części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[D2 00 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa

Post autor: CINEK » 10 lip 2013, 23:34

Witam wszystkich,

szperajac po forum nie znalazlem niestety info na temat mojego problemu a mianowicie:

przestal dzialac mi tempomat! :-( do tej pory chodzil bez zarzutu az pewnego dnia próbując wlaczyc nic sie nie wlaczylo.
Rozkrecilem manetke przeczyscilem styki, manetka zostala sprawdzona miernikiem i wszyskie przyciski dzialaja. Dodam ze jest jeszcze jeden problem, nie moge dzialaja swiatla dlugie impulsowo. Na stale mozna je wlaczyc lecz impulsowo musze bardzo mocno do siebie wlacznik przycisnac by cos zatrybilo...
Czy ktos wie o co tu chodzi ze tempomat przestal dzialac, jakie sa podzespoly pod maska, ktore mozna by jeszcze sprawdzic?

[ Dodano: 2013-07-10, 23:38 ]
...a no i dodam jeszcze ze tempomat byl caly czas wlaczony (przycisk na EIN) i jezdzilem tak jakies 2 miesiace, moze wiecej, i go nie wylaczalem. Chcac wlaczyc wciskalem FIX i heja... Moglo sie cos stac przez to ze przelacznik jest caly czas na EIN, czy raczej powinno sie go wylaczac?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 21:26 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 10 lip 2013, 23:38

Cos mi sie widzi że albo dobrze siadła CI manetka lub jej kostka cos ma albo masz dwie awarie jednocześnie. Masz polifta więc tempomat powinien wywalic błąd jak cos mu dolega.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 10 lip 2013, 23:46

vaga w sumie nie podlaczalem, wiec jutro spróbuje. Przy silniku w sumie tez nie grzebalem zeby cos tam odpiac, choc w sumie nie wiem co jest tam pod maska odpowiedzialne za tempomat oprocz manetki i sterownika ecu
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 lip 2013, 00:35

W po Fl masz taką gruszkę z wężykiem od podciśnienia w okolicy rury od dolotu. U mnie też pewnego razu tempomat przestał działać, po podpięciu vaga i wykasowaniu błędu ożył i do teraz działa.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 lip 2013, 00:47

no to jutro przetestuje...zastanawie mnie tylko czemu nie mam siatel dlugich impulsowych...tzn sa jak mocno docisne. :-/ no i wszystko na jednej manetce....
to nie jest zwykły napęd...to

Antek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 79
Rejestracja: 03 maja 2012, 17:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Antek » 11 lip 2013, 15:19

A mnie przestal dzialac tempomat jak pekla malutka tulejka podtrzymujaca ciegno gazu (miedzy przepustnica a gruszka tempomatu). Tylko nie wiem czy w polifcie konstrukcja jest taka sama. W kazdym razie obajw dokladnie taki sam - z dnia na dzien zero tempomatu :)

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 11 lip 2013, 15:37

Anton pisze: Tylko nie wiem czy w polifcie konstrukcja jest taka sama.
nie taka sama

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 lip 2013, 21:51

z tego co sie orientuje to w polifcie nie ma zadnej gruszki podcisnienia tempomatu tylko jest manetka podlaczona to ECU, ktory steruje przepustnica elektroniczna i dawkowaniem...chyba ze sie myle i jest inaczej....

[ Dodano: 2013-07-11, 21:56 ]
...a tak w ogole to jesli wymienie manetka na inna dzialajaca, to czy ona bedzie smigac czy trzeba ja najpierw zaprogramowac ?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 11 lip 2013, 23:22

martin_rs4 pisze: ...a tak w ogole to jesli wymienie manetka na inna dzialajaca, to czy ona bedzie smigac czy trzeba ja najpierw zaprogramowac ?
Wymieniasz i wszystko działa - oczywiście jeśli sprawne.

Awatar użytkownika
Kuki30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 15 lip 2013, 15:18
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Kuki30 » 15 lip 2013, 16:35

Witam wszystkich klubowiczów.

Mam problem z tempomatem w mojej A8. Szukałem na różnych forach, czytałem, sprawdzałem u siebie różne patenty i dalej tempomat nie działa :( Działał jeszcze przed zimą zeszłego roku tyle że z czasem był coraz słabszy, tzn. że wjeżdżając pod górkę nie dawał rady dodać gazu i musiałem mu delikatnie pomagać nogą. A teraz już nie działa.

Zacząłem od przeczyszczenia manetki tempomatu: wyczyściłem i sprawdziłem miernikiem przejścia a także pod napięciem i niby wszystko ok. Każdy przełącznik ( suwak ) działa.

Bezpieczniki na żółtej listwie wszystkie sprawne ( chyba że jeszcze jest jakiś inny ?)

Następnie sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia, niby były ok ale wymieniłem na nowe ( te od silnika w oplocie ale one raczej nie mają nic wspólnego z tempomatem ). Później sprawdziłem wszystkie rurki tempomatu i gruszkę i są także szczelne.

Czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca także są sprawne pod względem elektrycznym jak i mechanicznym (trzymają ciśnienie a po wciśnięciu pedału rozszczelnia układ).

Kolejna na liście była pompka tempomatu. Podłączyłem ja na krótko i zaczeła zasysać i "gruszka" zaczęła się chować. Elektrozawór który się mieści w "pompce" też działa po podaniu na jego styk napięcia co powoduję że zamyka otworek i utrzymuję podciśnienie w układzie a po odłączeniu zasilania ciśnienie spada i "gruszka" odpuszcza gaz ( z tego co się domyśliłem to w ten sposób jest możliwe utrzymanie stałej prędkości ) więc z tego co myślę wszystko jest ok.

Próbowałem następnie zeskanować tempomat komputerem ale nie mogę się z nim połączyć za pomocą VAG-Com 409.1 i Polski VAG 4.9 ( nie mogę wejść w system silnika) Mam także komputerek "Dominator" ale nim tez nie mogę zeskanować, po wejściu w bloki pomiarowe ( u mnie 03 ) nie mogę wejść w 066 po prostu wyskakuje mi że funkcja nie jest dostępna). Ale może coś robię nie tak.

A więc podsumowując: wszystko co byłem w stanie sprawdzić jest sprawne i szczelne a tempomat nie działa. Z tego co się domyśliłem to, to że nie ma sygnału na pompkę tempomatu ( nie włącza jej podczas jazdy). Sprawdzić tego na 100% nie mogę bo niestety jest to tylko możliwe w trakcie jazdy.

I moją prośba jest taka drodzy Koledzy:
1. Co mogę jeszcze sprawdzić?
2. Czy w moim modelu występuję jakiś sterownik czy komputer tempomatu. Jeśli tak to gdzie go znajdę?

Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam!

adrian949

Post autor: adrian949 » 15 lip 2013, 18:01

A sterownik od tempomatu zamieniałeś?

Awatar użytkownika
Kuki30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 15 lip 2013, 15:18
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Kuki30 » 15 lip 2013, 18:33

nie nic ze sterownikiem nie robiłem bo szczerzę mówiąc to nie wiem gdzie on się znajduję i jak wygląda. Na alledrogo patrzyłem ale tam każdy sprzedaję co innego i mówi że to ten sterownik.

adrian949

Post autor: adrian949 » 15 lip 2013, 20:16

Masz go tam gdzie komputer silnika, zaznaczyłem na fotce który to. U mnie on był przyczyną nie działającego tempomatu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Kuki30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 15 lip 2013, 15:18
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Kuki30 » 15 lip 2013, 23:47

Dzięki wielkie :) już go wyjąłem ale dopiero jutro uda mi się załatwić drugi. Jak zamontuję inny to napiszę co i jak. Z ciekawości rozebrałem go bo myślałem że może coś się spaliło ale nic takiego gołym okiem nie zauważyłem.
A tak z innej beczki: Ten sterownik tempomatu znajduje się pomiędzy dwoma innymi sterownikami, co to są za elementy? Pytam z ciekawości bo u mnie ich nie ma.

adrian949

Post autor: adrian949 » 16 lip 2013, 19:31

Prawego sterownika nie masz, bo jest on od skrzyni automatycznej (teraz mam tam sterownik od LPG). Lewa strona to jest dołożony prze zemnie sterownik od webasta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl