części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB ] sonda lambda

siny83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2014, 19:42
Lokalizacja: Bartoszyce

[D2 00 4.2PB ] sonda lambda

Post autor: siny83 » 18 sty 2014, 10:30

Witam. Pali mi się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził, że to sondy lambda za katalizatorem są niedobre (mam chyba 2 przed i dwie za katem z tego co wyczytałem). Stwierdził, że albo wymiana ok. 400 stówki jedna albo obejdzie to jakimś emulatorem jak to nazwał. Czy ta druga opcja nie wpłynie ogólnie na silnik i czy w ogóle robi się takie myki.

PZDR
Niechciane...... a jednak A8 :)

ernesto

Post autor: ernesto » 18 sty 2014, 12:34

Po pierwsze to jakie masz objawy że mechanik takie teorie wysnuł. Czy auto było podpinane pod kompa? Jeśli tak to jakie błędy pokazał ?

Ibum
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 18 gru 2013, 20:37
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: Ibum » 18 sty 2014, 15:21

Kolego przydałoby się zapiąć VAGa i zobaczyć czy są jakieś błędy, sprawdzić w blokach pomiarowych zachowanie sond, przeprowadzić test na starzenie się, a następnie postawić diagnozę.

siny83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2014, 19:42
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: siny83 » 18 sty 2014, 19:58

Z objawów to tylko paląca się kontrolka silnika od razu przy pierwszym przekręceniu kluczyka :) . Podpinał pod kompa ale o numer błędu nie pytałem bo i tak się nie znam ;( . Dał mi czas na załatwienie sond i wtedy wymiana jak się zdecyduję. Podepne go pod VAG rano u kolegi i podam numer błędu. Bo rozumiem że kolega zobaczy ten sam błąd co mechanik ?
Niechciane...... a jednak A8 :)

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 18 sty 2014, 20:28

Ibum pisze:przeprowadzić test na starzenie się
Jak się robi taki test?

Ibum
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 18 gru 2013, 20:37
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: Ibum » 19 sty 2014, 10:49

Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 19 sty 2014, 11:02

Ibum pisze:Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047.
Ok, te grupy znam, ale w tych grupach nic nie ma na temat starzenia sond - jak rozpoznać sondę roczną od trzyletniej?.
Napisz dokładnie jak to sprawdzić a nie ogólnikowo.

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 19 sty 2014, 11:09

Według mnie to się nie da sprawdzić ale niech kolega opisze procedure sprawdzenia

siny83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2014, 19:42
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: siny83 » 19 sty 2014, 11:27

oto kody błędów
17521 - regulacja lambda strona 2- podgrzewanie za wysokie, brak osprzętu , błąd sporadyczny

17539 - nieznany kod błędu, brak osprzętu , błąd sporadyczny

I angielski:
17521- oxygen lambda sensor, B1 S1 internal resistance, too high P1113-35-10--- intermittent

17539- oxygen lambda sensor, B2 S1 internal resistance, too high P1131-35-10--- intermittent

Co o tym sądzicie?
Niechciane...... a jednak A8 :)

Ibum
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 18 gru 2013, 20:37
Lokalizacja: Rudnik

Post autor: Ibum » 19 sty 2014, 13:32

Panowie nie miałem styczności z motorem 4.2 musiałbym zobaczyć te grupy osobiście.
Co do testów sond to wchodzi się w odpowiednią grupę, następnie przełącza na nastawy podstawowe (BS) wciska hamulec, a następnie pedał gazu do podłogi. Jeżeli są spełnione odpowiednie założenia tzn. katalizator osiągnie odpowiednią temperaturę to uruchamia się test co widać w odpowiednim okienku danej grupy. Gaz i hamulec trzymamy dopóki w okienku nie pojawi się wynik testu.
Starzenie sondy nie oznacza czy sonda jest rok czy dwa w aucie tylko jak długo pracowała. Sonda z czasem traci swoje właściwości, wskazania z niej stają się bardziej ospałe zatrzymują się co objawia się najczęściej błędem. Dlatego test na "starzenie" się nie jest to 100% diagnozy sond, ale pozwala sprawdzić reakcję danej sondy.
siny83 ciekawa teoria Twojego mechanika mówił Ci o sondach za katami, a tu wklejasz błędy sond przed katami ;) które dotyczą najprawdopodobniej części grzejnej sondy. Można pomierzyć w takim przypadku oporność grzałek sond multimetrem i posprawdzać dokładnie okablowanie tych sond.

siny83
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2014, 19:42
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: siny83 » 19 sty 2014, 16:35

Dzięki Ibum za wskazówkę. W tygodniu jak będę miał chwilkę to podjadę do niego bo mówił żebym pojeździł aż kontrolka silnika się zapali znowu i wtedy podepnie ponownie pod VAG i będzie niby wiedział co jest grane (tak myślę). No i oczywiście nie omieszkam delikatnie napomknąć o tym co napisałeś wyżej czyli że te błędy dot. sond przed katem. Dzięki
Niechciane...... a jednak A8 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl