[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Kolega miał takie same problemy ze znikaniem prądu , co prawda w a6 3.0 ale identyczne objawy . Wymienił regulator w alternatorze (valeo ) i ma po problemie . Za regulator dał 350zł jak jest boscha to kosztuje połowę mniej .
Ciekawe jak dostępem w naszych żeby to wymienić , czy trzeba wyciągać alternator bo w a6 wyjmowali .
Ciekawe jak dostępem w naszych żeby to wymienić , czy trzeba wyciągać alternator bo w a6 wyjmowali .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
U nas nie tylko trzeba wyciągać ale trzeba też rozbierać.pioter pisze:Kolega miał takie same problemy ze znikaniem prądu , co prawda w a6 3.0 ale identyczne objawy . Wymienił regulator w alternatorze (valeo ) i ma po problemie . Za regulator dał 350zł jak jest boscha to kosztuje połowę mniej .
Ciekawe jak dostępem w naszych żeby to wymienić , czy trzeba wyciągać alternator bo w a6 wyjmowali .
I u nas nie jest to takie łatwe jak w A6 czy w A8 D2 - w D3 alternator masz chłodzony cieczą (wpięty w układ chłodzący) a sterowany jest elektroniką więc po demontażu trzeba znaleźć jeszcze mądrego który będzie potrafił przetestować go "na stole".
Aaaa, zamiennika brak, a nowy w ASO kosztuje krocie.
Kupno używanego to loteria bo o tym czy jest sprawny dowiesz się dopiero po montażu.
Pozostaje kupno nowego albo szukanie regenerowanych od firm które się tym zajmują ale ciężki temat :-x
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Panowie podepnę się pod temat znikającego prądu tyle że u mnie wygląda to trochę inaczej a mianowicie.Na wyświetlaczu 100% naładowania baterii auto powisiało około 40 minut na podnośniku podczas wymiany opon i po opuszczeniu na ziemię stan baterii 5%.Po odpaleniu auta wystarczy 15-20 minut i naładowanie baterii powraca do 100%. Pierwszy raz tak mi się zrobiło ze trzy miesiące temu i do środy był spokój,wczoraj cały dzień 100% a dzisiaj myłem auto i po myciu znowu 5% dodam że radio było wyłączone i ze aku jest prawie nowy bo z marca 2013r.
Panowie jakieś sugestie a może ktoś miał podobny problem?
Panowie jakieś sugestie a może ktoś miał podobny problem?
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 627
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Lokalizacja: Skawina
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ok ale sprawdzenie aku takim testerem to minuta roboty i wyjdzie wszystko na cacy jaki masz aku i jakie parametry. Kiedyś w omedze miałem silvera i po rozładowaniu niemal do zera-awaria altka po wymianie altka nadal były problemy że sie kazdy alternator przegrzewał w 3-4minuty. Aku na gwarancje ale wrócił. Sprawdzony testerem wyszedł że owszem ma 85Ah ale 940A a nie 780 jak deklarowane. Był za mocny i dopiero po naładowaniu problem zniknął.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj