Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130

daniello
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 04 lut 2013, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

[D2 01 3.7PB/LPG] Błąd P0130

Post autor: daniello » 11 paź 2013, 10:17

Od pewnego czasy pojawia mi się problem z porannym odpaleniem auta. Odpalam auto po nocy i silnik pracuje ok 2-3sekundy po czym gaśnie, po ponownym odpaleniu pojawia się objaw szarpania silnikiem jak by nie pracował na kilku cylindrach przez ok 15-20 sekund. Po przestudiowaniu forum wymieniłem filtr paliwa, ciśnienie na pompie przy listwie wtryskowej ok 3.5 bar przy pompowaniu przed odpaleniem jak i przy pracującym silniku. Podłączyłem kabel, skasowałem błędy i następnego dnia rano po takim dziwnym objawie pokazał się błąd:

P0130

Co to jest i gdzie tego szukać? (obstawiam sondę lambda tylko którą?)
Jakieś inne pomysły na nieszczęsny objaw?

PS: auto nie szarpie podczas jazdy na benzynie jak i na gazie, obroty na postoju nie falują, reakcja na gaz prawidłowa, kolejne odpalenia normalne, spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 paź 2013, 10:34

prawdopodobnie grzałka Bank 1 Sensor 1
Do sprawdzenia instalacje LPG ,w sensie że nie opala poprawnie .
Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 19:58 przez Pepeka, łącznie zmieniany 1 raz.
Złego diabli nie biorą ...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 paź 2013, 19:03

daniello pisze:spalanie gazu w mieście ok 20l/100km, trasa nieznacznie mniej.
- :shock: -cegłówkę za nogę masz czy jak
Rząd cylindrów 1 -sonda1 to ta

daniello
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 04 lut 2013, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniello » 11 paź 2013, 21:23

pepi pisze:cegłówkę za nogę masz czy jak
nie powiem bo czasami lubię przycisnąć ale 3/4 zbiornika to jazda do 2500 obr/min

Rząd 1 to ten od pasażera tak? Sondy są tylko 2 każda na jeden rząd cylindrów czy jeszcze jakieś o których nie wiem?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2013, 21:31 przez daniello, łącznie zmieniany 1 raz.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 paź 2013, 21:29

od pasażera
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 paź 2013, 22:40

Jakbyś sobie nie radził to podjedź do mnie... może coś pomogę ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

daniello
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 04 lut 2013, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniello » 18 paź 2013, 23:02

Z racji braku kanału niektórych rzeczy nie da się wykonać więc będę zmuszony czekać aż mechanik wróci z urlopu :/

Jak by jeszcze ktoś mógł powiedzieć czy sonda która nawala jest za czy przed katem?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 19 paź 2013, 07:20

przed, orginął Boscha ok 320zł
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 paź 2013, 07:30

ale ją się z góry wymienia :-D

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 19 paź 2013, 07:33

no, a dostęp taki że hińską rączke bytrza mieć :lol:
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2295
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 paź 2013, 08:00

Błędy błędami a czy pompka paliwa nie ma jakiego problemu ? Miałem podobne objawy w d2 i okazało się że zawsze rano pompka miała ciężko się rozbujać , później żadnych problemów .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

daniello
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 04 lut 2013, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniello » 19 paź 2013, 10:04

a może ktoś podrzucić jakieś zdjęcie poglądowe bo nigdy w życiu sond nie wymieniałem, jakiś schemat?

U mnie jest tak: stojąc pod autem twarzą do przodu auta nie widziałem żadnej od kolektora do momentu pojawienia się dwóch większych puszek w które są wkręcone sondy, od strony kierowcy sonda jest wkręcona pionowo a od pasażera pod kątem w kierunku kierowcy.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 19 paź 2013, 11:40

Wymienisz je od góry i są pomiędzy silnikiem a grodzią. Idź od początku wydechu a je znajdziesz albo po wtyczkach owalnych (na grodzi) też je znajdziesz. Będziesz musiał ściągnąć górny plastik i oba boczne, dodatkowo rura dolotu. Z lewej strony będziesz musiał poluzować wiązkę do ECU, uważaj na tulejeczkę dystansową (no chyba, że masz malutkie łapy to nie ruszaj tej opaski) a z prawej strony jest fajny dostęp. Do wykręcenia będziesz potrzebował klucza płaskiego klucza 22mm odpowiedni przyciętego na długość 10 cm :mrgreen: Oby nie były zapieczone :-P

Na pierwszy raz w 50min i paroma ku%&**i się wyrobisz ze wszystkim. :lol:
A tak wygląda na zdjęciu sonda:
Obrazek

daniello
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 04 lut 2013, 18:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniello » 19 paź 2013, 14:33

Sonda zlokalizowana ale naprawdę trzeba mieć malutkie chińskie rączki żeby się tam dostać :P
na chwilę obecna nie do ruszenia ale zobaczymy jak sobie poradzi wd40 i czy drgnie.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 19 paź 2013, 15:39

Zanabądź sobie klucz nasadowy do sond, tani jak miska ryżu (ok. 15 zł chińskie) albo porządniejszy circa 30 zł, a o wiele łatwiej Ci będzie. Nie morduj się jakimś obrzynem bo i klucza szkoda ,a i sąsiedzi nie będą o Tobie źle mówić .
Złego diabli nie biorą ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl