[D3 ALL ] Czyszczenie lamp i regeneracja soczewek Xenon
[D3 ALL ] Czyszczenie lamp i regeneracja soczewek Xenon
Więc jeśli ktoś ma problem z słabą jakością oświetlenia i nocą jazdę nazwać można męką jest na to sposób :-)
narzędzia:
torx t20
płaski śrubokręt ale mały najlepiej precyzyjny
szmatka z fizeliny lub jakaś kuchenna byle czysta :-)
1)ściągamy zderzak (jest na forum opis więc sobie daruje)
2)odkręcamy lampy wypinamy kostkę i biegiem z nią na stół.
pozostawiamy niunie mniej więcej w taki stanie xD
3)zdejmujemy dekielek od tyłu lampy wraz z przykręconą przetwornicą właśnie cała operacja odbywać się będzie przez ten otwór.
4)odpinamy żarnik i odkładamy by się nie uszkodził (nie wolno dotknąć bańki palcami)
5)odkręcamy w sumie 6 śrubek (torx 20) 4 od odbłyśnika i 2 od silniczka regulacji wysokości słupa światła i wyciągamy silniczek.
6) delikatnie manewrując wewnątrz lampy przekręcamy zespół soczewki i odbłyśnika i staramy się odczepić plastikowy pierścień (dekoracyjny) z soczewki (płaski śrubokręt niezbędny)
7) po milionie kombinacji wyciągamy zespół soczewki poza lampę
na zdjęciu owy pierścień i zespół soczewki.
to pozostanie
soczewkę można wytrzeć z kurzu suchą szmatką ale odbłyśnika nie wolno niczym dotykać,
soczewka jest przynitowana do odbłyśnika
teraz bierzemy szmatkę i wycieramy wnętrze lampy przez powstały otwór nie dotykając napylonych powłok lustrzanych bo je zetrzemy i pozostaną czarne rysy i przetarcia
moje odbłyśniki nie nadają sie nawet do lampki nocnej więc zamówiłem regenerowanie u pana z Allegro LINK dogadałem sie z nim i weźmie moje w rozliczeniu tylko musze mu je odesłać i wtedy koszt 80zł sztuka.
montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.
Powodzenia i pozdrawiam Michał
narzędzia:
torx t20
płaski śrubokręt ale mały najlepiej precyzyjny
szmatka z fizeliny lub jakaś kuchenna byle czysta :-)
1)ściągamy zderzak (jest na forum opis więc sobie daruje)
2)odkręcamy lampy wypinamy kostkę i biegiem z nią na stół.
pozostawiamy niunie mniej więcej w taki stanie xD
3)zdejmujemy dekielek od tyłu lampy wraz z przykręconą przetwornicą właśnie cała operacja odbywać się będzie przez ten otwór.
4)odpinamy żarnik i odkładamy by się nie uszkodził (nie wolno dotknąć bańki palcami)
5)odkręcamy w sumie 6 śrubek (torx 20) 4 od odbłyśnika i 2 od silniczka regulacji wysokości słupa światła i wyciągamy silniczek.
6) delikatnie manewrując wewnątrz lampy przekręcamy zespół soczewki i odbłyśnika i staramy się odczepić plastikowy pierścień (dekoracyjny) z soczewki (płaski śrubokręt niezbędny)
7) po milionie kombinacji wyciągamy zespół soczewki poza lampę
na zdjęciu owy pierścień i zespół soczewki.
to pozostanie
soczewkę można wytrzeć z kurzu suchą szmatką ale odbłyśnika nie wolno niczym dotykać,
soczewka jest przynitowana do odbłyśnika
teraz bierzemy szmatkę i wycieramy wnętrze lampy przez powstały otwór nie dotykając napylonych powłok lustrzanych bo je zetrzemy i pozostaną czarne rysy i przetarcia
moje odbłyśniki nie nadają sie nawet do lampki nocnej więc zamówiłem regenerowanie u pana z Allegro LINK dogadałem sie z nim i weźmie moje w rozliczeniu tylko musze mu je odesłać i wtedy koszt 80zł sztuka.
montaż oczywiście w odwrotnej kolejności.
Powodzenia i pozdrawiam Michał
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Do porównania odbłyśniki : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd1 ... 7c2b8.html . Jak mi się uda to nagram w czasie jazdy jaka jest różnica .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Dokładnie tak. Fabryczny lekko matowy a u mnie po regeneracji jest teraz nowy jak lustro i różnica w świeceniu przed a po regeneracji jest kolosalna :-Dpioter pisze:Fabryczny jest lekko matowy a ten z nową powłoką jest jak lusterko , mam wrażenie że świeci za ostro . Jeżdżę służbową A8 2008rok , różnica jest bardzo wieeeeeeelka , trzeba będzie w niej też zmienić .
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Można jej nie wkładać z powrotem praktycznie jest tam niepotrzebna - zasłania tylko snop światła który jest tuż przed autem po ziemipioter pisze: szczególnie włożyć porąbaną blaszkę która przychodzi między soczewkę a mocowanie lampy .
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
tomi5 dokladnie jak piszesz zderzak mozna zostawic :-) lampy ladnie wychodza. Ostatnio wymienialem zarniki i też nie zdejmowalem zderzaka :-)
Tez mnie czeka czyszczenie tych lamp przed założeniem dziennych wiec blizej wiosny ruszamy :-)
Tez mnie czeka czyszczenie tych lamp przed założeniem dziennych wiec blizej wiosny ruszamy :-)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Podpowie mi ktoś czy dałbym rade przetrzec bród z wewnętrznej strony lampy ,bez demontażu,lampy?Lukas134 pisze:tomi5 dokladnie jak piszesz zderzak mozna zostawic :-) lampy ladnie wychodza. Ostatnio wymienialem zarniki i też nie zdejmowalem zderzaka :-)
Tez mnie czeka czyszczenie tych lamp przed założeniem dziennych wiec blizej wiosny ruszamy :-)
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm