części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Dylemat zawias od S vs gwint


Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

[D2 preFL ALL ] Dylemat zawias od S vs gwint

Post autor: sokolasty » 29 wrz 2013, 20:17

Koledzy mam dylemat, mam do kupienia zawieszenie od S8 i gwint RH i już sam nie wiem co wybrać chciałbym żeby audi fajnie leżało ale żeby tez troszkę komfortu zostało, nie jeździłem nigdy na gwincie (w omedze był zawias stainmetz, w audi obecnie jest sprężyna kaw i amor z eski) i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka. Dodam ze obecnie mam felgę 18, na zimę zakładam chyba jakieś 17 a na wiosnę planuje 19. Teraz nie wiem co wybrać żeby już tak zostało na stałe... :-?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 20:55 przez sokolasty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 wrz 2013, 20:38

U siebie mam zawieszenie 1BE czyli to samo co eSkowe 1BD i powiem szczerze, że czasami chciałbym coś bardziej komfortowego z możliwością regulacji wysokości dlatego coraz bardziej skłaniam się ku zawieszeniu air ride na amorach koni z regulacją tłumienia.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 23:34 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 29 wrz 2013, 22:27

krzychu22.p1i pisze:U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd
z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem)

Gość

Post autor: Gość » 29 wrz 2013, 22:32

No to ja sie z tym dziadostwem 1BE uzeram od lat(tył zmieniony na normalne ale przod pozostał sztywny....
Ech marzy mi sie air :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 wrz 2013, 22:56

Ara$ pisze:
krzychu22.p1i pisze:U siebie mam zawieszenie 1be czyli to samo co eSkowe 1bd
z tego co wiem to 1BE bylo twardsze od 1BD (jak to mówiono na forum 1BE to ostatni stopien twardości przed gwintem)
Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
na poparcie tego nie mam wprawdzie żadnych materiałów technicznych ale zauważyłem pewną prawidłowość że S8 nie widziałem na fabrycznym 1BE - wszystkie które kiedyś sprawdziłem włącznie z moją byłą miały BD.
Z drugiej strony patrząc zwykłe A8 na sportowym zawiasie miało 1BE ale 1BD nie widziałem.
Wątpię aby zwykłe A8 na sportowym zawiasie było nagle twardsze, niższe i sztywniejsze niż jego fabryczna sportowa odmiana czyli S8 :roll:

Poza tym na listach wyposażenia są takie opisy:
1BD - suspension/shock absorption for special sports design
1BE - sport suspension/shock absorption


Sam kiedyś na ten temat dywagowałem ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego.
No chyba, że się mylę ;-)

sokolasty pisze:... nie jeździłem nigdy na gwincie i nie wiem jak to jest, boje się że auto będzie sztywne jak taczka.
W Lublinie nie wiem do kogo cię wysłać ale jakbyś był przejazdem w Wa-wie to jeden z kolegów ma tutaj właśnie D2 pre-FL na gwincie i myślę, że szansa na przejechanie się tym autem jest całkiem duża ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sokolasty » 29 wrz 2013, 23:19

kurcze tylko żeby człowiek miał czas na taki wypad żeby się przejechać. no cos muszę wybrać z tego i skłaniam się bardziej jednak na gwint...a jakie są oznaczenia 1BD i 1BE sa jakieś kropki, kolory czy numery

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 30 wrz 2013, 00:06

1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn" ;)
Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 30 wrz 2013, 08:36

Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-fl-all-zawiesze ... ed+gwintem
FOSS pisze: Jak powiedział mi kolega SJake zawieszenie 1BE (on ma takie w jednym ze swoich A8) jest twardsze niż 1BD :shock:
Jeżeli SJake się nie myli i tak właśnie jest to 1BE to już chyba ostatni stopień twardości przed gwintem - napisz do niego na PW to może powie Ci coś więcej ;-)


[ Dodano: 2013-09-30, 08:38 ]
FOSS pisze:ale trzeba wziąć poprawkę na to że dla każdego z nas pojęcie "sztywno i twardo" to może być coś zupełnie innego
tylko ze na to jak mówisz tez trzeba wziąć poprawkę. Podejrzewam że nie jeden na to co ja mówie że sztywne powiedziałby ze nie jest tak źle.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 wrz 2013, 11:09

