A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO
A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO
Ostatnio zmieniony 19 lip 2013, 23:15 przez gelix, łącznie zmieniany 1 raz.
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Autko jeszcze nie hamowane bo quattro i nie mam na miejscu hamownii.
Moc 190-200PS, cos w granicach 400Nm
Masa z full zbiornikiem okolo 95L - 1740kg
Przyspieszenie ok. 9s
[ Dodano: 2013-07-19, 23:26 ]
Heheh, no oczywiście dźwięk nie powala ale za to odwdzięczy się bezawaryjnością i umiarkowanym apetytem na ON.
Graty:
Słupek - AVF 130 PS (będzie BLT 130PS 2008r po małym przebiegu)
Skrzynia - Passat b5 FL 6 biegów FTS
Turbo - BV43A 2.0 TDI 170PS
Pompowtryski - power plus na korpusach AL
Intercooler - A4 B8 2.0TDI 170PS + dolot cały na śr 60mm
Sterownik - LEON 1.9 TDI ARL 150PS
Soft - Daniel Augustów
EGR i klapa gasząca wywalone
Wydech 2.5 cala bez kata
Moc 190-200PS, cos w granicach 400Nm
Masa z full zbiornikiem okolo 95L - 1740kg
Przyspieszenie ok. 9s
[ Dodano: 2013-07-19, 23:26 ]
Heheh, no oczywiście dźwięk nie powala ale za to odwdzięczy się bezawaryjnością i umiarkowanym apetytem na ON.
Graty:
Słupek - AVF 130 PS (będzie BLT 130PS 2008r po małym przebiegu)
Skrzynia - Passat b5 FL 6 biegów FTS
Turbo - BV43A 2.0 TDI 170PS
Pompowtryski - power plus na korpusach AL
Intercooler - A4 B8 2.0TDI 170PS + dolot cały na śr 60mm
Sterownik - LEON 1.9 TDI ARL 150PS
Soft - Daniel Augustów
EGR i klapa gasząca wywalone
Wydech 2.5 cala bez kata
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Pierwszy raz takie coś widzę
Ciekawe jak to się sprawuję na drodze.
[ Dodano: 2013-07-19, 23:29 ]
Ciekawe jak to się sprawuję na drodze.
[ Dodano: 2013-07-19, 23:29 ]
Jak wypróbujesz to powiedz ile takie cacko pali. Pytam z ciekawościgelix pisze:Autko jeszcze nie hamowane bo quattro i nie mam na miejscu hamownii.
Moc 190-200PS, cos w granicach 400Nm
Masa z full zbiornikiem okolo 95L - 1740kg
Przyspieszenie ok. 9s
[ Dodano: 2013-07-19, 23:26 ]
Heheh, no oczywiście dźwięk nie powala ale za to odwdzięczy się bezawaryjnością i umiarkowanym apetytem na ON.
Graty:
Słupek - AVF 130 PS (będzie BLT 130PS 2008r po małym przebiegu)
Skrzynia - Passat b5 FL 6 biegów FTS
Turbo - BV43A 2.0 TDI 170PS
Pompowtryski - power plus na korpusach AL
Intercooler - A4 B8 2.0TDI 170PS + dolot cały na śr 60mm
Sterownik - LEON 1.9 TDI ARL 150PS
Soft - Daniel Augustów
EGR i klapa gasząca wywalone
Wydech 2.5 cala bez kata
Spalanie:
Trasa tempomat 90-95km/h - 5.0 - 5.3 L
Trasa 100-110km/h - 6.5L
Trasa powyżej 130 - 7.5L
Miasto oszczędnie - 6,5-7L
Miasto dynamicznie - 8,5-9,5L
[ Dodano: 2013-07-19, 23:36 ]
Zabawy było sporo, w najbliższym czaie będzie więcej fotek.
Zegary, FIS, ESP, ABS, wszystko oryginał, działa i dobrze wskazuje
Trasa tempomat 90-95km/h - 5.0 - 5.3 L
Trasa 100-110km/h - 6.5L
Trasa powyżej 130 - 7.5L
Miasto oszczędnie - 6,5-7L
Miasto dynamicznie - 8,5-9,5L
[ Dodano: 2013-07-19, 23:36 ]
Zabawy było sporo, w najbliższym czaie będzie więcej fotek.
Zegary, FIS, ESP, ABS, wszystko oryginał, działa i dobrze wskazuje
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
V-max jeszcze nie sprawdzone, 180 juz bylo, myślę ze 200 nie będzie problemem, narazie wszystko się układa, pozatym musze wymienić hamulce przod, kupiłem auto to juz prawie nie miało tarcz, teraz są jeszcze cieńsze no ale nie wszystko da się zrobić od razu...
To jest buda od 3.3 więc hamulce są 324mm, wystarczą.....
To jest buda od 3.3 więc hamulce są 324mm, wystarczą.....
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Była kiedyś aukcja A8 d2 z silnikiem 1.9tdi. Jestem tego zdania że taniej niż lpg to już się nie da w a8 jeździć. W tej A8 8 miałeś 3.3tdi motor? 200KM z 1.9 będzie jeżdziło bezawaryjnie? Pomysł dość ciekawy, klekot będzie jak nic słychać ale dodatkowe wygłuszenie załatwiło by ten problem po części.
Apophis, 200-220km/h pewnie wyżyłuje ale w jakim czasie :-> Jedno jest pewne, zrezygnowano z przyśpieszenia na korzyść oszczędnej i bardzo komfortowej jazdy. Każdy ma inne priorytety
Apophis, 200-220km/h pewnie wyżyłuje ale w jakim czasie :-> Jedno jest pewne, zrezygnowano z przyśpieszenia na korzyść oszczędnej i bardzo komfortowej jazdy. Każdy ma inne priorytety
Mi chodzi o to czy da sie tym sunac trasy tak jak ja swoim A8 z predkościami 160-200 przez kilkasem km No bo to żadne pałowanie dla mojej A8.
Wątpie że ten silnik bedzie to znosił tak jak standardowy. A wkładac 1.9 by paliło tyle co 4,2 na gazie to raczej sie mija z celem
Fajny swapik i szacun za prace jesli to hasa bezaaryjnie ale to raczej zabawka
Wątpie że ten silnik bedzie to znosił tak jak standardowy. A wkładac 1.9 by paliło tyle co 4,2 na gazie to raczej sie mija z celem
Fajny swapik i szacun za prace jesli to hasa bezaaryjnie ale to raczej zabawka
Apophis, nie startuje do 4.2 bo i po co, mam E38 740iL z silnikiem 4.4 M62 V8 w gazie i też to wolę na trasy.
To A8 to jest dla żony do kulania w około komina, zrobione jak narazie bezawaryjnie 2000km, ma nie rdzewieć, ma być komfortowo i bezawaryjnie, a jak się słupek silnika uwali to przecież 800-1500zł i siedzi następny.
Wszyscy dobrze wiemy,ze w A8 D2 bezawaryjnych diesli nie bylo....
1) 3.3 TDI to skarbonka, jeden wtrysk 2700zł ,a jest 8szt, owszem fajnie gada jak sprawny, takich juz mało
2) 2.5 pompy, wałki i wogóle jakiś taki nijaki
1.9 PD słupków jest full, od wyboru do koloru....
I właśnie dlatego tak zrobiłem, jestem zadowolony
To A8 to jest dla żony do kulania w około komina, zrobione jak narazie bezawaryjnie 2000km, ma nie rdzewieć, ma być komfortowo i bezawaryjnie, a jak się słupek silnika uwali to przecież 800-1500zł i siedzi następny.
Wszyscy dobrze wiemy,ze w A8 D2 bezawaryjnych diesli nie bylo....
1) 3.3 TDI to skarbonka, jeden wtrysk 2700zł ,a jest 8szt, owszem fajnie gada jak sprawny, takich juz mało
2) 2.5 pompy, wałki i wogóle jakiś taki nijaki
1.9 PD słupków jest full, od wyboru do koloru....
I właśnie dlatego tak zrobiłem, jestem zadowolony
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Nie chodziło w tym swapie o tańsze jeżdżenie niż 4.2 czy 2.8 + LPG.
Tu ma być prosto i bezawaryjnie, tanio w częściach i przecież 9s do setki to nawet lepiej niż 2.5
Jutro jadę po słupek 2008r po przebiegu 60tyś, turbinę mam z modelu 2008 tez po niewielkim przebiegu.
A w 4.2 jest znacznie więcej starych części które mogą polecieć jedna po drugiej, na dodatek weź taki silnik z tych lat utrzymaj bez wycieków i robienia hydrauliki zaworów, a jest tam ich sporo.
Lubię silniki V8 za ich wspaniłą pracę, a 1.9 Tdi lubię za osiągi i bezawaryjność:)
Tu ma być prosto i bezawaryjnie, tanio w częściach i przecież 9s do setki to nawet lepiej niż 2.5
Jutro jadę po słupek 2008r po przebiegu 60tyś, turbinę mam z modelu 2008 tez po niewielkim przebiegu.
A w 4.2 jest znacznie więcej starych części które mogą polecieć jedna po drugiej, na dodatek weź taki silnik z tych lat utrzymaj bez wycieków i robienia hydrauliki zaworów, a jest tam ich sporo.
Lubię silniki V8 za ich wspaniłą pracę, a 1.9 Tdi lubię za osiągi i bezawaryjność:)
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Z tą bezawaryjnościa to raczej nie bedzie tak różowo przy takim przyroście mocy,jak by ten silnik miał 115KM to można mówić o spokojnej eksploatacji.gelix pisze: 1.9 Tdi lubię za osiągi i bezawaryjność:)
Jak dla mnie kasa wywalona w błoto,mówisz ze 9s.do 100 ale nikt tego nie widzi bo ta czarna chmura która pozostaje za tobą to uniemożliwia no chyba że się mylę.