części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sty 2014, 16:22

Nie no spoko, tylko szkoda mi kasy na czujnik jeżeli by to miało nic nie dać. A wiem że kiedyś 3 dni śmigałem z odpiętym i kombinowałem co się z autem dziwnego dzieje, aż podłączyłem komp i było wszystko jasne, więc nie biorę go pod uwagę.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sty 2014, 17:18

powtarzam kolejny raz ze do zapłonu ma tylko jest potrzebny czujnik wału ;)

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 11 sty 2014, 17:36

ok róbcie po swojemu ;)ja przecież na d2 4,2 sie nie znam ;p

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 11 sty 2014, 17:44

A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.

Co dzieje się z immo?

Jak wygląda koło zębate czujnika i jaka jest odległość i osiowośc od czujnika.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 sty 2014, 18:31

Wkleje post bardzo podobny do tej sprawy który pomagałem rozwiązać.Powodem były dorobione odciecia przy przekaźniku pompy. Co do pompy to nawet bez czujnika PW załaczy się po przekreceniu zeby dobić cisnenie.

"Panowie o to co zauważyłem...jak pisałem wyżej wymieniałem czujnik położenia wału na orginalny. Nadal nie chodzi pompa paliwa. Wyjąłem czujnik ze skrzyni i dałem mu sygnał kawałkiem metalu... i o dziwo pompa paliwa się załączyła...przy wyjętym czujniku kręciłem kołem zębatym w celu sprawdzenia czy są wszystkie zęby...i kolejne moje ździwienie...jest miejsce w którym pompa się załącza....wniosek z tego że czujniki są chyba dwa...:/ ale dlaczego nie ma cholernej iskry i dlaczego po przekręceniu stacyjki pompa nie pracuje?? wyciąłem wszystkie zabezpieczenia...
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sty 2014, 20:46

karol208 pisze:A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.
Mam ten samochód 3,5 roku, grzebałem już w różnych miejscach instalacji i nigdzie nie zauważyłem jakichś dziwnych zabezpieczeń, ani poprzedni właściciel nie informował o takowych.
Przed chwilą wróciłem z garażu i dodam że jak przekręcę stacyjkę i obracam wałem ręcznie, kluczem na kole z przodu, to pompa w baku pracuje. Jak kręcę rozrusznikiem to się nie odzywa. Czujnik wsunąłem bez podkładki do samego koła zamachowego i po kawałku wyciągałem. Prawie wypadał a pompa nadal się załączała jak kręciłem kluczem bo rozrusznikiem nie daje o sobie znać. Mam wrażenie że czujnik nie widzi tylko tej przerwy (brakujących zębów).
karol208 pisze:A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.

Co dzieje się z immo?

Jak wygląda koło zębate czujnika i jaka jest odległość i osiowośc od czujnika.
Podpiąłem się z aku na wtyczkę pod podłużnicą (stacyjka całkowicie wyeliminowana)
Immo nie świeci się, na kompie nic nie pokazuje a przy zmianie sterowników cały czas migało, czyli tak jak powinno być.
Koło zębate i wszystko co z nim związane wygląda również jak powinno.

Dobrym rozwiązaniem by był oscyloskop i by było widać jakie sygnały przychodzą z czujnika.

No i pozostaje jeszcze rozwiązanie proponowane przez tomek87g, tego nie próbowałem jeszcze.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sty 2014, 21:11

daj plusa na pompę na stałe
co to za problem
jak odpali to będziesz miał już czego szukać

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 11 sty 2014, 21:12

wiesz zobacz czy na plaku odpali
czy coś załapie

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 11 sty 2014, 21:17

Dlatego proponowałem sprawdzić iskrę mimo że czujnik nie widzi obrotów i psiknąć starterem jak zagada do już w domu jesteśmy.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 11 sty 2014, 21:30

A mnie się wydaje że z tym g28 to jest ok wszystko, bo jak go tak wyjmowałem to w końcu wywalił błąd że brak sygnału z g28, czyli wnioskuję że wcześniej sygnał był. Sprawdzę iskrę aby to potwierdzić.
No a pózniej już tak jak tomek87g radzi.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 11 sty 2014, 22:17

Kolego spróbuj jeszcze z czujnikiem wałka rozrządu. U mnie jak padł to także miałem problem z odpaleniem. Na początku też mi wywalał coś z czujnikiem wału. Miałem już zamawiać choć tani nie był bo dostępny tylko u helmutów. A w końcu sprawdziłem czujnik wałka rozrządu i okazało się że to był strzał w 10.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 12 sty 2014, 08:56

Kolega dobrze mówi z tym czujnikiem wałka. U mnie było podobnie pompa na chwilę się załączała a jak kręciłem była kicha. Awaryjnie na gazie po ciężkich próbach odpalił ale po przełączeniu na benzynę zdechł. Po wymianie czujnika wałka rozrządu problem zniknął. Na początku też padło na czujnik wału ale to nie to okazało się przyczyną. Jak masz kogoś w pobliżu kto ma sprawny czujnik na podmiankę to by wykluczyło jego awarię.
Ja po wymianie na nowy nie mam żadnych problemów.
Spróbuj nic cię to nie kosztuje jeśli jakiś kolega Ci użyczy czujnika.
Dążenie do doskonałości.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 sty 2014, 10:10

ale to wszystko nie wyjaśnia dlaczego pompa pracuje jak czujnik jest łaskotany
a nie jak siedzi na swoim miejscu
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 12 sty 2014, 11:21

Gabriel pisze: Dobrym rozwiązaniem by był oscyloskop i by było widać jakie sygnały przychodzą z czujnika.
http://www.zen22142.zen.co.uk/Prac/winscope.htm
Prymitywny ale powinien pokazać przebieg.
Gabriel pisze: Przed chwilą wróciłem z garażu i dodam że jak przekręcę stacyjkę i obracam wałem ręcznie, kluczem na kole z przodu, to pompa w baku pracuje.
To podłącz miernik na klemy akumulatora i sprawdź jaki jest spadek napięcia jak kręcisz rozrusznikiem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 12 sty 2014, 11:54

Dziś poszedłem za radami i sprawdziłem iskrę na jednym z cylindrów, oczywiście iskra była, więc uważam że z czujnikiem g28 jest wszystko ok.
Myślę że w związku z powyższym trzeba zmienić tok myślenia.
Następnie zapiąłem diodę led na wtyczkę wtryskiwacza i o dziwo delikatnie świeciła cały czas, ale jak kręciłem rozrusznikiem to impulsowo rozświecała się maksymalnie. Więc podłączyłem miernik i ku mojemu zdziwieniu, na wtyczce wtryskiwacza było 9,5V cały czas po przekręceniu stacyjki. Myślę że nie powinno być napięcia poza impulsami na otwarcie wtrysku.
Wygląda na to że gdzieś jest zwarcie w instalacji i może to również być powodem że pompa się nie załącza. Ale to po nitce do kłębka myślę że odnajdę.
Myślę ciągle o tym czujnika na wałku rozrządu, ale dysponuję żadnym, chyba ze Janeks13 się jeszcze raz zlituje nade mną :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl