[D2 00 4.2PB ] sonda lambda
[D2 00 4.2PB ] sonda lambda
Witam. Pali mi się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził, że to sondy lambda za katalizatorem są niedobre (mam chyba 2 przed i dwie za katem z tego co wyczytałem). Stwierdził, że albo wymiana ok. 400 stówki jedna albo obejdzie to jakimś emulatorem jak to nazwał. Czy ta druga opcja nie wpłynie ogólnie na silnik i czy w ogóle robi się takie myki.
PZDR
PZDR
Niechciane...... a jednak A8
Z objawów to tylko paląca się kontrolka silnika od razu przy pierwszym przekręceniu kluczyka . Podpinał pod kompa ale o numer błędu nie pytałem bo i tak się nie znam ;( . Dał mi czas na załatwienie sond i wtedy wymiana jak się zdecyduję. Podepne go pod VAG rano u kolegi i podam numer błędu. Bo rozumiem że kolega zobaczy ten sam błąd co mechanik ?
Niechciane...... a jednak A8
Ok, te grupy znam, ale w tych grupach nic nie ma na temat starzenia sond - jak rozpoznać sondę roczną od trzyletniej?.Ibum pisze:Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047.
Napisz dokładnie jak to sprawdzić a nie ogólnikowo.
oto kody błędów
17521 - regulacja lambda strona 2- podgrzewanie za wysokie, brak osprzętu , błąd sporadyczny
17539 - nieznany kod błędu, brak osprzętu , błąd sporadyczny
I angielski:
17521- oxygen lambda sensor, B1 S1 internal resistance, too high P1113-35-10--- intermittent
17539- oxygen lambda sensor, B2 S1 internal resistance, too high P1131-35-10--- intermittent
Co o tym sądzicie?
17521 - regulacja lambda strona 2- podgrzewanie za wysokie, brak osprzętu , błąd sporadyczny
17539 - nieznany kod błędu, brak osprzętu , błąd sporadyczny
I angielski:
17521- oxygen lambda sensor, B1 S1 internal resistance, too high P1113-35-10--- intermittent
17539- oxygen lambda sensor, B2 S1 internal resistance, too high P1131-35-10--- intermittent
Co o tym sądzicie?
Niechciane...... a jednak A8
Panowie nie miałem styczności z motorem 4.2 musiałbym zobaczyć te grupy osobiście.
Co do testów sond to wchodzi się w odpowiednią grupę, następnie przełącza na nastawy podstawowe (BS) wciska hamulec, a następnie pedał gazu do podłogi. Jeżeli są spełnione odpowiednie założenia tzn. katalizator osiągnie odpowiednią temperaturę to uruchamia się test co widać w odpowiednim okienku danej grupy. Gaz i hamulec trzymamy dopóki w okienku nie pojawi się wynik testu.
Starzenie sondy nie oznacza czy sonda jest rok czy dwa w aucie tylko jak długo pracowała. Sonda z czasem traci swoje właściwości, wskazania z niej stają się bardziej ospałe zatrzymują się co objawia się najczęściej błędem. Dlatego test na "starzenie" się nie jest to 100% diagnozy sond, ale pozwala sprawdzić reakcję danej sondy.
siny83 ciekawa teoria Twojego mechanika mówił Ci o sondach za katami, a tu wklejasz błędy sond przed katami które dotyczą najprawdopodobniej części grzejnej sondy. Można pomierzyć w takim przypadku oporność grzałek sond multimetrem i posprawdzać dokładnie okablowanie tych sond.
Co do testów sond to wchodzi się w odpowiednią grupę, następnie przełącza na nastawy podstawowe (BS) wciska hamulec, a następnie pedał gazu do podłogi. Jeżeli są spełnione odpowiednie założenia tzn. katalizator osiągnie odpowiednią temperaturę to uruchamia się test co widać w odpowiednim okienku danej grupy. Gaz i hamulec trzymamy dopóki w okienku nie pojawi się wynik testu.
Starzenie sondy nie oznacza czy sonda jest rok czy dwa w aucie tylko jak długo pracowała. Sonda z czasem traci swoje właściwości, wskazania z niej stają się bardziej ospałe zatrzymują się co objawia się najczęściej błędem. Dlatego test na "starzenie" się nie jest to 100% diagnozy sond, ale pozwala sprawdzić reakcję danej sondy.
siny83 ciekawa teoria Twojego mechanika mówił Ci o sondach za katami, a tu wklejasz błędy sond przed katami które dotyczą najprawdopodobniej części grzejnej sondy. Można pomierzyć w takim przypadku oporność grzałek sond multimetrem i posprawdzać dokładnie okablowanie tych sond.
Dzięki Ibum za wskazówkę. W tygodniu jak będę miał chwilkę to podjadę do niego bo mówił żebym pojeździł aż kontrolka silnika się zapali znowu i wtedy podepnie ponownie pod VAG i będzie niby wiedział co jest grane (tak myślę). No i oczywiście nie omieszkam delikatnie napomknąć o tym co napisałeś wyżej czyli że te błędy dot. sond przed katem. Dzięki
Niechciane...... a jednak A8