Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 mar 2013, 10:12

Jak nie masz najazdów to rzeczywiście najlepiej będzie ściągnąć zderzak.
Dużo roboty nie jest...

A jak się samemu grzebie to kupić sobie coś takiego. Ułatwia życie jak diabli.

Przykład najazdów


Tak jak kolega wyżej napisał, przez kratki masz dostęp do śrub, jak się
położysz na plecach i lookniesz prostopadle to będzie widać łby śrub na imbusa 10.
Latareczka w ręku i będzie widać.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 mar 2013, 11:55

Przed kratkami od spodu w osłonie są otwory, ale tylko palcem wyczuwam śruby, zobaczyć nie idzie nawet jak położę głowę.
Z najazdami fajna sprawa, znalazłem na Alledrogo a i cena spoko.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 30 mar 2013, 13:07

No to wlasnie te sruby, lebki skierowane ku dolowi, odkrecasz i zderzak wyjedzie Ci do porzodu, imbus 6 albo 8 ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 30 mar 2013, 13:26

Imbus 10mm chyba, że w pre fl jest inaczej. ;-)
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 13:33 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 30 mar 2013, 13:33

W jednym i drugim jest tak samo czyli 10mm. Przód i tył także. ;)

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 30 mar 2013, 15:52

Sorry za zmylke, moze byc i 10, tak czesto go sciagalem ze juz nawet nie patrze na numer, tylko biore zawsze upatrzonego ze skrzynki ;)

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 mar 2013, 16:49

Zderzak ściągnięty fi 10mm imbus, teraz który to wężyk bo widzę, że z przodu następna chłodnica przed tą od cieczy chłodzącej :roll: - czyżby od klimy ?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 30 mar 2013, 17:57

Jak stoisz przodem do samochodu to są na prawej krawędzi chłodnicy. Oczywiście od drugiej strony (od strony silnika), czyli patrząc od strony silnika na lewej stronie :) Dwa takie metalowe wężyki, przykręcone jedną śrubką za uszko do chłodnicy. Pokusił bym się jeszcze spróbować dojść do nich dzwigąjąc maskę i wsadzając tam łapę, nie wiem czy by tego górnego łatwiej nie było tak dostać. Ewentualnie reflektor lewy wyjąć.
robsonik4 pisze:z przodu następna chłodnica przed tą od cieczy chłodzącej :roll: - czyżby od klimy ?
tak od klimy.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 mar 2013, 18:38

Panowie i Panie znalazłem i nie znalazłem źródło/przyczynę wycieku.

Obrazek

Cieknie powyżej tego niebieskiego korka ?, tak jakby z góry leciało - są osłony więc widzę tylko kawałek obszaru obok korka, przewody suche po wytarciu.

Mam się już martwić kosztami wymiany chłodnicy czy może jest tam jakiś czujnik ?!

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 mar 2013, 18:50

Jeżeli leci po osłonie chłodnicy to nie będzie to płyn z ASB (a koło węży jest sucho i węże są całe).

Jeżeli byłoby to coś z chłodniczką oleju ASB to płyn hydrauliczny dostawał by się do układu chłodzenia, nie na zewnątrz.

Chyba, że masz jakąś przeróbkę, spotkałem się w A8, iż chłodniczka była montowana osobno z przodu przed wszystkimi chłodnicami.

Co słychać z przewodami na górze od wspomagania kierownicy?
Włączyć silnik i obserwować czy leci z przewodów.
Dociągnąć opaski.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 30 mar 2013, 18:54

To musi być olej ze skrzyni biegów - ubywa, natomiast płyn od wspomagania ma stały poziom.

Nie wygląda to na przeróbkę, jak ściągnąć te osłony żeby można było zobaczyć ?

A korek od czego jest ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 30 mar 2013, 19:02

Niebieski korek jest od spuszczania płynu chłodniczego z chłodnicy.
Odkręcasz go trochę i z króćca na dole chłodnicy wylatuje płyn chłodniczy.

Nie ruszysz tej obudowy chłodnicy. To jeden odlew.
Chłodnica jest wsadzana od przodu w środek tej ramki.

Umyć wszystko wokoło benzyną. Poczekać aż odparuje.
Dobra latarka.
Włączyć silnik i patrzeć gdzie zaczyna lecieć.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 02 kwie 2013, 18:13

Odchyliłem tą gumowo-plastikową osłonę z przodu (2 śruby trzymają) i leci powyżej tak jakby z tego górnego wlotu do chłodnicy, ale nie jestem pewien. Zrobiło się późno i nie ma komu przyświecić mi latarką natomiast dupę wozić to każdy chce
Włożyłem w szczelinę kawałek ręcznika papierowego na wkrętaku około połowy ścianki chłodnicy ( z plastiku ona jest ?) i zrobił się mokry.
Jak będzie jasno zobaczę co jeszcze można odkręcić, aby dostać się do boku chłodnicy/lepiej zobaczyć.

02.04.2013


Cieknie z górnego przewodu - wcisnąłem kawałek ręcznika papierowego, który zaraz zrobił się mokry.
Porozkręcałem co się dało łącznie z przewodami dochodzącymi do chłodnicy wspomagania żeby mieć lepszy dostęp do górnego przewodu chłodnicy oleju.
Na krućcu, który wchodzi do chłodnicy oleju siedzi oring 11.5/3 (wg katalogu) - czy mogę zastosować 11.00/3 lub 11.00/3.5 ? Tego co jest nie można kupić (nie pytałem w ASO, żeby się nie stresować ile może kosztować kawałek gumki )

Jeszcze takie może dosyć dziwne pytanie - czy do skrzyni mogą dostawać się np. spaliny lub "powietrze", które powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Pytam dlatego, że zaczyna cieknąć po około 10 min od uruchomienia silnika.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 kwie 2013, 18:33

Kup kilka tych 11 mm (i 3 mm i 3,5), będzie w czym wybierać.
Chyba ten 3,5 mm podejdzie. Jak będziesz zakładał, oring nasmarować olejem z ASB.

Spaliny nie mogą się dostać do ASB.

Jedyne co może się zdarzyć to pęknięcie wymiennika ciepła w chłodnicy
i dostanie się płynu chłodniczego do ASB dlatego chłodnice zewnętrzne (powietrzne)
są bezpieczniejsze i wydajniejsze. Mniej się sprawdzają w krajach skandynawskich (zimno),
wtedy stosuje się chłodnice z termostatem.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 03 kwie 2013, 18:52

Kupiłem oringi (50 groszy sztuka), zamontowałem, podłożyłem ręcznik papierowy pod górny wlot i ... ręcznik suchy, na dolnym przyłączu sucho a dalej cieknie po kilku minutach :cry: :cry: :cry:

Zapewne teraz na 99.9% pęknięta chłodnica, chyba że jeszcze coś jest na chłodnicy co puszcza :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl