![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 ] Wysokość zawieszenia a twardość amora
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
[D3 06 ] Wysokość zawieszenia a twardość amora
Tak czytałem forum ale konkretnie nic nie znalazłem ( jeżeli jest to z góry przepraszam ale ja się nie doszukałem). Tak jak w temacie na którym z trybów przy jeździe po mieście zawieszenie najmniej dostaje po tyłku? Z tego co się rozglądałem w trybie dynamic zawieszenie męczy się po dziurach najmocniej ale chciałbym poznać również opinię kolegów na ten temat ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 paź 2013, 00:01 przez boruc23, łącznie zmieniany 3 razy.
- jacek
- Super Klubowicz
- Posty: 336
- Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
- Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzięki za odpowiedź. Ale na pewno jest jakaś zależność między wysokością ustawienia zawieszenia a jego trwałością. Czytałem na ten temat wiele opinii jak jeszcze miałem Phaetona większość ludzi twierdzi (z tego co wyczytałem) że zawieszenie najmniej się "marnuje" w trybie comfort ale jak ktoś ma jakieś swoje opinie to bym bardzo prosił bo na pewno przyda się to nie tylko mnie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
No to chyba tak nie do końca. W trybie najniższego położenia "Dynamic" zawieszenie jest bardziej sztywne, więc część drgań jest przenoszona na ramę i dalsze elementy konstrukcyjne. W trybie najwyższym "Lift" zawieszenie jest najbardziej podatne na nierówności, więc więcej drgań jest pochłanianych przez wahacze i amortyzatory, a na ramę trafia mniej drgań. Tryb automatyczny i komfortowy to tryby pośrednie. Ale Jacek ma też i sporo racji, bo dziury generalnie nie służą temu zawieszeniu. To zawias na autostrady, a nie wiejskie trakty. Poza tym w każdym trybie w kość dostają opony (a wiadomo, profile za duże nie są), no i felgi. Co do felg, to felgi audi cieszą się dość dobrą opinią. Z dobrych stopów, lekkie, łatwe do obsługi i konserwacji.jacek pisze:Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .
A tak na poważnie najbardziej wygodnie będzie w trybie comfort , na trasie tryb automatic a na autostradzie tryb dynamic lub automatic . Zawieszenie w wersji Sport.
Więc jak jedziesz po nierównym terenie czy głębokim śniegu, to budę do góry, mniejsze ryzyko, że o coś zaczepisz. W normalnej jeździe to automat, a jak z damą jedziesz to komfort. Na dobrej, czytaj równej drodze (autostrada też się nada) oczywiście budę na sam dół. Niżej położone podwozie to mniejsze opory powietrza i mniejsze zużycie paliwa (sprawdź sobie wynik chwilowego spalania np. przy 100 km/h przy obu trybach). No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:36
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Właśnie cały czas to testuję i na pewno tak jak mówisz autostrada to tylko dynamic i wiadomo że na autostradzie to zawieszenie najlepiej się sprawdza ale bardzo mnie ciekawi czy ktoś może z ASO jest się w stanie na ten temat wypowiedzieć popierając to jakimiś technicznymi danymi gdyż naprawdę dużo szukałem i w sumie to nic konkretnego nie ma. Chodzi mi o zależność czy jak jest poduszka na pompowana na maks to czy dla amortyzatora lepiej czy gorzej ?
Może źle zacząłem temat najbardziej chodzi mi o wpływ wysokości na trwałość amortyzatorów.
Pozdrawiam
Może źle zacząłem temat najbardziej chodzi mi o wpływ wysokości na trwałość amortyzatorów.
Pozdrawiam
- colln
- Super Klubowicz
- Posty: 1103
- Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
- Lokalizacja: P.T.
Na zdrowy rozsądek: amortyzatorowi nie będzie to robić różnicy ale już wszystkim pozostałym elementom tak, im niżej tym muszą większe siły przenosić w razie trafienia w nierówności czyli szybciej się męczy
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
-
- Forum Audi A8
- Posty: 231
- Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
- Lokalizacja: Szczecin
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
A ja się pokuszę o bardziej zawiłą ocenę.
Na zawieszeniu sportowym raczej nie ma różnicy gdyż tu w trybie comfort i trybie dynamic auto pozostaje praktycznie na tym samym poziomie.
Na zawieszeniu komfortowym w trybie dynamic zawias moim zdaniem będzie trochę bardziej narażony na zużycie gdyż jest ono wtedy opuszczone - 2cm od poziomu comfort czyli od poziomu neutralnego dla którego należy przeprowadzać wymiany wahaczy. Delikatnie skręcone gumy w tulejach wahaczy będą bardziej narażone na usterki ;-)
Na zawieszeniu sportowym raczej nie ma różnicy gdyż tu w trybie comfort i trybie dynamic auto pozostaje praktycznie na tym samym poziomie.
Na zawieszeniu komfortowym w trybie dynamic zawias moim zdaniem będzie trochę bardziej narażony na zużycie gdyż jest ono wtedy opuszczone - 2cm od poziomu comfort czyli od poziomu neutralnego dla którego należy przeprowadzać wymiany wahaczy. Delikatnie skręcone gumy w tulejach wahaczy będą bardziej narażone na usterki ;-)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 gru 2012, 18:50
- Lokalizacja: krosno
pebo pisze:jacek pisze:Jak jeździsz po dziurach to na wszystkich trybach dostaje tak samo :mrgreen: .
. No i w trybie najniższym z racji sztywniejszego zawieszenia nieco inaczej wchodzi się w zakręty. Ja jeszcze robię taki myk, że na miasto mam inny program jazdy a na trasę inny (można to robić keyless'em lub pamięcią foteli). Pozdro
Kolego zaintrygowałeś mnie tym programem innym na trase i na miasto . Czy mógłbyś wyjśnić to szerzej. Czy ten program jest w samochodzie czy trzeba go wgrać . Mnie interesuje właśnie żeby auto mi się nie obniżało samodzielnie po mieście ( Wjadę na chwile na obwodnice przycisnę i póżniej znowu muszę go podnosić. Jak to zrobić pamięcią foteli ? pozdrawiam
piter
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj, mianowicie o jakiegoś czasu poruszam się D3 i muszę stwierdzić że jak dla mnie zawias jest trochę twardy, sądziłem że A8 to będzie LUX mięciutko, ale niestety tak nie jest, wcześniej miałem w Omedze 3.2 z kolumny MacPhersona i kurde wydaje mi się że było wygodniej niż na wielowachaczu z miechami, trochę dziwne, ale takie mam odczucia, fakt jest taki że na pewno się lepiej kleji, ale sądziłem że jak ustawię na komfort to będzie mięciutko, a nie jest
gumy na razie 235/55 R17 aż się boje co będzie jak wrzucę 255/40 R19 


- jacek
- Super Klubowicz
- Posty: 336
- Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
- Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie