![]() |
![]() |
![]() |
[D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130
[D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130
Od pewnego czasy pojawia mi się problem z porannym odpaleniem auta. Odpalam auto po nocy i silnik pracuje ok 2-3sekundy po czym gaśnie, po ponownym odpaleniu pojawia się objaw szarpania silnikiem jak by nie pracował na kilku cylindrach przez ok 15-20 sekund. Po przestudiowaniu forum wymieniłem filtr paliwa, ciśnienie na pompie przy listwie wtryskowej ok 3.5 bar przy pompowaniu przed odpaleniem jak i przy pracującym silniku. Podłączyłem kabel, skasowałem błędy i następnego dnia rano po takim dziwnym objawie pokazał się błąd:
P0130
Co to jest i gdzie tego szukać? (obstawiam sondę lambda tylko którą?)
Jakieś inne pomysły na nieszczęsny objaw?
PS: auto nie szarpie podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, obroty na postoju nie falują, reakcja na gaz prawidłowa, kolejne odpalenia normalne, spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
P0130
Co to jest i gdzie tego szukać? (obstawiam sondę lambda tylko którą?)
Jakieś inne pomysły na nieszczęsny objaw?
PS: auto nie szarpie podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, obroty na postoju nie falują, reakcja na gaz prawidłowa, kolejne odpalenia normalne, spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
nie powiem bo czasami lubię przycisnąć ale 3/4 zbiornika to jazda do 2500 obr/minpepi pisze:cegłówkę za nogę masz czy jak
Rząd 1 to ten od pasażera tak? Sondy są tylko 2 każda na jeden rząd cylindrów czy jeszcze jakieś o których nie wiem?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 21:31 przez daniello, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakbyś sobie nie radził to podjedź do mnie... może coś pomogę ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
a może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie poglądowe bo nigdy w życiu sond nie wymieniałem, jakiś schemat?
U mnie jest tak: stojąc pod autem twarzą do przodu auta nie widziałem żadnej od kolektora do momentu pojawienia się dwóch większych puszek w które są wkręcone sondy, od strony kierowcy sonda jest wkręcona pionowo a od pasażera pod kątem w kierunku kierowcy.
U mnie jest tak: stojąc pod autem twarzą do przodu auta nie widziałem żadnej od kolektora do momentu pojawienia się dwóch większych puszek w które są wkręcone sondy, od strony kierowcy sonda jest wkręcona pionowo a od pasażera pod kątem w kierunku kierowcy.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wymienisz je od góry i są pomiędzy silnikiem a grodzią. Idź od początku wydechu a je znajdziesz albo po wtyczkach owalnych (na grodzi) też je znajdziesz. Będziesz musiał ściągnąć górny plastik i oba boczne, dodatkowo rura dolotu. Z lewej strony będziesz musiał poluzować wiązkę do ECU, uważaj na tulejeczkę dystansową (no chyba, że masz malutkie łapy to nie ruszaj tej opaski) a z prawej strony jest fajny dostęp. Do wykręcenia będziesz potrzebował klucza płaskiego klucza 22mm odpowiedni przyciętego na długość 10 cm :mrgreen: Oby nie były zapieczone :-P
Na pierwszy raz w 50min i paroma ku%&**i się wyrobisz ze wszystkim. :lol:
A tak wygląda na zdjęciu sonda:
![Obrazek]()
Na pierwszy raz w 50min i paroma ku%&**i się wyrobisz ze wszystkim. :lol:
A tak wygląda na zdjęciu sonda: