![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji
-
- Forum Audi A8
- Posty: 231
- Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
- Lokalizacja: Szczecin
MAT jak tak piszesz o programach do 4.2 TDI to czy ten Twój mechanik nic nie wspominał nt. chłodzenia, nie chcę siac zementu czy plotek ale z kilku źródeł słyszałem, że na seryjnych gratach to bezpiecznie 360-380km a granice 400km to już dpf out i wydajniejsze coolery.
Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-)
Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-)
- Mat
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 lip 2013, 15:37
- Lokalizacja: Wrocław
Pytałem, się tunera, czy trzeba zmienić coś osprzęcie silnika, ale mówił, że wyjęcie dpf wystarczy do osiągnięcia ponad 400 koni. O większych chłodnicach i innych elementach nie wspominał. Jedyne, na co wskazał zwrócić uwagę to skrzynia. Jednak każda wskazówka jest cenna, bo nikt nie jest alfą i omegą w tak skomplikowanym temacie jakim jest chiptuning. Zapytam się, paru osób, zajmujących się tym, przy najbliższej sposobności.Bartek87 pisze:MAT jak tak piszesz o programach do 4.2 TDI to czy ten Twój mechanik nic nie wspominał nt. chłodzenia, nie chcę siac zementu czy plotek ale z kilku źródeł słyszałem, że na seryjnych gratach to bezpiecznie 360-380km a granice 400km to już dpf out i wydajniejsze coolery.
Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-)
Przewaga dzięki technice 

- Mat
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 lip 2013, 15:37
- Lokalizacja: Wrocław
Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień.blady99 pisze:A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...

Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu.

Przewaga dzięki technice 

-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 04:19
- Lokalizacja: leeds uk
to sie kolego zdziwisz, w 4.2 tdi seryjne intercoolery nie daja rady,zeby bezpiecznie korzystac z 400 koni lub wiecej zazwyczaj doklada sie 3ci intercoolerMat pisze:Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień.blady99 pisze:A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...![]()
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu.
- Mat
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 lip 2013, 15:37
- Lokalizacja: Wrocław
Dla mnie to bardzo bardzo dziwne. Jak pisałem wyżej, robili przy mnie takie auto z 2007 roku i nic nie wspominali, że trzeba modyfikować. Tak samo, jak pytałem o moje przyszłe auto czy będę musiał coś zmieniać w osprzęcie, jeśli chcę mieć ponad 400 koni. Zapytam się przy okazji. Niecałe 100 koni przyrostu to bardzo mało na tak niewysilony silnik. Ja mam prawie 50 koni więcej i mi nic nie puchnie, nic się nie dziwie, auto gna do przodu, tak jak trzeba. A silnik ma niedużo więcej niż połowę pojemności z porównaniu z 4.2TDI. ;-)ssspeeder pisze:to sie kolego zdziwisz, w 4.2 tdi seryjne intercoolery nie daja rady,zeby bezpiecznie korzystac z 400 koni lub wiecej zazwyczaj doklada sie 3ci intercoolerMat pisze:Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień.blady99 pisze:A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...![]()
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu.
Przewaga dzięki technice 

-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 lip 2011, 02:24
- Lokalizacja: Luton
nie chcialbym byc wlascicielem 400stu konnego silnika 4.2tdi z oem gratami, to nie pasuje i jest typowo Polskim rozwiazaniem:) Zaraz pokazuje mi sie przed oczyma "polski paker" ktory daje na maksa w klate a nogi ma jak kogut:D
Albo robisz po kosztach albo rbisz dobrze. Jak ma byc po kosztach to pewnie, 400km i ori wszystko, ale jak to ma gadac i sluzyc - bez grzebniecia sie nie obejdzie.
Albo robisz po kosztach albo rbisz dobrze. Jak ma byc po kosztach to pewnie, 400km i ori wszystko, ale jak to ma gadac i sluzyc - bez grzebniecia sie nie obejdzie.
- Mat
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 lip 2013, 15:37
- Lokalizacja: Wrocław
Rozmawiałem dziś z moim mechanikiemo osobiście - specjalnie tam podjechałem i pierwsze słyszał, żeby coś się działo, po chipie na 400 koni. A i z tego, co mi jeszcze powiedział robili już kilka takich aut i nie wstawiali tam dodatkowych "wodotrysków, fontann i innych badziewi", bo nie było takiej potrzeby. Niektórzy nie powinni zatem siać zamętu i wywoływać niepotrzebnych emocji na forum. Z tego, co mi dziś powiedział, to nie trzeba nic wstawiać, auta hulają, z tą uwagą, o czym już wspominałem, że dpf off i trzeba uważać na skrzynię, czyli to samo co mówił mój tuner. 8-)
Przewaga dzięki technice 

- Mat
- Forum Audi A8
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 lip 2013, 15:37
- Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję za złośliwości. Jakbym słuchał takich jak Ty, którzy tylko kraczą, że mi wałki, przeguby, czy inne rzeczy strzelą, to bym tych ostatnich 5-6 aut nigdy nie czipował, albo wręcz zaniłżałbym im moce, żeby się cokolwiek tylko nie zepsuło.PABLO200 pisze:na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów

Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Ja nie korzystam zbyt często z mocy nadanej przez tunera i w autach wszystko bezawaryjnie pracuje. Jak się by zepsuło po 100tys km to i tak znajdą się tacy, którzy zwalą to na karb, że to efekt tuningu.

Moja wola, co będę robił z moim autem i ja będę odpowiadał za to, że coś się popsuje lub nie. Widocznie będę jednym z niewielu, którzy nie boją się mocnego tuningu i będę miał auto z tym motorem ponad 430koni. Kropka. :-|
Przewaga dzięki technice 

- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Mat, Rozumiem że mechanik ten robi tobie wszystko przy aucie ???
Jeśli tak to czipuj auto nawet do 450KM , tylko mam nadzieje , że kolega mechanik jest ogarnięty w tym co robi .
Też jak bym znalazł takiego "jelenia" ( nie obrażając nikogo ) to bym go kręcił żeby kupił sobie S8 5.2 FSI , tam to mógł bym po ściemniać i skasować gruba kasę za naprawę auta ( bynajmniej prawie tyle co Serwis ) ;-)
Zapytaj się go czy po chipie jeśli coś się sypnie to czy on będzie to naprawiać na swój koszt ???
Bo jeśli jest pewien , że przez chip do 400km nic się nie stanie i da za to sobie rękę uciąć , to oki , kręcił bym do 400KM .
Ale z drugiej strony z tego co się orientuję to przyrost mocy ( bezpiecznej ) może być max 20% .
Czyli w normie się by zmieścił .
Jeśli tak to czipuj auto nawet do 450KM , tylko mam nadzieje , że kolega mechanik jest ogarnięty w tym co robi .
Też jak bym znalazł takiego "jelenia" ( nie obrażając nikogo ) to bym go kręcił żeby kupił sobie S8 5.2 FSI , tam to mógł bym po ściemniać i skasować gruba kasę za naprawę auta ( bynajmniej prawie tyle co Serwis ) ;-)
Zapytaj się go czy po chipie jeśli coś się sypnie to czy on będzie to naprawiać na swój koszt ???
Bo jeśli jest pewien , że przez chip do 400km nic się nie stanie i da za to sobie rękę uciąć , to oki , kręcił bym do 400KM .
Ale z drugiej strony z tego co się orientuję to przyrost mocy ( bezpiecznej ) może być max 20% .
Czyli w normie się by zmieścił .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 03 lip 2011, 02:24
- Lokalizacja: Luton
Jesli ci sie uda zrobic bez dodatkow zadnych 430KM to ja chce zobaczyc jak to jedzie , wraz z potwierdzeniem mocy na hamowni. Przylece specjalnie do Wroclawia popatrzec, posluchac i jak ci sie silnik nie zagotuje po 100km to uscisne dlon i poprosze adres tunera.Mat pisze:Dziękuję za złośliwości. Jakbym słuchał takich jak Ty, którzy tylko kraczą, że mi wałki, przeguby, czy inne rzeczy strzelą, to bym tych ostatnich 5-6 aut nigdy nie czipował, albo wręcz zaniłżałbym im moce, żeby się cokolwiek tylko nie zepsuło.PABLO200 pisze:na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów![]()
Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Ja nie korzystam zbyt często z mocy nadanej przez tunera i w autach wszystko bezawaryjnie pracuje. Jak się by zepsuło po 100tys km to i tak znajdą się tacy, którzy zwalą to na karb, że to efekt tuningu.
Moja wola, co będę robił z moim autem i ja będę odpowiadał za to, że coś się popsuje lub nie. Widocznie będę jednym z niewielu, którzy nie boją się mocnego tuningu i będę miał auto z tym motorem ponad 430koni. Kropka. :-|
-
- Forum Audi A8
- Posty: 265
- Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
Mat, nie dopatruj się tu złośliwości bo jej nie ma. Wszystko super z tuningiem silnika pod warunkiem, że tuner zajmie się też oprogramowaniem skrzyni i innymi. Jak wiesz skrzynia zmienia biegi w zalezności od współczynników przyrostu predkości ,mocy , przyspieszeń i momentu . Przesunięcie parametrów silnika w którąś ze stron bedzie miało wpływ na pracę skrzyni jak i na żywotnosc jej poszczególnych elementów. Zwiększenie mocy to i zmiana miejsca momentu na krzywej przyspieszeń, a więc i mechanicznego obciążania elementów odpowiedzialnych za poszczególne przełożenia skrzyni, dobranych przecież tak naprawdę z niewielkim zapasem do nominalnych parametrów silnika . Dobry tuner - fachowiec-zajmie się też mechaniką pojazdu ,począwszy od łozysk skończywszy na dyfrach , wzmocnieniach , chłodnicach .Amen
P.S. No chyba że manual to tuner może pochałturzyć ale mnie na sama myśl to ciarki przechodzą bo tego typu TUNNING to sie robi w golfach co najczęściej pod remizami stoją .
P.S. No chyba że manual to tuner może pochałturzyć ale mnie na sama myśl to ciarki przechodzą bo tego typu TUNNING to sie robi w golfach co najczęściej pod remizami stoją .
Złego diabli nie biorą ...
-
- Forum Audi A8
- Posty: 231
- Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
- Lokalizacja: Szczecin