części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
adrian949

Post autor: adrian949 » 10 lut 2014, 18:05

beyer28 pisze:
Lewian pisze:Następnie dobrze jest zmierzyć bicie piasty, założyć nową tarcze i ponownie zmierzyć bicie na niej.
No właśnie, a w jaki sposób można zmierzyć tę piastę? Ja będę niedługo zmieniał zestaw, ze względu na bicie i pasowałoby jakoś to sprawdzić, bo podejrzenie krzywej piasty w momencie bicia jak zawsze jest. Sprawdza się to tylko fizycznie, tzn. dopiero po założeniu nowych tarcz? czy jest "coś" do sprawdzania tego. Zastanawia mnie to, bo u mnie bicie jest odczuwalne jakby w jednym kole, ale dopiero, gdy wszystko dobrze się rozgrzeje, po jakichś 30km
Będzie ci potrzebne coś takiego.

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10 ... 61425.html

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 10 lut 2014, 18:28

adrian949 pisze:
beyer28 pisze:
Lewian pisze:Następnie dobrze jest zmierzyć bicie piasty, założyć nową tarcze i ponownie zmierzyć bicie na niej.
No właśnie, a w jaki sposób można zmierzyć tę piastę? Ja będę niedługo zmieniał zestaw, ze względu na bicie i pasowałoby jakoś to sprawdzić, bo podejrzenie krzywej piasty w momencie bicia jak zawsze jest. Sprawdza się to tylko fizycznie, tzn. dopiero po założeniu nowych tarcz? czy jest "coś" do sprawdzania tego. Zastanawia mnie to, bo u mnie bicie jest odczuwalne jakby w jednym kole, ale dopiero, gdy wszystko dobrze się rozgrzeje, po jakichś 30km
Będzie ci potrzebne coś takiego.

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10 ... 61425.html

Dokładnie tak, to jest przyrząd do tego ;)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 lut 2014, 18:47

Jak sprawdzić i czym bicie piasty i tarczy pisałem na wcześniejszej stronie. Widać jak co niektórzy czytają bez zrozumienia albo ignorując wszystko zadają po raz "fefnasty" pytanie jak to zrobić. To są podstawy utrzymania bezpieczeństwa samochodu i nie ważne czy to tico czy a/s8.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 lut 2014, 21:56

krzychu22.p1i pisze:Jak sprawdzić i czym bicie piasty i tarczy pisałem na wcześniejszej stronie. Widać jak co niektórzy czytają bez zrozumienia albo ignorując wszystko zadają po raz "fefnasty" pytanie jak to zrobić. To są podstawy utrzymania bezpieczeństwa samochodu i nie ważne czy to tico czy a/s8.
Nie nerwuj się mistrzuniu, nie doczytałem poprostu, mój błąd ;) dziękuję koledzy, pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 lut 2014, 22:06

Przepraszam jeśli to tak odebrałeś.. Miałem jeden z tych gorszych dni w pracy.. <peace>
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Gość

Post autor: Gość » 10 lut 2014, 23:43

Ja po prostu wyszedlem z zalozenia ze wina bicia sa juz skorodowane tarcze. Ich powierzchnia czynna wygladala ok ale w srodku masakra. Po wymianie bicia nie ma. W miedzy czasie jeszcze dopiescilem zawieszenie to juz tam luzow byc nie moze.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 lut 2014, 09:07

Lewian pisze:...Należy na prawdę porządnie wyczyścić piastę na tzw lusterko, w warunkach domowych można to zrobić np szczotką stalową czołową na wiertarce a potem dopracować papierem ściernym...
Nie bierz tego do siebie, ale pamiętam jako nastolatek w warsztacie mojego ojca zbliżyłem się do piasty z papierem ściernym żeby sobie przyspieszyć to oberwałem w łeb i do dziś pamiętam że do piast nie zbliżamy się z papierem ściernym, ani ze stalową szczotką , nauczono mnie używania tylko i wyłącznie szczotki mosiężnej.
Złego diabli nie biorą ...

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 11 lut 2014, 09:22

Pepeka pisze:
Lewian pisze:...Należy na prawdę porządnie wyczyścić piastę na tzw lusterko, w warunkach domowych można to zrobić np szczotką stalową czołową na wiertarce a potem dopracować papierem ściernym...
Nie bierz tego do siebie, ale pamiętam jako nastolatek w warsztacie mojego ojca zbliżyłem się do piasty z papierem ściernym żeby sobie przyspieszyć to oberwałem w łeb i do dziś pamiętam że do piast nie zbliżamy się z papierem ściernym, ani ze stalową szczotką , nauczono mnie używania tylko i wyłącznie szczotki mosiężnej.

Nie, tu akurat się z Tobą nie zgodzę. Wiadomo że jak warsztat podejmuje się wymiany tarcz to powinien być wyposażony w specjalne szczotki do czyszczenia piast ale w warunkach garażowych nikt nie będzie wydawał kilku stówek (około 6 na start) na specjalne szczotki żeby zrobić to przy swoim aucie. Dla takich właśnie wystarczy szczotka stalowa (taka: http://dawmar-narzedzia.pl/shop/images/ ... latany.jpg )
I następnie drobnym papierem ściernym dopieszczamy temat w miejscach do ktorych szczotka nie dotarła.


Pozdrawiam

brakeparts

Post autor: brakeparts » 11 lut 2014, 10:57

Lewian pisze:
Pepeka pisze:
Lewian pisze:...Należy na prawdę porządnie wyczyścić piastę na tzw lusterko, w warunkach domowych można to zrobić np szczotką stalową czołową na wiertarce a potem dopracować papierem ściernym...
Nie bierz tego do siebie, ale pamiętam jako nastolatek w warsztacie mojego ojca zbliżyłem się do piasty z papierem ściernym żeby sobie przyspieszyć to oberwałem w łeb i do dziś pamiętam że do piast nie zbliżamy się z papierem ściernym, ani ze stalową szczotką , nauczono mnie używania tylko i wyłącznie szczotki mosiężnej.

Nie, tu akurat się z Tobą nie zgodzę. Wiadomo że jak warsztat podejmuje się wymiany tarcz to powinien być wyposażony w specjalne szczotki do czyszczenia piast ale w warunkach garażowych nikt nie będzie wydawał kilku stówek (około 6 na start) na specjalne szczotki żeby zrobić to przy swoim aucie. Dla takich właśnie wystarczy szczotka stalowa (taka: http://dawmar-narzedzia.pl/shop/images/ ... latany.jpg )
I następnie drobnym papierem ściernym dopieszczamy temat w miejscach do ktorych szczotka nie dotarła.


Pozdrawiam
I ja także to potwierdzam ;)

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 11 lut 2014, 11:26

Lewian, Z pomocą przyjdzie nam matematyka z klasy 3 ... nie katalogi handlowe,
Bez wysiłku papierem ściernym usuniesz warstwę o grubości do 0,003 mm co przy najmniejszej tarczy stosowanej w A8 314mm daje nam circa 1mm bicia na górnej krawędzi, przy dopuszczalnej średniej na 0,05 ( na dzień dzisiejszy, norma w przyszłosci ma byc zmniejszona na 0,01!!! ) co i tak juz czuć , Teraz wyobraź sobie że to czyszczenie robi ktoś już 5 raz - za 1000km leci na gwarancję bo bije i Ty jako fachowiec proponujesz użycie papieru ściernego i stalowej szczotki !?
Oczywiscie na należy popadać w skrajność ale musisz kolego brac pod uwagę ,że tutaj każdy marzy o wielkich tarczach i sile hamowania, stosując tak duże tarcze naraża się na wzrost bicia ,stosując już po raz n'ty proponowaną technikę a które przy b.dużych średnicach jest pewne jak podatek.
Po za tym wszystkim amatorom dużych tarcz i zacisków z "Leoparda" którzy chcą mieć "hebel" zaproponujmy po prostu wymianę pompki hamulcowej na taką o większej średnicy , serwa, zmianę przewodów hamulcowych , dobre klocki itd...

Szczotka czołowa mosieżna circa 12 zł
Złego diabli nie biorą ...

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 11 lut 2014, 11:58

Pepeka pisze:Lewian, Z pomocą przyjdzie nam matematyka z klasy 3 ... nie katalogi handlowe,
Bez wysiłku papierem ściernym usuniesz warstwę o grubości do 0,003 mm co przy najmniejszej tarczy stosowanej w A8 314mm daje nam circa 1mm bicia na górnej krawędzi, przy dopuszczalnej średniej na 0,05 ( na dzień dzisiejszy, norma w przyszłosci ma byc zmniejszona na 0,01!!! ) co i tak juz czuć , Teraz wyobraź sobie że to czyszczenie robi ktoś już 5 raz - za 1000km leci na gwarancję bo bije i Ty jako fachowiec proponujesz użycie papieru ściernego i stalowej szczotki !?
Oczywiscie na należy popadać w skrajność ale musisz kolego brac pod uwagę ,że tutaj każdy marzy o wielkich tarczach i sile hamowania, stosując tak duże tarcze naraża się na wzrost bicia ,stosując już po raz n'ty proponowaną technikę a które przy b.dużych średnicach jest pewne jak podatek.
Po za tym wszystkim amatorom dużych tarcz i zacisków z "Leoparda" którzy chcą mieć "hebel" zaproponujmy po prostu wymianę pompki hamulcowej na taką o większej średnicy , serwa, zmianę przewodów hamulcowych , dobre klocki itd...

Szczotka czołowa mosieżna circa 12 zł
Myślę, że ponad 20 lat doświadczenia w branży jest trochę więcej warte niż matematyka z 3 klasy ;) Nikt tu nie pisał o szlifowaniu papierem ściernym a o delikatnym polerowaniu drobnym papierkiem, który zapewniam Cię, że nie ruszy struktury piasty ;) No ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie także myślę, że spieranie się o to jest bezcelowe.

Pozdrawiam

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 12 lut 2014, 21:58

Podrazę temat bo mnie zaciekawił, konkretnie jak wygląda krok po kroku mierzenie bicia. Najpierw mierzymy sama piastę a później tarcze po wymianie, to już wiemy. Czy mierzy się stara tarcze przed wymiana?
Narazie czytam

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 12 lut 2014, 22:16

Piasty mierzyłem na urządzeniu FISO, krzywa piasta podlega wymianie tego się nie szlifuje a do prostowania to tak po prawdzie trudne do wykonania , tarcze zawsze nowe ,jeśli klient sie uparł to mieliśmy dostęp do specjalistycznej szlifierki . Warsztaty u pana Mirka mierzą bicie najczęściej na "szum" ;) tzn. jak szumi jednakowo to bicie dopuszczalne jak moduluje to krzywe, a jak krzywe toczą kłową tokarką na 27 mm( sic. dopuszczalne 28) piastę jadą szczotką drucianą i papierem ściernym a czasem szlifierką kątową ( to nie przytyk do kolegi Lewian - z całym szacunkiem) montuja do kupy na sucho kasują 600 stów i proszą Boga żebyś czasem nie wrócił . Tak to wygląda...
Złego diabli nie biorą ...

Lewian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 204
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:43
Lokalizacja: Kleczew

Post autor: Lewian » 13 lut 2014, 00:26

olozwirski pisze:Czy mierzy się stara tarcze przed wymiana?
Nie, takiej potrzeby nie ma ;)
Pepeka pisze:Piasty mierzyłem na urządzeniu FISO, krzywa piasta podlega wymianie tego się nie szlifuje a do prostowania to tak po prawdzie trudne do wykonania , tarcze zawsze nowe ,jeśli klient sie uparł to mieliśmy dostęp do specjalistycznej szlifierki . Warsztaty u pana Mirka mierzą bicie najczęściej na "szum" ;) tzn. jak szumi jednakowo to bicie dopuszczalne jak moduluje to krzywe, a jak krzywe toczą kłową tokarką na 27 mm( sic. dopuszczalne 28) piastę jadą szczotką drucianą i papierem ściernym a czasem szlifierką kątową ( to nie przytyk do kolegi Lewian - z całym szacunkiem) montuja do kupy na sucho kasują 600 stów i proszą Boga żebyś czasem nie wrócił . Tak to wygląda...

Jasna sprawa, że jak piasta krzywa to śmieć, nie ma co się z tym bawić, w ogólnie nie wiem jak na takie coś można by było wpaść ;P
Pomiar bicia tarcz czujnikiem zegarowym i jest ok czy to przy małej średnicy tarcz czy przy tych dochodzących do 400 mm.
Co do czyszczenia piast to wróć jeszcze raz do mojego postu bo się nie zrozumieliśmy ;) Napisałem, że dobry warsztat robi to przy pomocy specjalnych szczotek do czyszczenia piast, natomiast jeśli ktoś chce to zrobić w warunkach garażowych to druciana czołowa + papier ścierny będzie do tego ok ;)
Tyle kompletów hamulców ile wymieniliśmy w swoim serwisie dam sobie rękę uciąć, że żaden warsztat/serwis w Polsce nie wymienił i o dziwo nie zdarzyła się żadna ale to żadna reklamacja ;)
Fakt, że klienci przyjeżdżają do nas na wymianę tarcz czy klocków po 200-300 kilometrów chyba o czymś świadczy ;) A i zdarzają się tacy, którzy tak sobie wszystko rozplanują, że mieszkając za granicą przy okazji odwiedzin w Polsce odwiedzają również nas byśmy zatroszczyli się o ich auta ;)

Pozdrawiam i dobrej nocy życzę :)

brakeparts

Post autor: brakeparts » 13 lut 2014, 08:09

Lewian pisze: Jasna sprawa, że jak piasta krzywa to śmieć, nie ma co się z tym bawić,
Czasami trzeba - do niektórych samochodów trafić nową piastę to jak w totka trafić (i nie mówię tutaj o jakiś nietypowych ale np Accord VI 98-02). Mam jeden warsztat który potrafi toczyć piasty (nowe też są toczone) i pomiar po takim zabiegu daje wynik 0,01mm. Ale w większości przypadków wymiana na nową jest najlepszym wyjściem
montuja do kupy na sucho
Tego trochę nie rozumiem, tzn Ty zalecasz smarować czymś piasty?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl