[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)
Bosch również sam producentem nie jest stąd trudno jednoznacznie określić jakość sprzedawanych przez nich tarcz czy klocków. Jednak dużo więcej negatywnych opinii jest na temat Boscha niż ATE więc przyjmuje się, że to niższa półka.preston81 pisze:a Bosh? jak sie ma jakościowo? np te 0 986 479 060 i cenowo względem ate?
Pozdrawiam
Dla wielu mechaników wymiana tarcz to po prostu zdjęcie starej tarczy i założenie nowej, przy tak wykonanej operacji jest małe prawdopodobieństwo że tarcze posłużą długo.Apophis pisze:Lewian, Moł byś doprecyzować o co chodziło Ci z tym prawidłowym montażem?
Hebelki zmienic to na tyle prosta sprawa że ja nie widze tu wiekszej filozofii
Należy na prawdę porządnie wyczyścić piastę na tzw lusterko, w warunkach domowych można to zrobić np szczotką stalową czołową na wiertarce a potem dopracować papierem ściernym, w porządnych warsztatach robi się to specjalnymi szczotkami i trwa to nie 10 czy 15 minut a 30 sekund.
Następnie dobrze jest zmierzyć bicie piasty, założyć nową tarcze i ponownie zmierzyć bicie na niej.
Jeśli chodzi o klocki to należy sprawdzić czy tłok pracuje lekko, czy z uczelnieniami wszystko jest OK, sprawdzić czy zacisk pracuje lekko na pływakach (często zdarza się, że sworzeń jest skrzywiony przez co zacisk blokuje i nie wraca), należy wyczyścić zacisk i jarzmo na suwakach i przesmarować te miejsca specjalnym smarem (nie smarem miedziowym bo on z czasem twardnieje oraz przyśpiesza proces korodowania).
W skrócie to wygląda właśnie tak Niby nic takiego ale wciąż niewielu się do tego stosuje.
Pozdrawiam
Jesli chodzi o czyszczenie piasty to zawsze to robiłem,może nie na lusterko ale z syfu trza,a jesli chodzi o działanie zacisków to jest to najlepsza okazja do ich sprawdzenia i zazwyczaj trza było je troszke zregenerowac.
Ale jesli chodzi o bicie piast to nie mam mozliwości by to mierzyc w warunkach garazowych. WIęc musi sie obejśc bez.
Ale jesli chodzi o bicie piast to nie mam mozliwości by to mierzyc w warunkach garazowych. WIęc musi sie obejśc bez.
Zapewniam Cię, że przy pomocy szczotki o której pisałem (jej koszt to ok. 6 zł) dasz radę wyczyścić piastę na "lusterko" i radzę na prawdę tak to zawsze robić Jeśli problemów nie było z biciem wcześniej to pomiar piast nie jest aż tak konieczny.Apophis pisze:Jesli chodzi o czyszczenie piasty to zawsze to robiłem,może nie na lusterko ale z syfu trza,a jesli chodzi o działanie zacisków to jest to najlepsza okazja do ich sprawdzenia i zazwyczaj trza było je troszke zregenerowac.
Ale jesli chodzi o bicie piast to nie mam mozliwości by to mierzyc w warunkach garazowych. WIęc musi sie obejśc bez.
No a jeśli chodzi o klocki to wierz mi, że wielu "mechaników" po prostu wyciąga stare i montuje nowe, bez oczyszczania czy sprawdzania czegokolwiek. No ale jak za usługę wymiany klocków płaci się 15 czy 20 zł to czego się spodziewać
Pozdrawiam
Apophis pisze:No czyscic czyszcze,zaciski sprawdzam ale co do bicia to mialem na starych spore lecz jak bys je widzial...
No właśnie jak występuje bicie to potem przy wymianie należy zmierzyć piasty ponieważ nie wiadomo czy było ono spowodowane złym montażem tarcze (brudna piasta) czy też może z piastą jest coś nie tak.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Bosch jest dużo słabszą tarczą od Ate/Zimmermann. Jednak w przypadku A8/S8 ważny jest poprawny dobór klocków (mieszanki klocka) do swojego stylu jazdy. Ate/Zimmermann są dobrymi producentami klocków do standardowej jazdy lecz jeżeli ktoś jeździ z wyższymi prędkościami (180km/h i więcej) lub jeździ bardzo dynamicznie (częste wyprzedzanie i hamowanie) wtedy należy pomyśleć nad mieszanką klocków o szerszej temperaturze pracy (np EBC Yellow, Hawk HPS). Zastosowanie zbyt słabej mieszanki klocka może doprowadzić do zwichrowania tarcz hamulcowychpreston81 pisze:a Bosh? jak sie ma jakościowo? np te 0 986 479 060 i cenowo względem ate?
Kolego brakeparts, zapraszam:
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Pozdrawiam
Simone331
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Pozdrawiam
Simone331
No właśnie, a w jaki sposób można zmierzyć tę piastę? Ja będę niedługo zmieniał zestaw, ze względu na bicie i pasowałoby jakoś to sprawdzić, bo podejrzenie krzywej piasty w momencie bicia jak zawsze jest. Sprawdza się to tylko fizycznie, tzn. dopiero po założeniu nowych tarcz? czy jest "coś" do sprawdzania tego. Zastanawia mnie to, bo u mnie bicie jest odczuwalne jakby w jednym kole, ale dopiero, gdy wszystko dobrze się rozgrzeje, po jakichś 30kmLewian pisze:Następnie dobrze jest zmierzyć bicie piasty, założyć nową tarcze i ponownie zmierzyć bicie na niej.
A skąd będę wiedział czy mechanik się do tego stosuje jeśli jeszcze u niego tego nie wymieniałem. W tych czasach to trochę posranę. Powiesz mechanikowi żeby piastę wyczyścił to jescze może Ci tego specjalnie nie zrobić bo pomyśli sobie " ma mnie za idiote czy co ? będzie się tu mądrował " . Ah, bądź tu dyplomatą.Lewian pisze:Nie, nie, jeśli mechanik sam nie wie jak to się powinno zrobić to lepiej poszukaj innegoTheBareX pisze:To co powiedziec mechanikowi jak oddaje się auto na wymiane klocków z tarczami ? Co ma zrobić ? Ma wyczyścić piastę, wyczyścić zasick i jarzmo na suwakach. Coś jeszcze ?