwód koła z oponą był jak najbardziej zbliżony do oryginału - stąd też na 20" zakładasz oponę niskoprofilową i już
8-) 8-) 8-)
U mnie felga 20" i oponki 265/35ZR20 - jeżdżę na nich od początku sezonu (to już jakieś 8.000km) i kompletnie nic mi się nie dzieje ani z napędem ani ze skrzynią (skrzynię diagnozowałem jakiś miesiąc temu)
:lol: :lol: :lol:
po prostu do wszystkiego trzeba podchodzić z głową - 5x zapytać... a potem już tylko cieszyć się z trafnego wyboru
:d :d :d :d
zapomniałeś o oporze toczenia dla dla różnych szerokości :-> no i jak sam wcześniej napisałeś felgi są z S8......a tam skrzynia jest zupełnie inna :shock: nie mówiąc o reszcie np zawieszeniu dostosowanemu twardością do tak niskiej opony........z fizyki to masa nieresorowana i zwłaszcza jej przebieg ma tu znaczenie.
Każdy robi jak chce i uważa ja OSOBIŚCI po prostu miałem już kilka tiptroników i żaden się nie zepsuł,i chodzą do dziś :mrgreen:
ps. Nie poprawiam inżynierów Audi i jak np do silnika ABZ dodają skrzynię CML / wszelkie opory policzone/ , i do tego zestawu koła / mechanizm kół połączonych/ 17/55/225 i 16/nie pamiętam rozmiaru.................to niech tak będzie :-P .........chyba wiedzą co zaprojektowali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: made in German :wpale:
a tu twój dobór opon:np 265/35/20 :shock:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... Field.y=11
Każdy robi jak chce i uważa ja OSOBIŚCI po prostu miałem już kilka tiptroników i żaden się nie zepsuł,i chodzą do dziś :mrgreen:
ps. Nie poprawiam inżynierów Audi i jak np do silnika ABZ dodają skrzynię CML / wszelkie opory policzone/ , i do tego zestawu koła / mechanizm kół połączonych/ 17/55/225 i 16/nie pamiętam rozmiaru.................to niech tak będzie :-P .........chyba wiedzą co zaprojektowali :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: made in German :wpale:
a tu twój dobór opon:np 265/35/20 :shock:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zam ... Field.y=11