Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana silniczka reflekotra A8 D2 FL

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[D2 00 4.2PB/LPG ] wymiana silniczka reflekotra A8 D2 FL

Post autor: CINEK » 31 gru 2013, 00:44

witam wszystkich Obrazek

ostatnio borykałem sie z problemem poziomowania świateł, co mi trochę zajęło...Po podłączeniu kompa okazało sie ze czujniki do śmieci! :/ W ASO krzyknęli 350pln za sztuke...mowie 700pln <jezu> nie ma mowy...no i udało sie trafić na alledrogo te same czujniki ale od Audi A6 C5 <hura>

Co prawda używki ale dałem za nie 160pln. Nie wiem jak długo pochodzą, ale na razie jest ok. TAK WIEC SZUKAJCIE A ZNAJDZIECIE <brawo2> dziekuje :>

Po zainstalowaniu czujników, podpinam kompa i .... błędy czujników zniknęły, natomiast został jeden 01539 Headlights Not Adjusted - problem z samoregulacja. <hmm> No to kompa na mache, kasuje blad i widze ze tylko prawa lampa sie poziomuje, lewa natomiast buczy, ale stoi...Od razu padło na silniczek do regulacji wysokości. I dalej żółta, migająca wiadomość na środku zegarów <onie>

Wiec zacząłem szukać takiego silniczka, nie wiedząc ze lampy po lifcie maja je zintegrowane w środku. W kocu za pomocą cioci Etki po numerze oryginału udało sie zlokalizować na alledrogo taki silniczek za 40pln, o dziwo tez od A6 C5 :D

No to pacjent na stol i operacja :) potrzebne narzędzia :

- nowy silniczek winowajca
Obrazek
-grzechotka z nussem 10
- srubokret plaski do zdjecia metalowych zatrzaskow lampy
- srobokret torx do odkrecenia silniczka
- kombinerki
- 2 pifka
Obrazek

* Jak sie lampe demontuje z auta opisywal nie bede, natomiast przed rozebraniem lampy najlepiej zapamietac jej ostatnie ustawienie jesli sie nie chce jechac na ustawienie do stacji djagonstycznej....no mozna tez potem na scianie jak ja to robilem :p

Obrazek Obrazek

* nastepnie odpinamy wszystkie zlaczki metalowe trzymajace "szklo" lampy z tylna obudowa.

* po jej zdjeciu odrwacamy tylna obudowe do siebie i zaczynamy odkrecac wewnetrzny klosz xenonu w miejscach zaznaczonych na fotkach, nalepiej grzechotka i nussem 10. Radze nie robic tego srubokretem bo latwo wyrobic ten gorny plastik w srodku (wiem z autopsji :/ )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

*silniczek natomiast o którym tu mowa znajduje sie po prawej stronie z tylu lampy na dole

Obrazek

* jak juz tak co najmniej polowe odkręciliśmy to trzeba jeszcze wyciągnąć ten plastikowy bolec silniczka, ktory tkwi sobie w plastiku klosza xenonu ! Najlepiej grubym płaskim śrubokrętem dodatkowo od dołu druga ręką wypychać klosz do góry!

Obrazek Obrazek

* no to jak juz wszystko odkrecilismy, klosz wyciagamy na stol i naszym oczom ukazuje sie taki oto widok:

Obrazek Obrazek Obrazek


* widzimy silniczek to wkrętak torx w rękę i heja wykręcamy silniczek

Obrazek

* No i mamy porównanie tych dwóch silniczków z dwóch rożnych aut! Od razu widac ze roznia sie nie tylko producentem, ale i tym plastikowym bolcem. Poza tym to wymiarowo sa identyczne!

Obrazek Obrazek

* Zeby ten nowy silniczek pasowal do naszego klosza musimy ten plastikowy bolec za pomoca kombinerek wyciagnac z tego druta na ktorym siedzi i wsadzic ten nasz stary grubszy bolec! Robimy to po to zeby klosz mocno byl zamontowany, a nie latał jak żyd po pustym sklepie nam w lampie! Natepnie montujemy silniczek do obudowy!

Obrazek

Obrazek

Nastepnie skrecamy wkszystko w odwortnej kolejnosci i konczymy pifko :D

Potem lampa do auta podpinamy okablowanie, przekrecamy kluczyk i ..... gowno <onie> <hmm> dalej sie nie poziomuje. No to kompa na mache kasujemy blad i ... JEST, dziala, tzn. lampy ida obie w dol i gore... ale blad 01539 nie zniknal <hmm> ;( Masakra jakach. Wiec ostatnia droga ratunku to zrobic nastawy podstawowe:

* stajemy autem na rownej powierzchni i bujamy zawieszeniem w celu prawidłowego ustawienia neutralnego.
* odpalamy Vag Com lub co kto ma i wchodzimy w:

55 - Xenon Range

04 Basic settings

Wybierz grupę 001 / Lampy ustawią się w pozycji serwisowej i należy je teraz ustawić przy pomocy odpowiednich urządzeń lub jak kto umie ;)

dajemy OK nastepnie ponownie 04 Basic settings wybierz grupę 002 i trzeba zatwierdzic!


Błąd zostanie wymazany i przywrócona zostanie automatyczna regulacja zasięgu i od tej pory mozemy sie cieszyc dzialajacymi czujnikami poziomowania, lampami, silniczkami i w ogole to radocha ze dziala a koszt to jedynie nieco ponad 200pln razem z pifkami <hura> :D

Mam nadzieje ze tym postem cos innym bede mogl w przyszlosci pomoc!

Dzieki i pozdrawiam <brawo2> <okioki> <brawo2> <okioki>

;)
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 13:53 przez CINEK, łącznie zmieniany 4 razy.
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 gru 2013, 01:17

Warto dodać, że do ustawienia świateł potrzeba pełny bak paliwa i różnica napięcia między 1 a 2 czujnikiem nie może być większa jak 0,6V. Robiłem u siebie na 1/4 zbiornika bez obciążenia i świecą teraz za nisko a ta różnica 0,6 jest o tyle istotna, że się nie zapisze ustawień. Pisałem o tym kiedyś w jednym z działów. W instrukcji nie ma wzmianki o napięciach ale się nad tym na główkowałem nieźle. BTW dobry opis :)

Obrazek

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 gru 2013, 01:20

krzychu22.p1i pisze:Warto dodać, że do ustawienia świateł potrzeba pełny bak paliwa i różnica napięcia między 1 a 2 czujnikiem nie może być większa jak 0,6V. Robiłem u siebie na 1/4 zbiornika bez obciążenia i świecą teraz za nisko a ta różnica 0,6 jest o tyle istotna, że się nie zapisze ustawień. Pisałem o tym kiedyś w jednym z działów. W instrukcji nie ma wzmianki o napięciach ale się nad tym na główkowałem nieźle. BTW dobry opis :)
Krzysiek powiem Ci ze tego tez nie wiedzialem...! <niewiem> ale dzieki za uzupelnienie ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 31 gru 2013, 01:27

A mnie zaskoczył tylko jeden fakt....
myślałem, że po-liftowe lampy wszystkie są już klejone a tu ciebie tylko na spinkach <hmm>

W swojej pierwszej A8 D2 99/00 też miałem lampy soczewkowe...... chciałem tam wrzucić soczewkę bi-xenon z A6 C5 ale moje lampy były klejone i to mnie skutecznie zniechęciło od ich własnoręcznego rozbierania a tu ciebie tylko spinki <hmm>



Całe życie człowiek się uczy a i tak umiera głupim <niewiem>
Ostatnio zmieniony 31 gru 2013, 01:32 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 gru 2013, 01:28

Spoko, też nie wiedziałem. Ile włosów z głowy zdarłem ale po wielu poszukiwania znalazłem na zagranicznym forum odpowiedź na mój problem.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 gru 2013, 11:29

FOSS pisze:myślałem, że po-liftowe lampy wszystkie są już klejone a tu ciebie tylko na spinkach <hmm>
i cale szczescie bo jak dawalem klosze do polerowania to przynajmnej zaoszczedzilem na robocie ;) no i jest to pomocne w wielu innych sytuacjach, m.in. jak wyzej opisana
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 gru 2013, 13:55

Może tylko z początku były klejone a potem spinki dali bo rocznik 00/01 też na spinkach jest. Tylko ta część chromowana z odbłyśnikiem kierunkowskazu do klosza jest przyklejona.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 gru 2013, 14:49

krzychu22.p1i pisze:Tylko ta część chromowana z odbłyśnikiem kierunkowskazu do klosza jest przyklejona.
wlasnie ta czesc jest najtrudniej wyczyscic. Probowalem woda pod cisnieniem (oczywiscie w ramacj rozsadku z tym cisnieniem) ale mimo to sa jeszcze widoczne plamy ktore musze po zimie usunac :/

[ Dodano: 2014-01-05, 13:42 ]
coś fotki uciekły, ale juz naprawi one i FOTOSTORY znów do wglądu <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

BJ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 11 lut 2010, 20:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: BJ » 20 sty 2014, 21:17

Z własnego doświadczenia mogę dodać, że zamiast płacić 160zł za używany czujnik poziomowania z Audi z roku do 2003 można kupić używany z BMW o numerze 1093697 lub 6784696 z roku 2006-2010. Dużo mniejsze ryzyko zakupu zużytego i cena poniżej 100zł.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 24 sty 2014, 20:58

Z własnego doświadczenia mogę dodać, że zamiast płacić 160zł za używany czujnik poziomowania z Audi z roku do 2003 można kupić używany z BMW o numerze 1093697 lub 6784696 z roku 2006-2010. Dużo mniejsze ryzyko zakupu zużytego i cena poniżej 100zł.
zgadzam sie, tylko ja dalem 160 zl za dwa czujniki razem z przesylka :D

ale dobrze jest wiedziec, ze mozna zastosowac czujniki np. z BMW !!! <okioki>
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl