części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[S8 D2 99 ] Wymiana żarników xenonowych

matwiej19
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 08 mar 2010, 09:53
Lokalizacja: Sejny

[S8 D2 99 ] Wymiana żarników xenonowych

Post autor: matwiej19 » 07 sty 2011, 23:33

Witam serdecznie wszystkich klubowiczow.
Mam takie pytanko czy ktos mogl bym pomoc w opisie wymiany zarowek xenownowych w audi s8 d2. Dzisiaj wykrecilem w pospiechu lampe od storny kierwocy dobralem sie do swiatelm zdjelem oslone i probowalme wyjac zarowke xenonu ale nie chce wyjsc. Czy mozna wymienic sama zarowke czy trzba calosc.
Dziekuje z gory za pomoc.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2014, 11:00 przez matwiej19, łącznie zmieniany 4 razy.
Kocham moje S8

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 sty 2011, 23:54

Po lifcie zapewne jest tak samo/podobnie - tam jest taki ring, który ją trzyma (blokuje)

Obrazek
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 08 sty 2011, 00:19

prawie każdy palnik ksenonowy jest dociskany do lampy za pomocą pierścienia, należy go przekręcić w lewo o ok 1/4 obrotu - ma sprężynki więc może stawiać opór
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 08 sty 2011, 00:23

Zdejmujesz pokrywę, następnie przekręcając odpinasz przewody, później przekręcasz w lewo ten czarny ring (u mnie mocno siedział i trochę bałem się go ruszyć siłą, ale w końcu jakoś poszło), wyjmujesz świetlówkę.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 sty 2011, 08:56

W wersjach po-liftowych wymiany większości żarówek są dziecinnie proste... także żarniki xenonów...
i nie ma potrzeby demontowania całej lampy.

Z tyłu lamp są zdejmowalne klapki, żarniki mocowane normalnie jak koledzy powyżej pisali - wymiana żarnika to maks. 5 min roboty i wszystko od tyłu lampy z komory silnika niezależnie czy są to lampy soczewkowe czy XenonPlus.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 09 sty 2011, 01:06

Potwierdzam w Poliftowym można to zrobić po ciemku
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

matwiej19
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 08 mar 2010, 09:53
Lokalizacja: Sejny

Post autor: matwiej19 » 12 sty 2011, 23:21

Dzieki wszystkim za podpowiedz, wlasnie tak jest ze ten czarny ring tak mocno zacisniety jest i sie balem mocnej go przekrecic zeby czegos nie uszkodzic wiec dla pewnosci sie zapytalem. DZiekuje wszystkim za podopwiedz.
Kocham moje S8

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 14 lut 2014, 19:50

FOSS pisze:W wersjach po-liftowych wymiany większości żarówek są dziecinnie proste... także żarniki xenonów...
i nie ma potrzeby demontowania całej lampy.

Z tyłu lamp są zdejmowalne klapki, żarniki mocowane normalnie jak koledzy powyżej pisali - wymiana żarnika to maks. 5 min roboty i wszystko od tyłu lampy z komory silnika niezależnie czy są to lampy soczewkowe czy XenonPlus.
Wiem, że należy mi się złota łopata miesiąca :), ale właśnie jestem przed wymianą xenonów w swoim A8.
Czy podczas wymiany należy odłączyć akumulator?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 lut 2014, 19:53

Nie, robisz to na wyłączonych światłach i będzie ok.

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 14 lut 2014, 19:55

OK, ale jak mnie pierd... prąd, to będę Cię nawiedzał z zaświatów :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 lut 2014, 19:59

Możesz to robić nawet na uruchmomionym silniku lub włączonym zapłonie ale obyś tylko nie włączał manetką świateł mijania. Pamiętaj nie dotykaj szklanej rureczki przy palniku przed jej montażem lub po krótkim świeceniu. Nie uruchamiaj jej też w celu sprawdzenia w rękach bo się bardzo szybko nagrzewa ;)

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 14 lut 2014, 20:11

Dzięki za pomoc!
Zamawiam sobie 2 sztuki PHILIPS D2S 85122+ 4800k. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl