części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku

west
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 27 lip 2013, 12:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: west » 28 lip 2013, 10:31

Apophis pisze:wniosek wyszedł jeden i oczywisty :)

Wiec jaki to wniosek kolego ??
Jestem zainteresowany bardzo A8 kolegi z forum , ale jak wiadomo człowiek ma czasem wątpliwości

Gość

Post autor: Gość » 28 lip 2013, 11:49

Pisząc jaki to wniosek po raz kolejny napiszę swoją opinię że wymieniać trzeba bo ASB to dość skomplikowane urządzenie którego dzialanie opiera sie na hydraulice i ma w sobie sporo elementów które współpracują ze sobą. Natomiast olej już jest tak skonstruowany że się zużywa poprzez przeciążenia i temperature traci powoli swoje właściwości fizykochemiczne a także sie brudzi microcząsteczkami elementów wspólpracujących. Najwięcej syfu wnoszą same tarczki.
To napisałem w mocnym skrócie ale jesli ktoś rozwinie sobie tę sprawe głebiej i nadal powie że nie trzeba to jest chyba głupcem :lol:

west
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 27 lip 2013, 12:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: west » 28 lip 2013, 12:03

Czyli podsumowując , trzeba wymieniać nie ma zlituj 8-) 8-)
Apophis, Dzieki za wyjaśnienie

Gość

Post autor: Gość » 28 lip 2013, 12:06

Każdy olej się wymienia w każdym urządzeniu. W zalezności od potrzeb. Szczerze to nie wymianiał bym oleju jedynie w lewarku hydraulicznym-bo zanim sie zużyje to i sam lewarek nie bedzie już w dobrej kondycji :lol:

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 lip 2013, 14:12

tylko wymieniać w porę
a nie kiedy coś się dzieje :mrgreen:
ja bym unikał wymian dynamicznych

Gość

Post autor: Gość » 28 lip 2013, 15:07

Dokładnie-w porę. Wymian dynamicznych mozna unikać dlatego że nagłe przepłukanie zaniedbanego układu może go zwyczajnie rozszczelnić nawet do tego stopnia że sie już sypnie,ale skoro tak to taki układ i tak sie sypnie tyle że troszke później :)
WYmiana dynamiczna w regularnie serwisowanej ASB nie ma celu.

Hesher

Post autor: Hesher » 25 wrz 2013, 17:01

koledzy potrzebuje schemat skrzyni a wszczególnosci miejsca gdzie zlewa sie oleje dyfrowe i gdzie wlewa

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 13 paź 2013, 18:57

pepi pisze: ja bym unikał wymian dynamicznych
a to mnie zaciekawiło :-D
ciekawe na jakiej podstawie to stwierdzenie się zrodziło (no chyba nie z zasłyszanej gdzieś anegdoty)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 14 paź 2013, 14:26

Co użytkownik to inna opinia ,moim skromnym zdaniem w kwestii wymiany statycznej lub też dynamicznej oleum w ASB trzeba podchodzić w każdym innym przypadku indywidualnie . Większość z nas użytkuje swe ulubione ale dość stare autka ,każde z nich w różnym stopniu ma już zużytą skrzynię , więc w każ dym przypadku reakcja może być inna .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 paź 2013, 19:46

z autopsji :-D
skrzynie nie są nowe i tak na prawdę nigdy nie wiadomo w jakim ona stanie jest
ile był nie zmieniany olej itp
jeśli zalejesz nowy olej to ma płukanie szybkie
dla dobrej skrzyni to nie jest problemem
gorzej jak coś się zaczyna dziać i wtedy jest ostatnia deska ratunku -zmieniamy olej :-P

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 paź 2013, 21:31

To tak jak dziadki mówiły z silnikami jak motor ma wiele kilometrów to tylko mineralny olej lać :mrgreen:
Zmieniałem już olej w autkach które miały zarówno wiek jak i lepiej jak pół miliona kilometrów, właściciel łypał okiem z niedowierzaniem ale zazwyczaj po dłuższym czasie zawsze czapkę z głowy zrzucał na mój widok i rękę podaje.
Tak samo jest z automatem - co jak padaka to mam go leczyć może ATF z lotosu za 9zł albo na próbę podmieniać po 2-3 litry :-D
Zarówno silnik jeśli cieknie to nie leczymy lejąc gesty mineralny olej tylko wymieniamy simeringi albo remont jak już złom, skrzynia jak złom to złom a nie lanie motodoktorków i innych siuwaksów.
Skrzynia jeśli ma słuszny przebieg ale pracuje poprawnie to właśnie całkowita wymiana płynu przedłuży jej żywot. Z autopsi natomiast to zazwyczaj jest tak, ze ludziska nic w automacie nie zmieniają bo się nie znają (boją się ruszyć) a zaprzyjaźniony mechanior woli tego tematu nie tykać więc Kowalskiemu mówi nie ruszaj i tak durne koło ....
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 paź 2013, 06:43

porównałeś automat do silnika
a to już spore uproszczenie
w asb nie można zmieniać klasy oleju ma być taki jak był bo to nic nie da a tylko pogorszy
Z silnikiem jest inaczej tutaj jest większe pole do manewru
lecz olej mineralny to nie do silników takie jakie są w audi a8
colln pisze:Zarówno silnik jeśli cieknie to nie leczymy lejąc gesty mineralny olej tylko wymieniamy simeringi albo remont jak już złom
-mocne ale z deko głupie założenie olej mineralny jest taki sam rzadki jak się nagrzeje

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 15 paź 2013, 19:10

pepi pisze:-mocne ale z deko głupie założenie olej mineralny jest taki sam rzadki jak się nagrzeje


:-D A ja się nie zgodze bo im nizsza pierwsza liczba w oznaczeniu :> 5w40, jest nizsza to znaczy< lepkość zimowa> oleju tym olej jest bardziej płynny i to ma wpływ tez na odpalanie przy niskich temperaturach. A im wyzsza ta 2 liczba <lepkość letnia> tym stabilniejsza gestosć oleju w wysokich temperaturach a im nizsza to olej szybko może stracic swoje właściwości i się zuzyje i <dolewka> akurat tego się w szkole uczyłem :mrgreen: :mrgreen:
dare to be great

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 15 paź 2013, 20:27

Moim zdaniem należy zmieniać olej w automatycznych skrzyniach :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 paź 2013, 20:36

jest taki sam rzadki jak się nagrzeje - :-D
to ja napisałem :-P
no chyba że tylko na zimnym motorze się śmiga wtedy jak najbardziej jest różnica

Ja też jestem za wymianą oleju tylko metodą mniej inwazyjną jeśli można to tak określić
ale u siebie wszystek olej zmieniłem bo zmieniałem skrzynie :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl