A8 D2 4.2 1994r 20"-10J Naciąg/Gleba/Navi+FL
A8 D2 4.2 1994r 20"-10J Naciąg/Gleba/Navi+FL
Witam jestem Mateusz chciałem wam pokazać mój nabytek którym jest Audi A8 4.2 Quattro z gazem STAG 300, to 4 mój samochód. Parę lat temu po przejechaniu się tym modelem po prostu się w nim zakochałem i przysiągłem sobie że kiedyś sobie taki kupię. No i nastał ten czas że w końcu nabyłem swoje marzenie, wiele osób odradzało mi że jest za duże, że w moim wieku powinienem kupić coś bardziej młodzieżowego Czyt. Sportowego, w zasadzie trochę się z nimi zgadzam że to nie jest auto dla "młodego" tylko bardziej dla jazdy z rozwagą, nie jestem z tych co katują auta traktuje je bardziej jako moje oczko w głowię by dało się je eksploatować przez wiele kilometrów. Znalezienie ładnego egzemplarza nie było łatwe, tym bardziej że w moim mieście była tylko jedna w kolorze czarnym i jedna S8 więc jest to dość rzadkość w moich rejonach, po oględzinach różnych aut aż sam się dziwiłem co ludzie robią żeby tylko sprzedać samochód, aż natrafiłem na ten od razu poszedł do sprawdzenia w serwisie, mechanicznie wyszedł zaskakująco dobrze, wizualnie też nie ma tragedii jak na kilkunastoletnie auto. Więc po sporych namyśleniach w końcu go kupiłem, prosto po kupnie wprost nie mogłem trafić do domu tak nie chciało mi się z niego wysiąść. Trochę się rozpisałem ciekawe czy ktoś to w ogóle przeczyta ;-) . Teraz trochę wyposażenia nie jest to jakaś super full opcja ale mi w zupełności wystarczy: Centralny zamek, 4el.szyby, el.lusterka, el.regulowane fotele w tym zagłówki i tylna kanapa w każdej płaszczyźnie + pompowanie + 4xpamięć, podgrzewane fotele i tylna kanapa, el. szyberdach, el regulowana kolumna kierownicza, ABS, Air bag, Tiptronic, telefon, napęd Quattro na pewno coś tam ominąłem ale już mniejsza z tym. Stoi na 18" felgach opony tył 255/45/18 przód 235/50/18
Modyfikacje jakie chcę wykonać na razie jakiś większych planów. Ew jakieś sprężynki -40 + amortyzatory z S8, do wnętrza włożyć Navi+, zmienić felgi na większe 19/20 cali tak zwane "słońca" resztę wyjdzie w praniu, lecz w najbliższym czasie nic zmieniane wizualnie nie będzie tylko mechanicznie. To chyba wszystko teraz zdjęcia, robione telefonem na szybko ;-) będzie ładniejsza pogoda to zrobię jakaś sesje.
Modyfikacje jakie chcę wykonać na razie jakiś większych planów. Ew jakieś sprężynki -40 + amortyzatory z S8, do wnętrza włożyć Navi+, zmienić felgi na większe 19/20 cali tak zwane "słońca" resztę wyjdzie w praniu, lecz w najbliższym czasie nic zmieniane wizualnie nie będzie tylko mechanicznie. To chyba wszystko teraz zdjęcia, robione telefonem na szybko ;-) będzie ładniejsza pogoda to zrobię jakaś sesje.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2017, 10:31 przez gonias, łącznie zmieniany 11 razy.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Opinią ludzi się nie przejmuj, mi do tej pory wypominają czym jeżdżę :mrgreen: A8 to fajne autko, zawsze gdy koło niego przechodzę to znajduję byle pretekst by się nim przejechać. Po przyjechaniu na podwórko ciężko wyjść z autka.. to jest pewien rodzaj magii, którego większość ludzi nie ogarnia :lol: W zestawie masz haka? Zawieszenie wykombinuj od eSki, albo gwint i będziesz zadowolony. Wyposażenie wystarczające. W najbliższych planach masz wymianę rozrządu, płynów i filtrów? Aha, gratuluję autka, jak i życzę wielu przyjemnie pokonanych kilometrów ;-)
Wystarczy aby średnica kół była jak najbardziej jednakowa na obu osiach, dopuszczalna rozbieżność średnicy to do 3 albo 5mm. Był ten tamat poruszany parokrotnie.Rafko pisze:opony w Q powinny być takich samych rozmiarów żeby napęd nie cierpiał ;-)
Myślałem że poruszanie się A8 po mieście sprawi mi problem np ciasnych uliczkach, ale prowadzi się jak marzenie i nie czuje jego rozmiarów.
Oj skąd ja to znam :-D jak go kupiłem to myślałem że w nim będę spał.krzychu22.p1i pisze:A8 to fajne autko, zawsze gdy koło niego przechodzę to znajduję byle pretekst by się nim przejechać. Po przyjechaniu na podwórko ciężko wyjść z autka..
Tak Hak jest wbity w dowód , jak będą pieniądze to wpadnie gwint.krzychu22.p1i pisze:W zestawie masz haka? Zawieszenie wykombinuj od eSki, albo gwint i będziesz zadowolony.
Tak dokładniekrzychu22.p1i pisze:W najbliższych planach masz wymianę rozrządu, płynów i filtrów?
Tzn jaki profil powinien być z przodu ?krzychu22.p1i pisze:Wystarczy aby średnica kół była jak najbardziej jednakowa na obu osiach, dopuszczalna rozbieżność średnicy to do 3 albo 5mm. Był ten tamat poruszany parokrotnie.
gonias, Ja tankuję miesięcznie 10L PB , gdzieś wyczytałem , że A8 D2 4.2PB na postoju spala około 2.5L / 1godź .
A powiedz mi jak długo on się tobie rozgrzewa ??
A powiedz mi jak długo on się tobie rozgrzewa ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jak pisze przedmówca, nie jeździj na "żydzie" bo taniej nie będzie. Spora część problemów A8 z lpg to zajeżdżone pompy paliwa.
Gonias Najlepiej jakbyś skompletował zestaw 245/45 czyli rozmiar eSkowy. Sugerując się stronką http://www.audipages.com/upgrades/tiresizeoptions.html mógłbyś pozostać przy 255/45, jest ona większa o 9mm od wcześniejszej, na pewno byłoby na niej bardziej komfortowo ale jak to wyglądała na autku tego nie wiem :->
Mdamian, kiedyś z ciekawości sprawdzę te info. W vagu zobaczę ilość paliwa, a potem porównam z godzinną pracą na wolnych obrotach. Nie mogę uwierzyć w 2.5l/h chociaż ma się co kręcić w silniczku :->
Gonias Najlepiej jakbyś skompletował zestaw 245/45 czyli rozmiar eSkowy. Sugerując się stronką http://www.audipages.com/upgrades/tiresizeoptions.html mógłbyś pozostać przy 255/45, jest ona większa o 9mm od wcześniejszej, na pewno byłoby na niej bardziej komfortowo ale jak to wyglądała na autku tego nie wiem :->
Mdamian, kiedyś z ciekawości sprawdzę te info. W vagu zobaczę ilość paliwa, a potem porównam z godzinną pracą na wolnych obrotach. Nie mogę uwierzyć w 2.5l/h chociaż ma się co kręcić w silniczku :->
Nie, nie jeżdżę na "żydzie", tylko ile zaleje to 5min i już znika benzyna :shock: chodź jeździ na gazie. Zdążyłem zalać 10L benzyny dojechałem ze stacji do domu i już nic nie było (zrobiłem ok 7-8km), a wcześniej było wszystko normalnie strzałka od paliwa praktycznie nic się nie ruszała tylko gaz normalnie ubywał, więc nie wiem co się tak nagle odmieniło i ubywa tak monstrualnie. Jutro idzie do gaziarza i mechanika niech oni to przejrzą :-(. Nie wiem już sam dziura w baku się zrobiła ?
255/45R18 na D2 wygląda całkiem normalnie.krzychu22.p1i pisze:Gonias Najlepiej jakbyś skompletował zestaw 245/45 czyli rozmiar eSkowy. Sugerując się stronką http://www.audipages.com/upgrades/tiresizeoptions.html mógłbyś pozostać przy 255/45, jest ona większa o 9mm od wcześniejszej, na pewno byłoby na niej bardziej komfortowo ale jak to wyglądała na autku tego nie wiem :->
Co więcej kiedy ktoś w D2 zamawiał felgi 20" to auto wyjeżdżało na oponach 255/35R20 a to jest identyczny rozmiar (średnica koła) co te powyższe 255/45R18.
Osobiście w swoim S8 jeździłem na takich oponach (zima 255/45R18 i lato 255/35R20) więc bez obaw można zakładać i będzie to jak z fabryki ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Z tym paliwem , powiem ci że to norma jak masz paliwa tak na granicy rezery, to tak się bedzie działo że po chwili wskazówka spadnie do 0 i ten stan sie będzie utrzymywał zalej za 50zł i zobacz czy popdskoczyła do góry.
W 2 tak mialem jak juz zapalila sie rezerwa to wskazowka opadała jak by na PB jechało auto, ale po zalaniu za 50zl z )0 podnosi sie na pierwsza kreskę za rezerwą.
ja leje w mc Pb za 150zl i to mi wystarcza.
W 2 tak mialem jak juz zapalila sie rezerwa to wskazowka opadała jak by na PB jechało auto, ale po zalaniu za 50zl z )0 podnosi sie na pierwsza kreskę za rezerwą.
ja leje w mc Pb za 150zl i to mi wystarcza.
Właśnie wróciłem od mechanika ;-) już uspokojony, zaciął się czujnik paliwa bo w baku było ok 25L a pokazywało na 0 (zero) teraz w końcu jest normalnie. Co do opon z przodu są nowe, więc szkoda by było je zdejmować , na razie będę sobie odkładał na 19/20" wtedy się już całościowo zmieni na inny rozmiar opony Tzn. Jak proponowaliście 255/35. A i mam pytanie ile cali z tyłu i z przodu max mogą mieć żeby nie wystawały? i jakie ET powinny mieć.