części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 09 lut 2014, 23:51

a Bosh? jak sie ma jakościowo? np te 0 986 479 060 i cenowo względem ate?
bądź sobą, wariatów też lubią

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 09 lut 2014, 23:54

preston81 pisze:a Bosh? jak sie ma jakościowo? np te 0 986 479 060 i cenowo względem ate?
Bosch również sam producentem nie jest stąd trudno jednoznacznie określić jakość sprzedawanych przez nich tarcz czy klocków. Jednak dużo więcej negatywnych opinii jest na temat Boscha niż ATE więc przyjmuje się, że to niższa półka.

Pozdrawiam

Gość

Post autor: Gość » 10 lut 2014, 11:28

Lewian, Moł byś doprecyzować o co chodziło Ci z tym prawidłowym montażem?
Hebelki zmienic to na tyle prosta sprawa że ja nie widze tu wiekszej filozofii :)

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 10 lut 2014, 12:33

Apophis pisze:Lewian, Moł byś doprecyzować o co chodziło Ci z tym prawidłowym montażem?
Hebelki zmienic to na tyle prosta sprawa że ja nie widze tu wiekszej filozofii :)
Dla wielu mechaników wymiana tarcz to po prostu zdjęcie starej tarczy i założenie nowej, przy tak wykonanej operacji jest małe prawdopodobieństwo że tarcze posłużą długo.

Należy na prawdę porządnie wyczyścić piastę na tzw lusterko, w warunkach domowych można to zrobić np szczotką stalową czołową na wiertarce a potem dopracować papierem ściernym, w porządnych warsztatach robi się to specjalnymi szczotkami i trwa to nie 10 czy 15 minut a 30 sekund.
Następnie dobrze jest zmierzyć bicie piasty, założyć nową tarcze i ponownie zmierzyć bicie na niej.

Jeśli chodzi o klocki to należy sprawdzić czy tłok pracuje lekko, czy z uczelnieniami wszystko jest OK, sprawdzić czy zacisk pracuje lekko na pływakach (często zdarza się, że sworzeń jest skrzywiony przez co zacisk blokuje i nie wraca), należy wyczyścić zacisk i jarzmo na suwakach i przesmarować te miejsca specjalnym smarem (nie smarem miedziowym bo on z czasem twardnieje oraz przyśpiesza proces korodowania).

W skrócie to wygląda właśnie tak ;) Niby nic takiego ale wciąż niewielu się do tego stosuje.
Pozdrawiam

Gość

Post autor: Gość » 10 lut 2014, 12:56

Jesli chodzi o czyszczenie piasty to zawsze to robiłem,może nie na lusterko ale z syfu trza,a jesli chodzi o działanie zacisków to jest to najlepsza okazja do ich sprawdzenia i zazwyczaj trza było je troszke zregenerowac.
Ale jesli chodzi o bicie piast to nie mam mozliwości by to mierzyc w warunkach garazowych. WIęc musi sie obejśc bez.

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 10 lut 2014, 13:02

Apophis pisze:Jesli chodzi o czyszczenie piasty to zawsze to robiłem,może nie na lusterko ale z syfu trza,a jesli chodzi o działanie zacisków to jest to najlepsza okazja do ich sprawdzenia i zazwyczaj trza było je troszke zregenerowac.
Ale jesli chodzi o bicie piast to nie mam mozliwości by to mierzyc w warunkach garazowych. WIęc musi sie obejśc bez.
Zapewniam Cię, że przy pomocy szczotki o której pisałem (jej koszt to ok. 6 zł) dasz radę wyczyścić piastę na "lusterko" i radzę na prawdę tak to zawsze robić ;) Jeśli problemów nie było z biciem wcześniej to pomiar piast nie jest aż tak konieczny.

No a jeśli chodzi o klocki to wierz mi, że wielu "mechaników" po prostu wyciąga stare i montuje nowe, bez oczyszczania czy sprawdzania czegokolwiek. No ale jak za usługę wymiany klocków płaci się 15 czy 20 zł to czego się spodziewać ;)

Pozdrawiam

Gość

Post autor: Gość » 10 lut 2014, 13:59

No czyscic czyszcze,zaciski sprawdzam ale co do bicia to mialem na starych spore lecz jak bys je widzial...:)

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 10 lut 2014, 14:08

Apophis pisze:No czyscic czyszcze,zaciski sprawdzam ale co do bicia to mialem na starych spore lecz jak bys je widzial...:)

No właśnie jak występuje bicie to potem przy wymianie należy zmierzyć piasty ponieważ nie wiadomo czy było ono spowodowane złym montażem tarcze (brudna piasta) czy też może z piastą jest coś nie tak.

Awatar użytkownika
TheBareX
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 29 lip 2013, 23:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: TheBareX » 10 lut 2014, 15:09

To co powiedziec mechanikowi jak oddaje się auto na wymiane klocków z tarczami ? Co ma zrobić ? Ma wyczyścić piastę, wyczyścić zasick i jarzmo na suwakach. Coś jeszcze ?
Kto nie próbuje, ten nie zyskuje :)

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 10 lut 2014, 15:42

TheBareX pisze:To co powiedziec mechanikowi jak oddaje się auto na wymiane klocków z tarczami ? Co ma zrobić ? Ma wyczyścić piastę, wyczyścić zasick i jarzmo na suwakach. Coś jeszcze ?
Nie, nie, jeśli mechanik sam nie wie jak to się powinno zrobić to lepiej poszukaj innego ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 lut 2014, 16:04

Apophis pisze:Ale jesli chodzi o bicie piast to nie mam mozliwości by to mierzyc w warunkach garazowych. WIęc musi sie obejśc bez.
Podstawa magnetyczna (masz na pewno taką w pracy :P ), czujnik zegarowy 0,01 połówkowy albo pełny z końcówką. Prosta sprawa :)
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

brakeparts

Post autor: brakeparts » 10 lut 2014, 16:29

preston81 pisze:a Bosh? jak sie ma jakościowo? np te 0 986 479 060 i cenowo względem ate?
Bosch jest dużo słabszą tarczą od Ate/Zimmermann. Jednak w przypadku A8/S8 ważny jest poprawny dobór klocków (mieszanki klocka) do swojego stylu jazdy. Ate/Zimmermann są dobrymi producentami klocków do standardowej jazdy lecz jeżeli ktoś jeździ z wyższymi prędkościami (180km/h i więcej) lub jeździ bardzo dynamicznie (częste wyprzedzanie i hamowanie) wtedy należy pomyśleć nad mieszanką klocków o szerszej temperaturze pracy (np EBC Yellow, Hawk HPS). Zastosowanie zbyt słabej mieszanki klocka może doprowadzić do zwichrowania tarcz hamulcowych

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 10 lut 2014, 17:15

Kolego brakeparts, zapraszam:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p


Pozdrawiam
Simone331

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 lut 2014, 17:54

Lewian pisze:Następnie dobrze jest zmierzyć bicie piasty, założyć nową tarcze i ponownie zmierzyć bicie na niej.
No właśnie, a w jaki sposób można zmierzyć tę piastę? Ja będę niedługo zmieniał zestaw, ze względu na bicie i pasowałoby jakoś to sprawdzić, bo podejrzenie krzywej piasty w momencie bicia jak zawsze jest. Sprawdza się to tylko fizycznie, tzn. dopiero po założeniu nowych tarcz? czy jest "coś" do sprawdzania tego. Zastanawia mnie to, bo u mnie bicie jest odczuwalne jakby w jednym kole, ale dopiero, gdy wszystko dobrze się rozgrzeje, po jakichś 30km

Awatar użytkownika
TheBareX
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 29 lip 2013, 23:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: TheBareX » 10 lut 2014, 17:59

Lewian pisze:
TheBareX pisze:To co powiedziec mechanikowi jak oddaje się auto na wymiane klocków z tarczami ? Co ma zrobić ? Ma wyczyścić piastę, wyczyścić zasick i jarzmo na suwakach. Coś jeszcze ?
Nie, nie, jeśli mechanik sam nie wie jak to się powinno zrobić to lepiej poszukaj innego ;)
A skąd będę wiedział czy mechanik się do tego stosuje jeśli jeszcze u niego tego nie wymieniałem. W tych czasach to trochę posranę. Powiesz mechanikowi żeby piastę wyczyścił to jescze może Ci tego specjalnie nie zrobić bo pomyśli sobie " ma mnie za idiote czy co ? będzie się tu mądrował " . Ah, bądź tu dyplomatą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl