części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Zaciski z D3 do D2

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 15 lut 2014, 22:48

Jakie wrzuciłeś tarcze i klocki?No to zdradź tą technikę odpowiedniego hamowania jeśli nie tajemnica :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 lut 2014, 22:55

Apophis, przejedź się na lucasie 2 tłoczki 323mm a potem na brembo 4 tłoczki 345mm i zdaj relację. W moim odczuciu ten 2 zestaw radzi sobie lepiej przy tej masie i większych prędkościach. Zwykły lucas radzi sobie w spokojnej jeździe i hamowaniem max z 140km/h. Jeśli w podobne kwocie można mieć mocniejszy zestawik to czemu nie.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 15 lut 2014, 23:17

Simone331 pisze:FOSS ostatnio pisał, że ma zestaw ze swojej D3 i śmiało można to założyć do D2. Nie pamiętam tylko czy tyczyło się to preFLa czy FLa, bo są małe różnice.
Dzięki za linka, z wypowiedzi wynika, że podejdą do zwrotnicy z A8 FL, ceny zacisków nie wielkie, a więc może warto by było spróbować. A może któryś z kolegów już robił taki swapik i może się wypowiedzieć, co do efektów tej operacji :)

ernesto

Post autor: ernesto » 15 lut 2014, 23:33

Apophis pisze:Piszecie bzdury. Mam ori heble w swojej A8 i do tego prawie nowe bo niedawno zmieniane były i hamuja jak trzeba. Jeżdze normalnie i nie miałem jeszcze problemu a w sytuacjach patowych nie raz pas uratował pasażera przed rozbiciem nosa o deske :)
Zgadzam się z przedmówcą. Inżynierowie projektowali to auto tak by hamowało. Wątpię by wkładali hamulce będąc nieświadomym że auto waży 1,7T i ma 300KM. Wiadomo jeśli chce się gnieść non stop na hampel to każde hamulce ugotujesz. A podstawowym pytaniem jest czy w poszczególnych autach układ hamulcowy działa prawidłowo? Bo znam przypadki że chcieli modyfikować hamulce a wystarczyło przeprowadzić gruntowną naprawę obecnego układu i było git.

Wybaczcie za to co napiszę ale w większości przypadków nieprawidłowego hamowania jest zaniedbanie.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 15 lut 2014, 23:41

Wg mnie jeżeli auto rozpędzam do 150km i depne po hamulcach i na suchym asfalcie załącza się ABS tzn że hamują.
Owszem są lepsze hamulce ale jeżeli te są w stanie zblokować koło to czego chcieć więcej. A wsadzając w układ hamulcowy 1/3 wartości auta to wg mnie lekka przesada. lepiej kupić sobie RS.

plusy np Brembo są takie że zacisk nie jest pływający, więc nie dopadnie nas luz na prowadnicach i wibracje układu hamulcowego.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 15 lut 2014, 23:44

ernesto pisze: Wybaczcie za to co napiszę ale w większości przypadków nieprawidłowego hamowania jest zaniedbanie.
O jakich zaniedbaniach masz na myśli? Bo może dowiem się czegoś więcej :)

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 15 lut 2014, 23:45

są tu koledzy co wstawiali ciekawe hamulce i napewno hamuja lepiej :) ale wazne, żeby nie pisac, ze zwykłe hamulce a a8 sa beznadziejne :D
dare to be great

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 15 lut 2014, 23:47

danielos8 pisze:są tu koledzy co wstawiali ciekawe hamulce i napewno hamuja lepiej :) ale wazne, żeby nie pisac, ze zwykłe hamulce a a8 sa beznadziejne :D
Chyba co niektórzy żukiem czy polonezem nie jeździli :) Ale to nie ta klasa przecież

Czy zaciski z D3 podejdą pod zwrotnicę i tarcze d2 preFl?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 15 lut 2014, 23:49

beznadziejne nie są, są prawie beznadziejne :P Prawda jest taka, że nie tyle sam układ, co materiał z którego wykonane są obecne zamienniki tarcz i klocków

ernesto

Post autor: ernesto » 16 lut 2014, 00:03

beyer28, chociażby wymiana płynu, kontrola układu czy klocki równo biorą, czy tarcze są w należytym stanie ( nie są pordzewiałe spowodowane delikatnym hamowaniem lub bardzo rzadkim jeżdżeniem autem, nie są przegrzane itd. ) wszystko ma wpływ na układ hamowania. Jeśli ktoś jeździ jak emeryt i raz na jakiś czas nie da w palnik układowi to zawsze coś zacznie się dziać. Ja jeżdżę jak emeryt ale od czasu do czasu staram się jeb...ć na hampel tak żeby abs się załączył, żeby układy pracowały. Następną sprawą jest też czyszczenie układu. Wymiana klocków w moim przypadku nie należy to wyjęcia starych i włożenia nowych ale zawsze jest kontrola cylinderków, czyszczenie prowadnic, jarzma, zacisku. Wszystko ma grać i nie mogę powiedzieć że coś nie pracuje. Nie jest to F1 ale i tak lepiej niż w autach którymi jeździłem. Ma chodzić, bez dwóch zdań.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 lut 2014, 12:52

ernesto pisze:
Apophis pisze:Piszecie bzdury. Mam ori heble w swojej A8 i do tego prawie nowe bo niedawno zmieniane były i hamuja jak trzeba. Jeżdze normalnie i nie miałem jeszcze problemu a w sytuacjach patowych nie raz pas uratował pasażera przed rozbiciem nosa o deske :)
Zgadzam się z przedmówcą. Inżynierowie projektowali to auto tak by hamowało. Wątpię by wkładali hamulce będąc nieświadomym że auto waży 1,7T i ma 300KM. Wiadomo jeśli chce się gnieść non stop na hampel to każde hamulce ugotujesz. (...)
Standardowe heble sa do d.... pierwsze hamowanie ok, ale potem to tragedia.. wie to każdy kto jeździ Skami czy autobahnami troche szybciej niż inni, zwłaszcza w PL gdzie co drugi nie patrzy w lusterka, albo jest 'miszczem' lewego pasa.
Black Cars Matters

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 16 lut 2014, 13:31

Kolego wstawiaj zaciski z d3 taka przeróbka nie jest już teraz taka droga(poszukaj na allegro)
a hebelki będziesz miał jak trzeba <okioki>

Gość

Post autor: Gość » 16 lut 2014, 14:58

Zestaw od lewiana to tarcze zimmermann i klocki ferrodo. Przy tej okazji oczywiście jak pisze Ernest przegląd zacisków i usprawnianie ich bo zawsze coś sie zapiecze czy gumka uszkodzi.
Sztuka hamowania to jest prosta-hamuje tak by nie ugotować tarcz by kolejne hamowania były także efektywne. Trudno to troche opisac ale żeby tak robić to trzeba mysleć za innych za wczasu. Jak dotad u mnie ten styl działa i nawet jak mnie ktoś zaskoczy to heble nie sa przegrzane. W DE tez na autobanach nie brakuje miszczów lewego pasa czy tez ludzi co myślą że lusterka są dla dekoracji tylko.
Moje ori heble w warunkach normalnej jazdy czyli do 150 to pracują wyśmienicie a powyżej sa wystarczające. Nie raz zasuwając dobrze ponad 200 musiałem hamowac i zyją nadal :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 lut 2014, 15:07

Czy ktoś przymierzał zaciski z tarczą od D3 do po FL D2??
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 lut 2014, 15:13

Apophis pisze:Sztuka hamowania to jest prosta-hamuje tak by nie ugotować tarcz by kolejne hamowania były także efektywne. Trudno to troche opisac ale żeby tak robić to trzeba mysleć za innych za wczasu.
Kolego Ty piszesz o sztuce nieużywania (jak najmniej) hamulca. I faktycznie sztuka ta jest potrzebna w autach typu A8/S8 D2, bo hamulce w nich to jedna wielka porażka. I mówię tu o normalnej jezdzie dynamicznej w ruchu ulicznym a nie upalaniu auta na max, bo tego żadne seryjne heble nie wytrzymają.
Moja S8 to jedyne auto jakim jezdziłem z tak słabymi hamulcami. Szwagier ma vectre 2,0 turbo i przy małym ściganiu po Rybniku "leje ze śmiechu " z moich hamulców.
Tak jak powiedział dice111,
Standardowe heble są do d.... Aż wstyd że auto tej klasy (i wtedy za taką kasę ) z takim spowalniaczem wypuszczono z fabryki ;(

A wracając do tematu, to jeżeli nie sprzedam jeszcze samochodu, to jestem mocno zainteresowany przełożeniem hebli z D3. Jak ktoś to ogarnie i będzie pewność co do czego pasuje, to niech się pochwali. Bo cena takiego swapu jest faktycznie zachęcająca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl