[D2 preFL ALL ] Dylemat zawias od S vs gwint
[D2 preFL ALL ] Dylemat zawias od S vs gwint
Koledzy mam dylemat, mam do kupienia zawieszenie od S8 i gwint RH i już sam nie wiem co wybrać chciałbym żeby audi fajnie leżało ale żeby tez troszkę komfortu zostało, nie jeździłem nigdy na gwincie (w omedze był zawias stainmetz, w audi obecnie jest sprężyna kaw i amor z eski) i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka. Dodam ze obecnie mam felgę 18, na zimę zakładam chyba jakieś 17 a na wiosnę planuje 19. Teraz nie wiem co wybrać żeby już tak zostało na stałe... :-?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 20:55 przez sokolasty, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
U siebie mam zawieszenie 1BE czyli to samo co eSkowe 1BD i powiem szczerze, że czasami chciałbym coś bardziej komfortowego z możliwością regulacji wysokości dlatego coraz bardziej skłaniam się ku zawieszeniu air ride na amorach koni z regulacją tłumienia.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 23:34 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...Ara$ pisze:z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem)krzychu22.p1i pisze:U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
na poparcie tego nie mam wprawdzie żadnych materiałów technicznych ale zauważyłem pewną prawidłowość że S8 nie widziałem na fabrycznym 1BE - wszystkie które kiedyś sprawdziłem włącznie z moją byłą miały BD.
Z drugiej strony patrząc zwykłe A8 na sportowym zawiasie miało 1BE ale 1BD nie widziałem.
Wątpię aby zwykłe A8 na sportowym zawiasie było nagle twardsze, niższe i sztywniejsze niż jego fabryczna sportowa odmiana czyli S8 :roll:
Poza tym na listach wyposażenia są takie opisy:
1BD - suspension/shock absorption for special sports design
1BE - sport suspension/shock absorption
Sam kiedyś na ten temat dywagowałem ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego.
No chyba, że się mylę ;-)
W Lublinie nie wiem do kogo cię wysłać ale jakbyś był przejazdem w Wa-wie to jeden z kolegów ma tutaj właśnie D2 pre-FL na gwincie i myślę, że szansa na przejechanie się tym autem jest całkiem duża ;-)sokolasty pisze:... nie jeździłem nigdy na gwincie i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-fl-all-zawiesze ... ed+gwintemRaczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
FOSS pisze: Jak powiedział mi kolega SJake zawieszenie 1BE (on ma takie w jednym ze swoich A8) jest twardsze niż 1BD :shock:
Jeżeli SJake się nie myli i tak właśnie jest to 1BE to już chyba ostatni stopień twardości przed gwintem - napisz do niego na PW to może powie Ci coś więcej ;-)
[ Dodano: 2013-09-30, 08:38 ]
tylko ze na to jak mówisz tez trzeba wziąć poprawkę. Podejrzewam że nie jeden na to co ja mówie że sztywne powiedziałby ze nie jest tak źle.FOSS pisze:ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego
No ja cię proszę... S8 z zawieszeniem "coś na kształt sportowego" :lol:BiLu pisze:1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn"
To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.BiLu pisze:Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:
Podobnież jest ze zwykłymi A8 po-FL z zawiasem sportowym - wszystkie jakie widziałem miały 1BE a 1BD nie było. Tu znowuż pomijam te z zawiasem 1BM bo to standard tego auta.
Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-PBiLu pisze:W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym... ale nie mam do tego materiałów i nie idzie tego jakoś normalnie porównać :roll:Ara$ pisze:o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-fl-all-zawiesze ... ed+gwintemRaczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
A nawet jakbyś postawił dwa takie auta na jedną identyczną drogę testową, na identycznych kołach i oponach to i tak subiektywne odczucia kierowcy mogą być różne ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?
[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.
[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.
Damian ta teoria też wydaje mi się bardziej logicznaFOSS pisze:No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym..
[ Dodano: 2013-09-30, 19:06 ]
http://www.a8team.pl/topics15/306.htm?h ... EA%BFyn%2Asokolasty pisze:czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?
http://www.a8team.pl/topics15/91.htm
aczkolwiek niektóre oznaczenia się różnią
Być może w preFL 1BE w eSkach było, w FL 1BDFOSS pisze:To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.BiLu pisze:Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:
Zawieszenie to nie tylko sprężynaFOSS pisze:Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-PBiLu pisze:W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
Ty pytasz powaznie? Najlepiej od razu obetnij sprezyny - to mod tej samej klasy co wkladanie slabszych z lzejszego motoru.sokolasty pisze:czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?
[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.