części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Absolutny brak ciepła

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 paź 2013, 20:34

Marek_M pisze:No i usterka znaleziona, ani pompka ani zawory nie zyja a ciepla nie ma dlatego, ze zaworki zabily sie jakas mazia. Widocznie mechanik podczas wymiany rozrzadu wyplukal uklad jakims dziwnym specyfikiem albo mimo prosby wcale tego nie zrobil. Pompka juz kupiona, jutro montaz i zobaczymy efekty
A jednak :-x
Marek_M pisze:Temat uważam za zamknięty, kolega szeryfisch spisał się na medal, wymiana elektrozaworów i pompy rozwiązała problem.
:peace:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 14 paź 2013, 22:02

Gwoli uścislenia zarowno zaworki jak i wirniki pompy były zamulone rodzajem emulsji olejowej z wodą. Pompka nie dzialala z racji niedroznego odpływu z podszybia - zalana wodą.
Niestety gumki elektrozaworów nie sa odporne na olej i napuchły, skutecznie blokujac przepływ wody.
Tak wiec zaworki niesprawne, pomka tez, wiec calosc poszla do wymiany. Przy okazji został udrozniony odplyw z podszybia i wymieniony płyn hamulcowy.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 15 paź 2013, 18:19

Czyli akcja - reakcja jak dbasz tak masz .A z drugiej strony sami nie jesteśmy wszystkiego dopilnować w końcu powierzamy auta fachowcom .

Gość

Post autor: Gość » 16 paź 2013, 22:50

Szanowni.
Podłącze sie do tego tematu poniewaz u siebie zauwazyłem identyczny problem ale jedynie w czasie aktywowania funkcji "rest"
Wczoraj wieczorkiem siedząc w aucie chcialem sobie dogrzac wnętrze a tu zaczęło wiac chłodem,po odpaleniu auta jest ciepło i w zasadzie nie widac nic złego ale po zgaszeniu chyba nie działa ta elektryczna pompka-gdzie sie znajduje ta pompka co obsługuje funkcje "rest"?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 paź 2013, 23:33

Apophis pisze:gdzie sie znajduje ta pompka co obsługuje funkcje "rest"?
Dla uściślenia dodam że oczywiście nie ma żadnej dodatkowej pompki obsługującej funkcję ogrzewania resztkowego "REST".

A pytasz o pompę obiegową lub też inaczej mówiąc pompę nagrzewnicy która znajduje się na w komorze silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwem a środkowym nawiewem. Tam, w bezpośredniej bliskości nawiewu powinieneś zobaczyć dwa czarne pionowo stojące cylinderki - pompa jest poniżej i niestety dostęp do niej jest mocno utrudniony.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 17 paź 2013, 16:23

FOSS, Szczerze mowiąc sie na tym nie znam bo nigdy tam problemu nie było.
Ale czytając ten wątek doszedłem do wniosku że moge mieć uwaloną tę pompke o której mowisz. Ale czy wówczas zasadnicza pompa chłodziwa będzie na tyle wydolna by spokojnie przepuścić przez nagrzewnice płyn aby działało ogrzewanie na odpalonym silniku? Bo teraz to sie zachowuje tak jak zwyczajne auto. Odpalisz jest ciepło zgasisz to po chwili jest już zimne powietrze.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 18 paź 2013, 22:50

Jesli pompka lektryczna bedzie uwalona to pompa w silniku ma na tyle mocy ze ogrzeje kabine.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 18 paź 2013, 23:49

szeryfisch pisze:Jesli pompka lektryczna bedzie uwalona to pompa w silniku ma na tyle mocy ze ogrzeje kabine.
No trudno to nazwać ogrzaniem a wiem to z doświadczenia.
Na odcinku 15 km (tyle mam do pracy), zimową porą, to telepałem się cały czas, czapka z głowy nie ściągana. A nawiew na szybę, bo tak to parowała zaraz. Jedynie cieplej wiało jak na wysokich obrotach trzymałem. Zanim pompka przyszła zakupiona z allegro, pożyczałem auto od ojca. Ale była zima i temperatury poniżej -10.

Gość

Post autor: Gość » 19 paź 2013, 00:15

No to bedziem działać jak sie okaże że ciepła bedzie brakowało. Narazie mam temperatury ok 4-5st(dosłownie dane z ostatniej chwili :mrgreen: ) uwalony termostat więc jadąc w krótka trasę ok 20km temperatura na kotle max 70st i to po połowie trasy ale ciepło w środku juz po 2 km(klima na 22) Jak dam na 25 lub więcej to już sie robi za gorąco.
Panowie a jak sie ta pompka nazywa żeby ją zakupić?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 20 paź 2013, 15:45

no samej pompki to raczej nie kupisz. Zazwyczaj jest sprzedawana razem z elektrozaworami. Na allegro szukaj pod hasłem "a8 elektrozawory"
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Gość

Post autor: Gość » 20 paź 2013, 16:39

Uooo i jak widze to upierdliwa ta robota z tym jest :-/
A dziś sprawdałem i chyba masz rację Paweł że zasadnicza pompa wystarczy do ogrzania środka bo na wolnych obrotach dmucha ciepełkiem aż miło.

[ Dodano: 2013-10-20, 16:43 ]
Na Allegro patrzałem i są te zestawy w cenie i 40zł i 400.... ale widać na nich że ta pompka jest elementem wymiennym.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 20 paź 2013, 20:05

Jest elementem wymiennym, tylko jak powiedział przedmówca, samej możesz nie kupić. Sprzedawany jest komplet (pompka i elektrozawory). Nie spotkałem się inaczej, ale nie znaczy ze nie występuje ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 paź 2013, 20:36

Uściślając...
to co widać na większości zdjęć to cały zespół pompy nagrzewnicy z elektrozaworami...
to co jest możliwe do łatwego demontażu to tylko cewki elektrozaworów - same zawory są niżej...
to co widać od strony pompy to tylko jej silniczek - to oczywiście on raczej jest uszkodzony ale jego raczej nie zdemontujesz bez demontażu całości a to już bardziej skomplikowana operacja.
Sama pompka jak i zawory są dostępne tylko po wymontowaniu całego zespołu i rozebraniu go na części pierwsze.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 12:21 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 21 paź 2013, 12:11

Patrząc pod maske i nie widząc prawie nic z tego zestawu domysliłem sie Damian że łatwo byc nie może-do tego stopnia że jesli normalne ogrzewanie bedzie sprawne to z funkcji REST korzystam niemal wcale i sobie daruje narazie te operacje.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 03 lut 2014, 22:56

Panowie a mnie coś buczy właśnie w tym miejscu na podszybju od strony kierowcy, jakoś pod tą kratką przy zbiorniczku z płynem hamulcowym, miał ktoś taki objaw ? Czy to ta pompka, czy może coś innego ?
Grzać wszystko grzeje tylko dziś zaczęło dziwnie buczeć, jakby wentylator, przy zgaszonym klimatroniku to samo, dopiero jak sie silnik wyłączy to cisza...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl