części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Regulacja świateł

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

[D3 ALL ] Regulacja świateł

Post autor: wafelo » 15 kwie 2013, 23:30

Witam,
byłem dziś w salonie na wymianie żarówek i ksenonów w A8 D3 i zauważyłem że światła krótkie świecą niżej. Jak je można trochę podnieść? Czy jest jakaś śrubka do regulacji - podnoszenia świateł?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 kwie 2013, 23:36

Tak, na górnej części reflektora na jego brzegach są dwie śruby z tworzywa sztucznego (białe lub szare) na duży śrubokręt krzyżakowy - służą do regulacji wysokości i wychylenia reflektorów. Tylko zanim zaczniesz kręcić to podłącz się VAGiem i przełącz na tryb regulacji reflektorów, bo w przeciwnym razie będzie Ci wywalać błąd.
Bądź dobry jak chleb.

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

Regulacja świateł

Post autor: wafelo » 15 kwie 2013, 23:41

Dzięki za szybką odpowiedź :-)

jutro wstawię zdjęcia tych śrub to dokładnie mi pokażesz która. Chodzi mi tylko o podniesienie świateł. Jakim programem to zrobić? Niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać od strony Vag. Czy razem z podniesieniem należy robić wychylenie?

Awatar użytkownika
RafiPl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 03 sty 2013, 22:06
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: RafiPl » 16 kwie 2013, 00:55

Właśnie może macie opisaną procedurę regulacji świateł poprzez vcdsa ?
..::LONGEEEEER::..

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 16 kwie 2013, 20:49

Bądź dobry jak chleb.

Markus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 02 maja 2013, 14:06
Lokalizacja: Slask

Post autor: Markus » 04 maja 2013, 22:22

U mnie regulacja jest na imbus chociaz śrubokretem tez sie da.
Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
A swoja drogą to zastanawiam sie co to za statek kosmiczny nabylem.

Z tego co czytam to tu sie nic nie da zrobic bez tego całego Vaga.

Aku nie wymienisz, nie doładujesz, lampy nie ustawisz, klocków nie wymienisz.

Mam paska B5 04r 2,8 Pb (oczywiscie z LPG:) i ten samochód moze dwa razy w zyciu był podpinany do kompa. Juz ponad 200tkm przejechał i nic sie nie dzieje.

Sadziłem ze A8 to taki troche wiekszy pasek he he:)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 maja 2013, 09:49

Markus pisze:Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
Żadne błędy nie wyskoczyły bo na postoju raczej nie wyskoczą... ale to nie znaczy, że później w trakcie jazdy się nie pojawią.

Regulację po to robimy przy pomocy VAG-a aby komputer wiedział gdzie lampy mają poziom 0.
Jeżeli nie ustawisz poziomu 0 to później w trakcie jazdy regulacja lamp może nie działać poprawnie... tzn. w jedną stronę będzie miała większy zakres automatycznej regulacji niż w drugą co może generować błędy i będzie sygnalizowane m.in. na FIS jako awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Markus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 02 maja 2013, 14:06
Lokalizacja: Slask

Post autor: Markus » 05 maja 2013, 14:27

awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów.
Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów)?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych.

Awatar użytkownika
RafiPl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 157
Rejestracja: 03 sty 2013, 22:06
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: RafiPl » 05 maja 2013, 15:30

Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna.
..::LONGEEEEER::..

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 05 maja 2013, 18:05

Markus pisze:Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów) ?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych.
RafiPl pisze:Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna.
Automatyczna regulacja ksenonów być musi bo jest chociażby wymagana przepisami... podobnie jak spryskiwacze reflektorów..... i nie ma to wiele wspólnego z poziomowaniem nadwozia ale chodzi tu przede wszystkim o ukształtowanie terenu - przy podjeżdżaniu pod górkę światła automatycznie są obniżane a przy zjeżdżaniu z górki podwyższane noi generalnie na wybojach one wciąż automatycznie się poziomują - wszystko to w celu zapobiegania oślepianiu innych uczestników ruchu co przekłada się oczywiście na bezpieczeństwo.

Zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne ma natomiast za zadanie utrzymanie nadwozia w poziomie... a dokładniej rzecz biorąc w pozycji jak najbardziej równoległej do podłoża gdzie za wyznacznik ukształtowania podłoża służą 4 czujniki przy kołach oraz czujniki wychylenia nadwozia.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - przy podjeżdżaniu pod górkę sterownik poziomowania zawieszenia "wie", że teren jest pochyły i nie próbuje opuszczać przodu i podnosić tyłu aby było jak najbardziej poziomo..... jednoczenie sterownik xenonów również "wie", że teren jest pochyły więc przy podjeżdżaniu pod górę obniży zasięg snopu światła tak aby zapobiec oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.
Jednocześnie zawieszenie adaptacyjne zapobiega zbytniemu wychylaniu się auta na zakrętach oraz zbytniemu nurkowaniu przy hamowaniu jak i zbytniemu podrywaniu przodu przy dynamicznym przyspieszaniu co ma oczywiście wpływ na przyczepność auta i bezpieczeństwo oraz komfort.
Zawieszenie pneumatyczne nie ma nic wspólnego z poziomowaniem xenonów oprócz tego że do obu systemów auto korzysta z tych samych czujników.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Markus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 02 maja 2013, 14:06
Lokalizacja: Slask

Post autor: Markus » 05 maja 2013, 22:55

Dzieki panowie. Coś sie dowiedziałem. Dałbym pomagusa tylko nie wiem jeszcze jak :)

Awatar użytkownika
bober1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2012, 23:08
Lokalizacja: Dębica

Post autor: bober1 » 08 wrz 2013, 23:46

witam i podepne sie pod temat by nie zakladac nowego postu, otoz bylem na sprawdzeniu lamp i mijania sa ustawione dobrze - gorzej z drogowymi swieca bardzo ale to bardzo wysoko i jeden bije w prawo
czy wie ktos jak dlugie podregulowac?
pozdrawiam
Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 09 wrz 2013, 23:23

To właśnie trzeba kombinować z tymi śrubami na krzyżak lub imbus. Chyba że z odbłyśnikiem jest coś nie tak, bo krzywo żarówkę czy palnik to raczej trudno wsadzić w kołnierz.
Bądź dobry jak chleb.

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

Post autor: wafelo » 01 cze 2014, 22:27

w VCDS jest taka opcja w regulacji świateł od -6 do +6
Czy tą opcją można przez vcds podnieść światła bez kręcenia imbusów przy lampach?

Glac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Glac » 03 sie 2015, 21:16

Gdzie w VCDS jest opcja regulacji od -6 do +6?

Po wymianie odbłysników mam problem ponieważ śrubami regulacyjnymi mam na maxa w górę, ale i tak za mało do prawidłowego ustawnienia.

Jak podnieść światła VCDSem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl