![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Chłodnica oleju skrzyni czy wspomagania
[D2 96 4.2PB/LPG ] Chłodnica oleju skrzyni czy wspomagania
Witam
ta rurka w kształcie litery U na chłodnicy z przodu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów czy od wspomagania. Czytam i różnie to jest opisywane :-?
ta rurka w kształcie litery U na chłodnicy z przodu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów czy od wspomagania. Czytam i różnie to jest opisywane :-?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Na przodzie chłodnicy taka rurka w kształcie U lub bardziej poskręcana jest od chłodzenia płynu wspomagania. Z resztą idź po przewodach od niej a na pewno będziesz wiedział do czego jest.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, 11:28 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Skrzynie masz tiptronic 4 biegowy?robsonik4 pisze:Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/
Kanał i wlew masz z boku..

Oleju nie moze byc ani za duzo, ani za mało.

literówka..robsonik4 pisze:Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?!


U mnie skrzynia poszarpywala, po uzupelnieniu braku w postaci 200-300ml - problem zniknął ;-)
Byłem na warsztacie - zadzwonili, że podnośnik wolny, a więc do rzeczy:
Foxik33 miał rację, że napełnia się z boku. Rysunki na forum (link, który dostałem) dotyczą wymiany w nowszych skrzyniach a nie w starszej 4HP24 bez A. W tej skrzyni wlew oleju jest z boku (korek fi 22), który też służy jako kontrolka poziomu oleju.
Napełnianie takiej skrzyni robi się na włączonym silniku po odkręceniu korka dolewamy aż zacznie wyciekać - u mnie weszło 2.1 l !!!.
Po dolewce autko( skrzynia) odżyła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - po prostu nie ten samochód i co najważniejsze przestało w końcu szarpać przy przejściu z 3 na 4 bieg.
Wsteczny czuć i słychać, że wchodzi (kliknięcie)
pozdrawiam
Foxik33 miał rację, że napełnia się z boku. Rysunki na forum (link, który dostałem) dotyczą wymiany w nowszych skrzyniach a nie w starszej 4HP24 bez A. W tej skrzyni wlew oleju jest z boku (korek fi 22), który też służy jako kontrolka poziomu oleju.
Napełnianie takiej skrzyni robi się na włączonym silniku po odkręceniu korka dolewamy aż zacznie wyciekać - u mnie weszło 2.1 l !!!.
Po dolewce autko( skrzynia) odżyła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - po prostu nie ten samochód i co najważniejsze przestało w końcu szarpać przy przejściu z 3 na 4 bieg.
Wsteczny czuć i słychać, że wchodzi (kliknięcie)
pozdrawiam
Wymianę oleju z filtrem mam umówioną po świętach, teraz mam krótki wyjazd więc musiałem dolać - lepsze to niż jeździć na sucho :-?
W tych starszych skrzyniach nie trzeba kombinować z VAG-iem i temp. oleju oraz z własnej konstrukcji sprzętem do nalewania - można jakby się kto uparł nalać z pojemnika 8-)
W tych starszych skrzyniach nie trzeba kombinować z VAG-iem i temp. oleju oraz z własnej konstrukcji sprzętem do nalewania - można jakby się kto uparł nalać z pojemnika 8-)
2.1 braku.. piknie.. :shock:
U mnie odrobinka zniknęła przy demontażu pasa przedniego, i już praca skrzyni była inna..
Warto też spróbować z resetem sterownika ASB
Włączyć zapłon bez odpalania auta, wcisnąć kickdown i trzymać min 30s, puścić, odpalić auto, wbić " D " i jechać " swoim stylem " dłuższy odcinek - ok 50km było by wskazane.
Ja u siebie to ostatnio zrobiłem przy powrocie z krakowa.. ale nie było jak pomykać bo jednak ruch za duży.. :-x
U mnie odrobinka zniknęła przy demontażu pasa przedniego, i już praca skrzyni była inna..
Warto też spróbować z resetem sterownika ASB
Włączyć zapłon bez odpalania auta, wcisnąć kickdown i trzymać min 30s, puścić, odpalić auto, wbić " D " i jechać " swoim stylem " dłuższy odcinek - ok 50km było by wskazane.
Ja u siebie to ostatnio zrobiłem przy powrocie z krakowa.. ale nie było jak pomykać bo jednak ruch za duży.. :-x