![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] 4HP24 jaki olej
Jak nie masz najazdów to rzeczywiście najlepiej będzie ściągnąć zderzak.
Dużo roboty nie jest...
A jak się samemu grzebie to kupić sobie coś takiego. Ułatwia życie jak diabli.
Przykład najazdów
Tak jak kolega wyżej napisał, przez kratki masz dostęp do śrub, jak się
położysz na plecach i lookniesz prostopadle to będzie widać łby śrub na imbusa 10.
Latareczka w ręku i będzie widać.
Dużo roboty nie jest...
A jak się samemu grzebie to kupić sobie coś takiego. Ułatwia życie jak diabli.
Przykład najazdów
Tak jak kolega wyżej napisał, przez kratki masz dostęp do śrub, jak się
położysz na plecach i lookniesz prostopadle to będzie widać łby śrub na imbusa 10.
Latareczka w ręku i będzie widać.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Imbus 10mm chyba, że w pre fl jest inaczej. ;-)
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 13:33 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak stoisz przodem do samochodu to są na prawej krawędzi chłodnicy. Oczywiście od drugiej strony (od strony silnika), czyli patrząc od strony silnika na lewej stronie
Dwa takie metalowe wężyki, przykręcone jedną śrubką za uszko do chłodnicy. Pokusił bym się jeszcze spróbować dojść do nich dzwigąjąc maskę i wsadzając tam łapę, nie wiem czy by tego górnego łatwiej nie było tak dostać. Ewentualnie reflektor lewy wyjąć.

tak od klimy.robsonik4 pisze:z przodu następna chłodnica przed tą od cieczy chłodzącej :roll: - czyżby od klimy ?
Panowie i Panie znalazłem i nie znalazłem źródło/przyczynę wycieku.
![Obrazek]()
Cieknie powyżej tego niebieskiego korka ?, tak jakby z góry leciało - są osłony więc widzę tylko kawałek obszaru obok korka, przewody suche po wytarciu.
Mam się już martwić kosztami wymiany chłodnicy czy może jest tam jakiś czujnik ?!
Cieknie powyżej tego niebieskiego korka ?, tak jakby z góry leciało - są osłony więc widzę tylko kawałek obszaru obok korka, przewody suche po wytarciu.
Mam się już martwić kosztami wymiany chłodnicy czy może jest tam jakiś czujnik ?!
Jeżeli leci po osłonie chłodnicy to nie będzie to płyn z ASB (a koło węży jest sucho i węże są całe).
Jeżeli byłoby to coś z chłodniczką oleju ASB to płyn hydrauliczny dostawał by się do układu chłodzenia, nie na zewnątrz.
Chyba, że masz jakąś przeróbkę, spotkałem się w A8, iż chłodniczka była montowana osobno z przodu przed wszystkimi chłodnicami.
Co słychać z przewodami na górze od wspomagania kierownicy?
Włączyć silnik i obserwować czy leci z przewodów.
Dociągnąć opaski.
Jeżeli byłoby to coś z chłodniczką oleju ASB to płyn hydrauliczny dostawał by się do układu chłodzenia, nie na zewnątrz.
Chyba, że masz jakąś przeróbkę, spotkałem się w A8, iż chłodniczka była montowana osobno z przodu przed wszystkimi chłodnicami.
Co słychać z przewodami na górze od wspomagania kierownicy?
Włączyć silnik i obserwować czy leci z przewodów.
Dociągnąć opaski.
Niebieski korek jest od spuszczania płynu chłodniczego z chłodnicy.
Odkręcasz go trochę i z króćca na dole chłodnicy wylatuje płyn chłodniczy.
Nie ruszysz tej obudowy chłodnicy. To jeden odlew.
Chłodnica jest wsadzana od przodu w środek tej ramki.
Umyć wszystko wokoło benzyną. Poczekać aż odparuje.
Dobra latarka.
Włączyć silnik i patrzeć gdzie zaczyna lecieć.
Odkręcasz go trochę i z króćca na dole chłodnicy wylatuje płyn chłodniczy.
Nie ruszysz tej obudowy chłodnicy. To jeden odlew.
Chłodnica jest wsadzana od przodu w środek tej ramki.
Umyć wszystko wokoło benzyną. Poczekać aż odparuje.
Dobra latarka.
Włączyć silnik i patrzeć gdzie zaczyna lecieć.
Odchyliłem tą gumowo-plastikową osłonę z przodu (2 śruby trzymają) i leci powyżej tak jakby z tego górnego wlotu do chłodnicy, ale nie jestem pewien. Zrobiło się późno i nie ma komu przyświecić mi latarką natomiast dupę wozić to każdy chce
Włożyłem w szczelinę kawałek ręcznika papierowego na wkrętaku około połowy ścianki chłodnicy ( z plastiku ona jest ?) i zrobił się mokry.
Jak będzie jasno zobaczę co jeszcze można odkręcić, aby dostać się do boku chłodnicy/lepiej zobaczyć.
02.04.2013
Cieknie z górnego przewodu - wcisnąłem kawałek ręcznika papierowego, który zaraz zrobił się mokry.
Porozkręcałem co się dało łącznie z przewodami dochodzącymi do chłodnicy wspomagania żeby mieć lepszy dostęp do górnego przewodu chłodnicy oleju.
Na krućcu, który wchodzi do chłodnicy oleju siedzi oring 11.5/3 (wg katalogu) - czy mogę zastosować 11.00/3 lub 11.00/3.5 ? Tego co jest nie można kupić (nie pytałem w ASO, żeby się nie stresować ile może kosztować kawałek gumki )
Jeszcze takie może dosyć dziwne pytanie - czy do skrzyni mogą dostawać się np. spaliny lub "powietrze", które powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Pytam dlatego, że zaczyna cieknąć po około 10 min od uruchomienia silnika.
Włożyłem w szczelinę kawałek ręcznika papierowego na wkrętaku około połowy ścianki chłodnicy ( z plastiku ona jest ?) i zrobił się mokry.
Jak będzie jasno zobaczę co jeszcze można odkręcić, aby dostać się do boku chłodnicy/lepiej zobaczyć.
02.04.2013
Cieknie z górnego przewodu - wcisnąłem kawałek ręcznika papierowego, który zaraz zrobił się mokry.
Porozkręcałem co się dało łącznie z przewodami dochodzącymi do chłodnicy wspomagania żeby mieć lepszy dostęp do górnego przewodu chłodnicy oleju.
Na krućcu, który wchodzi do chłodnicy oleju siedzi oring 11.5/3 (wg katalogu) - czy mogę zastosować 11.00/3 lub 11.00/3.5 ? Tego co jest nie można kupić (nie pytałem w ASO, żeby się nie stresować ile może kosztować kawałek gumki )
Jeszcze takie może dosyć dziwne pytanie - czy do skrzyni mogą dostawać się np. spaliny lub "powietrze", które powoduje wzrost ciśnienia w układzie. Pytam dlatego, że zaczyna cieknąć po około 10 min od uruchomienia silnika.
Kup kilka tych 11 mm (i 3 mm i 3,5), będzie w czym wybierać.
Chyba ten 3,5 mm podejdzie. Jak będziesz zakładał, oring nasmarować olejem z ASB.
Spaliny nie mogą się dostać do ASB.
Jedyne co może się zdarzyć to pęknięcie wymiennika ciepła w chłodnicy
i dostanie się płynu chłodniczego do ASB dlatego chłodnice zewnętrzne (powietrzne)
są bezpieczniejsze i wydajniejsze. Mniej się sprawdzają w krajach skandynawskich (zimno),
wtedy stosuje się chłodnice z termostatem.
Chyba ten 3,5 mm podejdzie. Jak będziesz zakładał, oring nasmarować olejem z ASB.
Spaliny nie mogą się dostać do ASB.
Jedyne co może się zdarzyć to pęknięcie wymiennika ciepła w chłodnicy
i dostanie się płynu chłodniczego do ASB dlatego chłodnice zewnętrzne (powietrzne)
są bezpieczniejsze i wydajniejsze. Mniej się sprawdzają w krajach skandynawskich (zimno),
wtedy stosuje się chłodnice z termostatem.