BiLu pisze:1BD w wolnym tłumaczeniu brzmi jak "pakiet eslajn" ;)
No ja cię proszę... S8 z zawieszeniem "coś na kształt sportowego" :lol:
BiLu pisze:Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:

Podobnież jest ze zwykłymi A8 po-FL z zawiasem sportowym - wszystkie jakie widziałem miały 1BE a 1BD nie było. Tu znowuż pomijam te z zawiasem 1BM bo to standard tego auta.
BiLu pisze:W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-P
Ara$ pisze:
Raczej nie sądzę że 1BE jest twardsze niż 1BD...
wręcz odwrotnie jak sądzę czyli 1BD twardsze i sztywniejsze niż 1BE...
o Królu złoty sugerowałem się właśnie Twoimi wypowiedziami z tego postu http://www.a8team.pl/d2-fl-all-zawiesze ... ed+gwintem
No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym... ale nie mam do tego materiałów i nie idzie tego jakoś normalnie porównać :roll:
A nawet jakbyś postawił dwa takie auta na jedną identyczną drogę testową, na identycznych kołach i oponach to i tak subiektywne odczucia kierowcy mogą być różne ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sokolasty » 30 wrz 2013, 11:35

czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?

[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 30 wrz 2013, 19:03

FOSS pisze:No bo tak na logikę to wydaje mi się to nie po kolei żeby zwykłe A8 z zawiasem sportowym było sztywniejsze i twardsze niż S8 z zawiasem sportowym..
Damian ta teoria też wydaje mi się bardziej logiczna

[ Dodano: 2013-09-30, 19:06 ]
sokolasty pisze:czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?
http://www.a8team.pl/topics15/306.htm?h ... EA%BFyn%2A
http://www.a8team.pl/topics15/91.htm

aczkolwiek niektóre oznaczenia się różnią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2013, 21:13

moja była mega twarda
szwagier ma s8 i tamto w porównaniu z moim był tapczan :mrgreen:
nie wiem jak na takim czymś było można się przemieszczać
skakał jak kaczka na wodzie :-D

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 30 wrz 2013, 21:46

FOSS pisze:
BiLu pisze:Ja u siebie w eSce mam 1BE - tak bynajmniej jest na wlepie z kodami
W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
To ja ci powiem, że przewinęło mi się wiele list wyposażenia z numerów VIN i wszystkie po-liftowe S8 miały zawias 1BD. Pomijam tu oczywiście takie wydumki które wyjechały na zawiasie standardowym 1BM bo nie o tym mowa.
Ale S8 z zawiasem 1BE nie widziałem :roll:
Być może w preFL 1BE w eSkach było, w FL 1BD
FOSS pisze:
BiLu pisze:W etce oznaczenia kolorów kropek na sprężynach dla 1BE i 1BD są takie same.
Czyli oba zawiasy są takie same a my tu niepotrzebnie szukamy dziury w całym :-P
Zawieszenie to nie tylko sprężyna ;)

Awatar użytkownika
Fiko
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 140
Rejestracja: 13 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: Leśne Odpadki

Post autor: Fiko » 01 paź 2013, 04:36

sokolasty pisze:czyli jak poznać czy to zawieszenie 1bd czy 1be?

[ Dodano: 2013-09-30, 11:39 ]
o a jeszcze jedna sprawa co by się stało gdyby włożyć przód od 2.8 motor jest chyba lżejszy, tylko czy sprężyna to wytrzyma, wiem że kilka osób robiło tak w omegach ze wkładali od 2litrówki do 3litrówki przód się wtedy ładnie licował opona-nadkole i jazda tez była normalna.
Ty pytasz powaznie? Najlepiej od razu obetnij sprezyny - to mod tej samej klasy co wkladanie slabszych z lzejszego motoru.

Awatar użytkownika
sokolasty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 176
Rejestracja: 26 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: sokolasty » 01 paź 2013, 07:58

tak pytam poważnie, bo w omedze nic złego się nie działo,i jestem pewien ze kilka a8 też tak jeździ, a ich właściciele nawet nie wiedzą ze maja takie coś włożone :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl