[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się
Wkleje post bardzo podobny do tej sprawy który pomagałem rozwiązać.Powodem były dorobione odciecia przy przekaźniku pompy. Co do pompy to nawet bez czujnika PW załaczy się po przekreceniu zeby dobić cisnenie.
"Panowie o to co zauważyłem...jak pisałem wyżej wymieniałem czujnik położenia wału na orginalny. Nadal nie chodzi pompa paliwa. Wyjąłem czujnik ze skrzyni i dałem mu sygnał kawałkiem metalu... i o dziwo pompa paliwa się załączyła...przy wyjętym czujniku kręciłem kołem zębatym w celu sprawdzenia czy są wszystkie zęby...i kolejne moje ździwienie...jest miejsce w którym pompa się załącza....wniosek z tego że czujniki są chyba dwa... ale dlaczego nie ma cholernej iskry i dlaczego po przekręceniu stacyjki pompa nie pracuje?? wyciąłem wszystkie zabezpieczenia...
"Panowie o to co zauważyłem...jak pisałem wyżej wymieniałem czujnik położenia wału na orginalny. Nadal nie chodzi pompa paliwa. Wyjąłem czujnik ze skrzyni i dałem mu sygnał kawałkiem metalu... i o dziwo pompa paliwa się załączyła...przy wyjętym czujniku kręciłem kołem zębatym w celu sprawdzenia czy są wszystkie zęby...i kolejne moje ździwienie...jest miejsce w którym pompa się załącza....wniosek z tego że czujniki są chyba dwa... ale dlaczego nie ma cholernej iskry i dlaczego po przekręceniu stacyjki pompa nie pracuje?? wyciąłem wszystkie zabezpieczenia...
Złego diabli nie biorą ...
Mam ten samochód 3,5 roku, grzebałem już w różnych miejscach instalacji i nigdzie nie zauważyłem jakichś dziwnych zabezpieczeń, ani poprzedni właściciel nie informował o takowych.karol208 pisze:A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.
Przed chwilą wróciłem z garażu i dodam że jak przekręcę stacyjkę i obracam wałem ręcznie, kluczem na kole z przodu, to pompa w baku pracuje. Jak kręcę rozrusznikiem to się nie odzywa. Czujnik wsunąłem bez podkładki do samego koła zamachowego i po kawałku wyciągałem. Prawie wypadał a pompa nadal się załączała jak kręciłem kluczem bo rozrusznikiem nie daje o sobie znać. Mam wrażenie że czujnik nie widzi tylko tej przerwy (brakujących zębów).
Podpiąłem się z aku na wtyczkę pod podłużnicą (stacyjka całkowicie wyeliminowana)karol208 pisze:A w jaki sposób odpalałeś rozrusznik z innego aku?
Chodzi o to aby wykluczyć pozycje rozrusznika stacyjki.
Co dzieje się z immo?
Jak wygląda koło zębate czujnika i jaka jest odległość i osiowośc od czujnika.
Immo nie świeci się, na kompie nic nie pokazuje a przy zmianie sterowników cały czas migało, czyli tak jak powinno być.
Koło zębate i wszystko co z nim związane wygląda również jak powinno.
Dobrym rozwiązaniem by był oscyloskop i by było widać jakie sygnały przychodzą z czujnika.
No i pozostaje jeszcze rozwiązanie proponowane przez tomek87g, tego nie próbowałem jeszcze.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Kolego spróbuj jeszcze z czujnikiem wałka rozrządu. U mnie jak padł to także miałem problem z odpaleniem. Na początku też mi wywalał coś z czujnikiem wału. Miałem już zamawiać choć tani nie był bo dostępny tylko u helmutów. A w końcu sprawdziłem czujnik wałka rozrządu i okazało się że to był strzał w 10.
Dążenie do doskonałości.
Kolega dobrze mówi z tym czujnikiem wałka. U mnie było podobnie pompa na chwilę się załączała a jak kręciłem była kicha. Awaryjnie na gazie po ciężkich próbach odpalił ale po przełączeniu na benzynę zdechł. Po wymianie czujnika wałka rozrządu problem zniknął. Na początku też padło na czujnik wału ale to nie to okazało się przyczyną. Jak masz kogoś w pobliżu kto ma sprawny czujnik na podmiankę to by wykluczyło jego awarię.
Ja po wymianie na nowy nie mam żadnych problemów.
Spróbuj nic cię to nie kosztuje jeśli jakiś kolega Ci użyczy czujnika.
Ja po wymianie na nowy nie mam żadnych problemów.
Spróbuj nic cię to nie kosztuje jeśli jakiś kolega Ci użyczy czujnika.
Dążenie do doskonałości.
http://www.zen22142.zen.co.uk/Prac/winscope.htmGabriel pisze: Dobrym rozwiązaniem by był oscyloskop i by było widać jakie sygnały przychodzą z czujnika.
Prymitywny ale powinien pokazać przebieg.
To podłącz miernik na klemy akumulatora i sprawdź jaki jest spadek napięcia jak kręcisz rozrusznikiem.Gabriel pisze: Przed chwilą wróciłem z garażu i dodam że jak przekręcę stacyjkę i obracam wałem ręcznie, kluczem na kole z przodu, to pompa w baku pracuje.
Pozdrawiam
Dziś poszedłem za radami i sprawdziłem iskrę na jednym z cylindrów, oczywiście iskra była, więc uważam że z czujnikiem g28 jest wszystko ok.
Myślę że w związku z powyższym trzeba zmienić tok myślenia.
Następnie zapiąłem diodę led na wtyczkę wtryskiwacza i o dziwo delikatnie świeciła cały czas, ale jak kręciłem rozrusznikiem to impulsowo rozświecała się maksymalnie. Więc podłączyłem miernik i ku mojemu zdziwieniu, na wtyczce wtryskiwacza było 9,5V cały czas po przekręceniu stacyjki. Myślę że nie powinno być napięcia poza impulsami na otwarcie wtrysku.
Wygląda na to że gdzieś jest zwarcie w instalacji i może to również być powodem że pompa się nie załącza. Ale to po nitce do kłębka myślę że odnajdę.
Myślę ciągle o tym czujnika na wałku rozrządu, ale dysponuję żadnym, chyba ze Janeks13 się jeszcze raz zlituje nade mną
Myślę że w związku z powyższym trzeba zmienić tok myślenia.
Następnie zapiąłem diodę led na wtyczkę wtryskiwacza i o dziwo delikatnie świeciła cały czas, ale jak kręciłem rozrusznikiem to impulsowo rozświecała się maksymalnie. Więc podłączyłem miernik i ku mojemu zdziwieniu, na wtyczce wtryskiwacza było 9,5V cały czas po przekręceniu stacyjki. Myślę że nie powinno być napięcia poza impulsami na otwarcie wtrysku.
Wygląda na to że gdzieś jest zwarcie w instalacji i może to również być powodem że pompa się nie załącza. Ale to po nitce do kłębka myślę że odnajdę.
Myślę ciągle o tym czujnika na wałku rozrządu, ale dysponuję żadnym, chyba ze Janeks13 się jeszcze raz zlituje nade mną