części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Wysokość zawieszenia a twardość amora


boruc23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

[D3 06 ] Wysokość zawieszenia a twardość amora

Post autor: boruc23 » 03 paź 2013, 19:25

Tak czytałem forum ale konkretnie nic nie znalazłem ( jeżeli jest to z góry przepraszam ale ja się nie doszukałem). Tak jak w temacie na którym z trybów przy jeździe po mieście zawieszenie najmniej dostaje po tyłku? Z tego co się rozglądałem w trybie dynamic zawieszenie męczy się po dziurach najmocniej ale chciałbym poznać również opinię kolegów na ten temat ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 paź 2013, 00:01 przez boruc23, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 03 paź 2013, 20:19

Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .

A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.

boruc23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: boruc23 » 03 paź 2013, 20:44

Dzięki za odpowiedź. Ale na pewno jest jakaś zależność między wysokością ustawienia zawieszenia a jego trwałością. Czytałem na ten temat wiele opinii jak jeszcze miałem Phaetona większość ludzi twierdzi (z tego co wyczytałem) że zawieszenie najmniej się "marnuje" w trybie comfort ale jak ktoś ma jakieś swoje opinie to bym bardzo prosił bo na pewno przyda się to nie tylko mnie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 03 paź 2013, 21:07

jacek pisze:Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .

A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.
No to chyba tak nie do końca. W trybie najniższego położenia "Dynamic" zawieszenie jest bardziej sztywne, więc część drgań jest przenoszona na ramę i dalsze elementy konstrukcyjne. W trybie najwyższym "Lift" zawieszenie jest najbardziej podatne na nierówności, więc więcej drgań jest pochłanianych przez wahacze i amortyzatory, a na ramę trafia mniej drgań. Tryb automatyczny i komfortowy to tryby pośrednie. Ale Jacek ma też i sporo racji, bo dziury generalnie nie służą temu zawieszeniu. To zawias na autostrady, a nie wiejskie trakty. Poza tym w każdym trybie w kość dostają opony (a wiadomo, profile za duże nie są), no i felgi. Co do felg, to felgi audi cieszą się dość dobrą opinią. Z dobrych stopów, lekkie, łatwe do obsługi i konserwacji.
Więc jak jedziesz po nierównym terenie czy głębokim śniegu, to budę do góry, mniejsze ryzyko, że o coś zaczepisz. W normalnej jeździe to automat, a jak z damą jedziesz to komfort. Na dobrej, czytaj równej drodze (autostrada też się nada) oczywiście budę na sam dół. Niżej położone podwozie to mniejsze opory powietrza i mniejsze zużycie paliwa (sprawdź sobie wynik chwilowego spalania np. przy 100 km/h przy obu trybach). No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro
Bądź dobry jak chleb.

boruc23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: boruc23 » 03 paź 2013, 21:13

Właśnie cały czas to testuję i na pewno tak jak mówisz autostrada to tylko dynamic i wiadomo że na autostradzie to zawieszenie najlepiej się sprawdza ale bardzo mnie ciekawi czy ktoś może z ASO jest się w stanie na ten temat wypowiedzieć popierając to jakimiś technicznymi danymi gdyż naprawdę dużo szukałem i w sumie to nic konkretnego nie ma. Chodzi mi o zależność czy jak jest poduszka na pompowana na maks to czy dla amortyzatora lepiej czy gorzej ?
Może źle zacząłem temat najbardziej chodzi mi o wpływ wysokości na trwałość amortyzatorów.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 03 paź 2013, 21:20

No to może coś będzie w zeszytach metodycznych dotyczących tego zawieszenia, ale ja niestety ich nie mam (wcięło razem z dyskiem). Są gdzieś na necie.
Bądź dobry jak chleb.

boruc23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: boruc23 » 04 paź 2013, 15:26

To muszę poszukać bo bardzo ciekawi mnie ten temat a przy okazji może pomóc zaoszczędzić jak amortyzatory dłużej pożyją.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 08 paź 2013, 10:02

Na zdrowy rozsądek: amortyzatorowi nie będzie to robić różnicy ale już wszystkim pozostałym elementom tak, im niżej tym muszą większe siły przenosić w razie trafienia w nierówności czyli szybciej się męczy
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 09 paź 2013, 18:12

osobiście nie jeżdzę w trybie automatic. Na miasto comfort chyba, ze jakiś kawałek nowej drogi to Dynamic, w trasie jeżdzę na dynamicu, jak jakieś wieksze krawężniki to prawie zawsze na lifcie podjeżdzam ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 paź 2013, 23:22

A ja się pokuszę o bardziej zawiłą ocenę.


Na zawieszeniu sportowym raczej nie ma różnicy gdyż tu w trybie comfort i trybie dynamic auto pozostaje praktycznie na tym samym poziomie.

Na zawieszeniu komfortowym w trybie dynamic zawias moim zdaniem będzie trochę bardziej narażony na zużycie gdyż jest ono wtedy opuszczone - 2cm od poziomu comfort czyli od poziomu neutralnego dla którego należy przeprowadzać wymiany wahaczy. Delikatnie skręcone gumy w tulejach wahaczy będą bardziej narażone na usterki ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

piter1959
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 27 gru 2012, 18:50
Lokalizacja: krosno

Post autor: piter1959 » 07 gru 2013, 18:00

pebo pisze:
jacek pisze:Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .

. No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro

Kolego zaintrygowałeś mnie tym programem innym na trase i na miasto . Czy mógłbyś wyjśnić to szerzej. Czy ten program jest w samochodzie czy trzeba go wgrać . Mnie interesuje właśnie żeby auto mi się nie obniżało samodzielnie po mieście ( Wjadę na chwile na obwodnice przycisnę i póżniej znowu muszę go podnosić. Jak to zrobić pamięcią foteli ? pozdrawiam
piter

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 13 wrz 2014, 21:44

Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj, mianowicie o jakiegoś czasu poruszam się D3 i muszę stwierdzić że jak dla mnie zawias jest trochę twardy, sądziłem że A8 to będzie LUX mięciutko, ale niestety tak nie jest, wcześniej miałem w Omedze 3.2 z kolumny MacPhersona i kurde wydaje mi się że było wygodniej niż na wielowachaczu z miechami, trochę dziwne, ale takie mam odczucia, fakt jest taki że na pewno się lepiej kleji, ale sądziłem że jak ustawię na komfort to będzie mięciutko, a nie jest :/ gumy na razie 235/55 R17 aż się boje co będzie jak wrzucę 255/40 R19 :(

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 13 wrz 2014, 22:15

Marcin2013, Wszystko zależy od ustawień zawieszenia comfort , automatic czy dynamic , ja mam zawieszenie w wersji sport i jeżdżę na 20" felgach pomimo tego na comfort jest wystarczająco miękko i komfortowo .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl