[S8 D2 98 LPG ] Nie zapala, pompa paliwa nie załącza się
Czytam i czytam i wsumie droge do rozwiazania masz gotowa.
Zdejmij oslone z nogi pasazera od bezpiecznikow .
Wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa(ten z niebiejskiej listwy pierwszy od drzwi)
Podlacz na stale 12V tak by pompa pracowala caly czas i wtedy krec rozrusznikeim.
Z twoich obserwacji wynika ze mamy iskre czyli OK Blyska dioda pod wtyczka wtryskiwacza OK (nie przejmuj sie pomiarami statycznymi bo nie sa miarodajne)
Wyglada ze konczy zywot linia pradowa pompy paliwa badz sam przekaznik( tu sie sprzeczal nie bede) a podanie pradu na pompe na stale sporo ci rozwiaze.
Zdejmij oslone z nogi pasazera od bezpiecznikow .
Wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa(ten z niebiejskiej listwy pierwszy od drzwi)
Podlacz na stale 12V tak by pompa pracowala caly czas i wtedy krec rozrusznikeim.
Z twoich obserwacji wynika ze mamy iskre czyli OK Blyska dioda pod wtyczka wtryskiwacza OK (nie przejmuj sie pomiarami statycznymi bo nie sa miarodajne)
Wyglada ze konczy zywot linia pradowa pompy paliwa badz sam przekaznik( tu sie sprzeczal nie bede) a podanie pradu na pompe na stale sporo ci rozwiaze.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
A ja mam trochę odmienne zdanie i właśnie dla tego prosiłem o sprawdzenie w jaki sposób odzywa się pompa i iskry mimo sugestii teoretyków że ..................... Myślę że kolejne kroki trzeba skierować w stronę króćca - przewodu paliwowego który dochodzi do listwy , Odkręć go i i podłącz wężykiem do jakiegoś pojemnika na zewnątrz kręć rozrusznikiem zobaczmy czy mimo licznych wywodów poliwko będzie ładnie pompowane .
Jak mniemam świeca była raczej sucha?
Jak mniemam świeca była raczej sucha?
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Zasilanie na wtryski podaje ten sam przekaznik ktory załacza pompe paliwa. Czyli jak silnik wystartuje to mamy na jednym przewodzie wtryskiwacza stałe 12V. Natomiast wtryskiwacz jest sterowany masą którą podaje sterownik silnika na drugi przewód.
Teoretycznie na nieodpalonym silniku nie powinno tam byc zadnego napiecia.
Teoretycznie na nieodpalonym silniku nie powinno tam byc zadnego napiecia.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
?? nie kumam.pepi pisze:bez 5 s jest
Właśnie jak odkręciłem świecę to dziwiłem się co ona taka uciaprana z oleju, powąchałem i śmierdziało benzyną. Dla próby odkręciłem na innym gaże i to samo.
Jutro jeszcze na stałe podepnę pompę i oblukam co i jak a pózniej poszukam jakiegoś doziemienia, bo myślę że coś się doziemia gdzieś delikatnie skoro jest słaba masa a jej być nie powinno na wtyczce wtrysku.
No i czekam na sugestie
Sprawdź jeszcze stan oleju. Skoro wtryski mogły głupieć to benzyna mogła przedostawać się do oleju. Zerknij na stalce żebyś nie zatarł motoru. Dobrze że już jesteś na właściwej drodze.
................
Poprawiłem bo chyba o to chodziło. W każdym razie "benzyna sie mogła dostawać do paliwa" nie brzmiało logicznie
................
Poprawiłem bo chyba o to chodziło. W każdym razie "benzyna sie mogła dostawać do paliwa" nie brzmiało logicznie
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, 21:03 przez ernesto, łącznie zmieniany 3 razy.
Jak już odpalisz silnik to pamiętaj te swiece to tylko do wymiany się nadają bo wcześniej czy później będziesz miał wypadanie zapłonu.Gabriel pisze:
Właśnie jak odkręciłem świecę to dziwiłem się co ona taka uciaprana z oleju, powąchałem i śmierdziało benzyną. Dla próby odkręciłem na innym gaże i to samo.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Gabriel Zanim zaczniesz na krótko podpinać pompkę ,Sprawdź to co pisałem wcześniej z odkręconym przewodem paliwowym . Następnie wiązkę a raczej kabelki w wiązce z ECU do przekaźnika i bezpiecznika odpowiadające za wtrysk,,sam bezpiecznik i przekaźnik też . Wszystko jest pod obudową ECU .Kolega szeryfisch też ci o tym wspominał.
Dobra dziś dowiedziałem się że instalacja (wiązka silnika) elektryczna jest w opłakanym stanie.
Odkręciłem waż paliwowy i zdziwiłem się, bo nic nie ciekło jak zawsze. Przekręciłem kluczyk i dalej nic <lipa> . Podłączyłem pompę z prostownika (walczyła cały czas, biegunowość dobrze) i ciągle susza.
Oj ale mi tu usterek wyskoczyło. Jutro nurkuję w baku, pózniej wymiana wiązki silnika a następnie nie wiem co jeszcze, bo zauważyłem ze centralny też przestał działać (a działał).
Odkręciłem waż paliwowy i zdziwiłem się, bo nic nie ciekło jak zawsze. Przekręciłem kluczyk i dalej nic <lipa> . Podłączyłem pompę z prostownika (walczyła cały czas, biegunowość dobrze) i ciągle susza.
Oj ale mi tu usterek wyskoczyło. Jutro nurkuję w baku, pózniej wymiana wiązki silnika a następnie nie wiem co jeszcze, bo zauważyłem ze centralny też przestał działać (a działał).
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno