[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?
JA miałem ,,Mobil 1™ Peak Life 5W-50" na 1000km ubywało ok 600ml.
Ostatnio stanąłem przed wymian a oleju i postawiłem na ,,Valvoline max life 5w40"
silnik przestał się pocić i po ok 400km poziom oleju nadal taki sam więc jestem zadowolony.
Miałem zamiar zalać motula ale valvoline wygrał bo stosuję go od ponad 10 lat i zawsze była poprawa.
Ostatnio stanąłem przed wymian a oleju i postawiłem na ,,Valvoline max life 5w40"
silnik przestał się pocić i po ok 400km poziom oleju nadal taki sam więc jestem zadowolony.
Miałem zamiar zalać motula ale valvoline wygrał bo stosuję go od ponad 10 lat i zawsze była poprawa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 347
- Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
W D2 miałem Valvoline Max Life 5W40 i byłem mega zadowolony Najpierw był Castrol Magnatec 5W40 co było porażką i zmieniłem właśnie na Max Life 5W40 i to był strzał w dziesiątkę Castrola dolewałem 4l na 15tys, z Valvolinem zszedłem do niecałego 1l na 15 tys ) Valvoline Syn Power 5W30 i też bardzo polecam
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Niezła różnica, mi Motula 5w40 łyka 2l na 15tysi. Niedługo wymiana i korci mnie, aby zmienić na coś innego.Może tego valvoline, skoro tak zachwalacie, może zużycie też by spadło. Raczej mu nie zaszkodzi,hmm...Lukas134 pisze:W D2 miałem Valvoline Max Life 5W40 i byłem mega zadowolony Najpierw był Castrol Magnatec 5W40 co było porażką i zmieniłem właśnie na Max Life 5W40 i to był strzał w dziesiątkę Castrola dolewałem 4l na 15tys, z Valvolinem zszedłem do niecałego 1l na 15 tys
beyer28, no nie powinno, zarówno Motul jak Valvoline są z wyższej półki i zmiana napewno nie zaszkodzi, jak nie będziesz zadowolony zawsze przy następnej wymianie możesz wrócić do Motula
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
joj to calkiem sporo, bo ja leje Castrol Magnatec 10W40 bo poprzedni wlasciciel lal juz podobny oleje, a jak Castrola od zawsze leje i nigdy nie mialem problemu. Olej wymieniam co 10kkm i berze mi okolo 1 Litr...beyer28 pisze:Niezła różnica, mi Motula 5w40 łyka 2l na 15tysi. Niedługo wymiana i korci mnie, aby zmienić na coś innego.Może tego valvoline, skoro tak zachwalacie, może zużycie też by spadło. Raczej mu nie zaszkodzi,hmm...Lukas134 pisze:W D2 miałem Valvoline Max Life 5W40 i byłem mega zadowolony Najpierw był Castrol Magnatec 5W40 co było porażką i zmieniłem właśnie na Max Life 5W40 i to był strzał w dziesiątkę Castrola dolewałem 4l na 15tys, z Valvolinem zszedłem do niecałego 1l na 15 tys
to nie jest zwykły napęd...to
Witam. Podpinam się do tematu. Z doświadczenia kolegi który całe swoje zmotoryzowane życie stosował jedynie Castrol w różnych autach aż do momentu zatarcia swojej A8 D2 4.2 zmienił zdanie i opinię na temat Castrola po rozebraniu silnika i opinij mechaników przyczyną zatarcia motorni był jedynie olej. Ja osobiście mam zdanie takie że Castrol jest dobrym olejem do momentu kiedy nie zostaje przelewany i dodawane do niego inne wynalazki. Z tego względu też nie stosuje Castrola a jedynie Valvoline i jestem z niego bardzo zadowolony.
Łukasz10
Ja wiem, czy sporo, wg mnie to znośnie, te silniki lubią brać:) U szwabów moje a8 też jeździło na castrolu 10w40 i pewnie gdybym tak zostawił to spalanie też by oscylowało ok 1l. Ale wydaje mi się, że taki motor powinien jeszcze hulać na pełnym syntetyku (270tys). Osobiście uważam, że już lepiej mu więcej dolewać syntetyku niż mniej półsyntetyku, mimo wszystko. Tak mi się wydaje, przynajmniejmartin_rs4 pisze: joj to calkiem sporo, bo ja leje Castrol Magnatec 10W40 bo poprzedni wlasciciel lal juz podobny oleje, a jak Castrola od zawsze leje i nigdy nie mialem problemu. Olej wymieniam co 10kkm i berze mi okolo 1 Litr...
... Ważne jest aby spełniał normy. Dodam ze ten olej jest fluorescencyjny. Stosowałem go w swoim poprzednim aucie i od wymiany do wymiany nic nie brał. Olej ten jest castrola tyle ze nalepka forda. Wszystko to jest reklama i nabijanie kasy od ludzi. Niby płacimy za olej specjalnie przeznaczony do diesla a ten sam olej jest w butli do benzyny w cenie dużo tańszej. Znajomy siedzi w olejach i wie jak to się kreci. Dlatego nie patrze na markę a na to czy spełnia normy dany olej. Chyba skusze się na tego orlen platinum
Wycięte kwestie proszę kierować na PW a nie publicznie na forum.
Wycięte kwestie proszę kierować na PW a nie publicznie na forum.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 07:53 przez mario0990, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytałeś co myślimy o tym oleju, to ja jak napisałem - kategorycznie odradzam i nie ryzykowałbym, ale to Twoja sprawa i zrobisz jak zechcesz. Do zielonego koloru tez nic nie mam ale ja mimo wszystko wybieram ten o standardowym kolorze. Nie denerwuj się tak
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 07:56 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie denerwuje sie chcialem tylko powiedziec, ze to dobry olej do innego silnika. Rozumiem, ze nie spelnia norm naszego silnika wiec w ogole sie nie nadaje i dlatego dzieki za info. Moje auto jest serwisowane do konca. Niemieckie ksiazki itp. Denerwuje mnie, ze w prawie zadnym aucie ktore sprowadze nigdzie nie ma wpisu jaki olej byl wczesniej lany...w starych vw byly nalepki na pasie przednim z informacja jakie normy ma spelniac olej ;D w a8 nigdzie nie moglem tego znalezc...
To fakt, dwa moje poprzednie sprowadzone auta tez nie mialy zadnych wzmianek o rodzaju oleju. Denerwujace to, bo tak do konca nie wiedzialem jaki mam wlany i na jaki mam wymienic.Niby dobierasz wg danych producenta, ale tak naprawde nie wiesz, kto tym wczesniej jezdzil i jak sie do tego stosowal. W mojej ksiazce serw. Od a8 niby jest napisane na jakim oleju jezdzil, ale ja i tak zmienilem na inny
Ja też jak sprowadziłem D2 to miałem wpisy w książce i wlepkę, jeździło na Shellu 5W40 Ja taki zalałem Castrola 2 razy i żałowałem, nawet jak rozmawiałem z gościem co handluje olejami to powiedział mi, że zrobiłem duży błąd bo Shell zalewany w Niemczech i Castrol w Polsce to spora różnica co do jakości i się nie mylił
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.