[D2 00 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa
[D2 00 4.2PB/LPG ] Tempomat nie działa
Witam wszystkich,
szperajac po forum nie znalazlem niestety info na temat mojego problemu a mianowicie:
przestal dzialac mi tempomat! :-( do tej pory chodzil bez zarzutu az pewnego dnia próbując wlaczyc nic sie nie wlaczylo.
Rozkrecilem manetke przeczyscilem styki, manetka zostala sprawdzona miernikiem i wszyskie przyciski dzialaja. Dodam ze jest jeszcze jeden problem, nie moge dzialaja swiatla dlugie impulsowo. Na stale mozna je wlaczyc lecz impulsowo musze bardzo mocno do siebie wlacznik przycisnac by cos zatrybilo...
Czy ktos wie o co tu chodzi ze tempomat przestal dzialac, jakie sa podzespoly pod maska, ktore mozna by jeszcze sprawdzic?
[ Dodano: 2013-07-10, 23:38 ]
...a no i dodam jeszcze ze tempomat byl caly czas wlaczony (przycisk na EIN) i jezdzilem tak jakies 2 miesiace, moze wiecej, i go nie wylaczalem. Chcac wlaczyc wciskalem FIX i heja... Moglo sie cos stac przez to ze przelacznik jest caly czas na EIN, czy raczej powinno sie go wylaczac?
szperajac po forum nie znalazlem niestety info na temat mojego problemu a mianowicie:
przestal dzialac mi tempomat! :-( do tej pory chodzil bez zarzutu az pewnego dnia próbując wlaczyc nic sie nie wlaczylo.
Rozkrecilem manetke przeczyscilem styki, manetka zostala sprawdzona miernikiem i wszyskie przyciski dzialaja. Dodam ze jest jeszcze jeden problem, nie moge dzialaja swiatla dlugie impulsowo. Na stale mozna je wlaczyc lecz impulsowo musze bardzo mocno do siebie wlacznik przycisnac by cos zatrybilo...
Czy ktos wie o co tu chodzi ze tempomat przestal dzialac, jakie sa podzespoly pod maska, ktore mozna by jeszcze sprawdzic?
[ Dodano: 2013-07-10, 23:38 ]
...a no i dodam jeszcze ze tempomat byl caly czas wlaczony (przycisk na EIN) i jezdzilem tak jakies 2 miesiace, moze wiecej, i go nie wylaczalem. Chcac wlaczyc wciskalem FIX i heja... Moglo sie cos stac przez to ze przelacznik jest caly czas na EIN, czy raczej powinno sie go wylaczac?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 21:26 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
z tego co sie orientuje to w polifcie nie ma zadnej gruszki podcisnienia tempomatu tylko jest manetka podlaczona to ECU, ktory steruje przepustnica elektroniczna i dawkowaniem...chyba ze sie myle i jest inaczej....
[ Dodano: 2013-07-11, 21:56 ]
...a tak w ogole to jesli wymienie manetka na inna dzialajaca, to czy ona bedzie smigac czy trzeba ja najpierw zaprogramowac ?
[ Dodano: 2013-07-11, 21:56 ]
...a tak w ogole to jesli wymienie manetka na inna dzialajaca, to czy ona bedzie smigac czy trzeba ja najpierw zaprogramowac ?
to nie jest zwykły napęd...to
Witam wszystkich klubowiczów.
Mam problem z tempomatem w mojej A8. Szukałem na różnych forach, czytałem, sprawdzałem u siebie różne patenty i dalej tempomat nie działa Działał jeszcze przed zimą zeszłego roku tyle że z czasem był coraz słabszy, tzn. że wjeżdżając pod górkę nie dawał rady dodać gazu i musiałem mu delikatnie pomagać nogą. A teraz już nie działa.
Zacząłem od przeczyszczenia manetki tempomatu: wyczyściłem i sprawdziłem miernikiem przejścia a także pod napięciem i niby wszystko ok. Każdy przełącznik ( suwak ) działa.
Bezpieczniki na żółtej listwie wszystkie sprawne ( chyba że jeszcze jest jakiś inny ?)
Następnie sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia, niby były ok ale wymieniłem na nowe ( te od silnika w oplocie ale one raczej nie mają nic wspólnego z tempomatem ). Później sprawdziłem wszystkie rurki tempomatu i gruszkę i są także szczelne.
Czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca także są sprawne pod względem elektrycznym jak i mechanicznym (trzymają ciśnienie a po wciśnięciu pedału rozszczelnia układ).
Kolejna na liście była pompka tempomatu. Podłączyłem ja na krótko i zaczeła zasysać i "gruszka" zaczęła się chować. Elektrozawór który się mieści w "pompce" też działa po podaniu na jego styk napięcia co powoduję że zamyka otworek i utrzymuję podciśnienie w układzie a po odłączeniu zasilania ciśnienie spada i "gruszka" odpuszcza gaz ( z tego co się domyśliłem to w ten sposób jest możliwe utrzymanie stałej prędkości ) więc z tego co myślę wszystko jest ok.
Próbowałem następnie zeskanować tempomat komputerem ale nie mogę się z nim połączyć za pomocą VAG-Com 409.1 i Polski VAG 4.9 ( nie mogę wejść w system silnika) Mam także komputerek "Dominator" ale nim tez nie mogę zeskanować, po wejściu w bloki pomiarowe ( u mnie 03 ) nie mogę wejść w 066 po prostu wyskakuje mi że funkcja nie jest dostępna). Ale może coś robię nie tak.
A więc podsumowując: wszystko co byłem w stanie sprawdzić jest sprawne i szczelne a tempomat nie działa. Z tego co się domyśliłem to, to że nie ma sygnału na pompkę tempomatu ( nie włącza jej podczas jazdy). Sprawdzić tego na 100% nie mogę bo niestety jest to tylko możliwe w trakcie jazdy.
I moją prośba jest taka drodzy Koledzy:
1. Co mogę jeszcze sprawdzić?
2. Czy w moim modelu występuję jakiś sterownik czy komputer tempomatu. Jeśli tak to gdzie go znajdę?
Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam!
Mam problem z tempomatem w mojej A8. Szukałem na różnych forach, czytałem, sprawdzałem u siebie różne patenty i dalej tempomat nie działa Działał jeszcze przed zimą zeszłego roku tyle że z czasem był coraz słabszy, tzn. że wjeżdżając pod górkę nie dawał rady dodać gazu i musiałem mu delikatnie pomagać nogą. A teraz już nie działa.
Zacząłem od przeczyszczenia manetki tempomatu: wyczyściłem i sprawdziłem miernikiem przejścia a także pod napięciem i niby wszystko ok. Każdy przełącznik ( suwak ) działa.
Bezpieczniki na żółtej listwie wszystkie sprawne ( chyba że jeszcze jest jakiś inny ?)
Następnie sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia, niby były ok ale wymieniłem na nowe ( te od silnika w oplocie ale one raczej nie mają nic wspólnego z tempomatem ). Później sprawdziłem wszystkie rurki tempomatu i gruszkę i są także szczelne.
Czujniki przy pedałach sprzęgła i hamulca także są sprawne pod względem elektrycznym jak i mechanicznym (trzymają ciśnienie a po wciśnięciu pedału rozszczelnia układ).
Kolejna na liście była pompka tempomatu. Podłączyłem ja na krótko i zaczeła zasysać i "gruszka" zaczęła się chować. Elektrozawór który się mieści w "pompce" też działa po podaniu na jego styk napięcia co powoduję że zamyka otworek i utrzymuję podciśnienie w układzie a po odłączeniu zasilania ciśnienie spada i "gruszka" odpuszcza gaz ( z tego co się domyśliłem to w ten sposób jest możliwe utrzymanie stałej prędkości ) więc z tego co myślę wszystko jest ok.
Próbowałem następnie zeskanować tempomat komputerem ale nie mogę się z nim połączyć za pomocą VAG-Com 409.1 i Polski VAG 4.9 ( nie mogę wejść w system silnika) Mam także komputerek "Dominator" ale nim tez nie mogę zeskanować, po wejściu w bloki pomiarowe ( u mnie 03 ) nie mogę wejść w 066 po prostu wyskakuje mi że funkcja nie jest dostępna). Ale może coś robię nie tak.
A więc podsumowując: wszystko co byłem w stanie sprawdzić jest sprawne i szczelne a tempomat nie działa. Z tego co się domyśliłem to, to że nie ma sygnału na pompkę tempomatu ( nie włącza jej podczas jazdy). Sprawdzić tego na 100% nie mogę bo niestety jest to tylko możliwe w trakcie jazdy.
I moją prośba jest taka drodzy Koledzy:
1. Co mogę jeszcze sprawdzić?
2. Czy w moim modelu występuję jakiś sterownik czy komputer tempomatu. Jeśli tak to gdzie go znajdę?
Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam!
Dzięki wielkie już go wyjąłem ale dopiero jutro uda mi się załatwić drugi. Jak zamontuję inny to napiszę co i jak. Z ciekawości rozebrałem go bo myślałem że może coś się spaliło ale nic takiego gołym okiem nie zauważyłem.
A tak z innej beczki: Ten sterownik tempomatu znajduje się pomiędzy dwoma innymi sterownikami, co to są za elementy? Pytam z ciekawości bo u mnie ich nie ma.
A tak z innej beczki: Ten sterownik tempomatu znajduje się pomiędzy dwoma innymi sterownikami, co to są za elementy? Pytam z ciekawości bo u mnie ich nie ma.