części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - sposób działania


Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 mar 2014, 21:30

Witam. W albumie: http://www.fotosik.pl/u/pebo/album/1582166 wrzuciłem kilka zdjęć poglądowych kompresora z A8 D3 2004 r. - wykonanych przy okazji wymiany pierścienia. Mam też prośbę do moderatorów, aby zdjęcia te dodać w jakiś uporządkowany sposób do tego naszego tematu - może na przyszłość się komuś przyda. Dziękuję i pozdrawiam.
Bądź dobry jak chleb.

ernesto

Post autor: ernesto » 05 mar 2014, 23:18

Kompresor z cylindrem
Obrazek

Kompresor bez cylindra
Obrazek

Korbowód
Obrazek

Tłok
Obrazek

Cylinder i zaworki
Obrazek

Cylinder od strony filtra
Obrazek

Pierścienie u dołu Nowy
Obrazek

Pierścienie u dołu Nowy
Obrazek

Filtr
Obrazek

Wkład filtra
Obrazek

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 06 mar 2014, 20:07

Podziękował.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 06 mar 2014, 20:57

pebo, czyli co sam regenerowałeś kompresor?? jak chodzi po regeneracji ?? :)
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 07 mar 2014, 21:07

Hej, ten filtr z tym wkładem to jest ten od wilgoci??
Te granulki mozna zastapić takimi z woreczka??

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 16:55

Lukas134 pisze:pebo, czyli co sam regenerowałeś kompresor?? jak chodzi po regeneracji ?? :)
Wymieniłem pierścień uszczelniający. Kompresor działa o wiele ciszej i podnosi szybciej. Także co jakiś czas operacja zalecana. Więcej czasu zajęło zdejmowanie osłon i nadkola niż sama wymiana pierścienia. Pierścień kupiłem na allegro (ten czarny - 150 złociszy) i specjalnie zrobiłem zdjęcia dla porównania. Grubości nie sprawdzałem i na oko (słaby pomiar) była zbliżona w obu pierścieniach, natomiast czarny (nowszy) był bardziej sprężysty. Pierścień łatwo się zdejmuje i nakłada, praktycznie samymi palcami i bez narzędzi. Trzeba tylko uważać aby nie za mocno go rozewrzeć, bo pewnie pęknie. Ja przy wymianie wyczyściłem tłok, cylinder i co się tam dało. Dobrze mieć sprężarkę lub coś podobnego, bo w skrzyni korbowej zbiera się pył i kurz - warto to solidnie wydmuchać. Po wyczyszczeniu ładnie przesmarowałem smarem teflonowo-silikonowym i złożyłem do kupy. Nie ma dostępu do łożyska korbowodu, bo jest zamknięte zanitowaną blaszką, ale gdyby padło, to podejrzewam, że też jest do naprawienia.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2014, 17:04 przez pebo, łącznie zmieniany 2 razy.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 16:59

tomi5 pisze:Hej, ten filtr z tym wkładem to jest ten od wilgoci??
Te granulki mozna zastapić takimi z woreczka??
Właśnie w tym plastikowym żółtawym pojemniku są granulki, były lekko wilgotne, ale i pora była późna a auto było myte, więc trudno powiedzieć skąd ta wilgoć. Zakładam, że może być z powietrza. Granulat wygląda na jakiś ceramiczny i trudno stwierdzić, czy można go zastąpić pochłaniaczem wilgoci w granulacie - nie znalazłem nigdzie informacji co to jest. Granulat jest zamknięty tym białym krążkiem (zapewne też jakiś filterek) a następnie metalową blaszką z otworkami. Za blaszką jeszcze idzie taki plastikowy krążek stabilizujący sprężynę (brak na zdjęciu) i całość wchodzi w głowicę z cylinderkiem.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 mar 2014, 17:11

Wracając do zdjęcia w pierwszego postu, to tym czarnym grubym przewodem powietrze jest zasysane do kompresora z tłumika ssania znad przedniego lewego nadkola, a ten cieniutki brązowy przewód to przewód wysokiego ciśnienia do rozdzielacza. Czarny przewód jest trójnikiem zamontowany do skrzyni korbowej kompresora i też jest tam dojście powietrza.
Bądź dobry jak chleb.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 09 mar 2014, 08:36

No własnie teraz to nie wiadomo, bo w tym temacie na 2 stronie uzytkownik tom980
napisal że zastosował filtr gazowy fazy lotnej, który idealnie tam pasuje. Natomiast czytalem jakis inny temat i tam ktoś pisał że zastepowal ten wkład własnie tymi granulkami pochłaniającymi wilgoć.
Tak prawde mówiąc to chyba bardziej pasuje założyć ten pochłaniacz wilgoci, w końcu kompresor zasysa powietrze które jest wilgotne i może sie skraplac w kompresorze jak i przewodach, a teraz taki lekki nadmiar wody w przewodach powietrznych i minusowa temperatura.......i mamy problem :-)

Zaraz lookne czy elsa cos o tym wspomina.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 09 mar 2014, 10:19

Ze wstawieniem do środka kompresora to może być problem, bo siedzą tam jakieś zaworki. Poza tym wydaje mi się, że te granulki to filtr za cylindrem, bo są jakby brudniejsze od strony cylinderka, czyli jakby zatrzymywały pył i brud wydostający się z kompresora aby nie poszedł w przewody. Natomiast dobrym pomysłem jest wstawienie na przewodzie wlotowym przed kompresorem filtra powietrza z pochłaniaczem wilgoci (tylko jak często wymieniać te granulki?). Wówczas do kompresora trafiałoby czyste i suche powietrze (chyba że zrobić wlot przy kolektorze wylotowym) a do wymiany takiego filtra nie trzeba by było wyciągać kompresora.
Bądź dobry jak chleb.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 10 mar 2014, 09:24

Według instrukcji ten filtr to jest poprostu osuszacz powietrza:
Nr 4


Obrazek

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 10 mar 2014, 10:00

tomi5 pisze:Według instrukcji ten filtr to jest poprostu osuszacz powietrza:
Nr 4


[url=http://images62.fotosik.pl/740/77de291d23294158m.jpg]Obrazek[/URL]
Ot jak dobrze mądrego posłuchać. Faktycznie w zeszycie nr SSP 292 jest dokładnie opisane.
Bądź dobry jak chleb.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 15 mar 2014, 06:44

Jest jeszcze jedna rzecz która nie daje mi spokoju, a mianowicie.
Ktos pisał że po rozebraniu ori filtra jego zawartośc to papierowe granulki ktgóre są wilgotne.

Teraz jeżeli zastosujemy zwykłe granulki z pochłaniacza wilgoci to ok wilgoś będa chłonąć ale co z brudem i kurzem, co go zatrzyma przed dostaniem sie do tłoka, w ori właśnie ten papier chyba czynił to zadanie.

Ale znalazłem cos takiego, tutaj niby ori, ale wyglada jak filtr paliwa z komarka i przegieli z ceną
http://allegro.pl/filtr-powietrza-kompr ... 61980.html

Natomiast tutaj jest to samo tylko duuuuuuużo tańcze i od mercedesa, a też ktos pisał że jak wymienial swój to w środku był filtr mercedesa, więc chyba nie ma co kombinować i wkładac ten za 37zł.
http://allegro.pl/filtr-powietrza-kompr ... 70991.html

Tylko coś wielkością nie przypomina filtra nad tłokiem kompresora, może ten filtr jeszcze gdzies indziej sie montuje, a może by dać na wejściu zasysanego powietrza takie ustrojstwo z filtrem od LPG a w tłok granulki z pochłaniacza??

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 26 mar 2014, 16:07

Panowie tak dla sprostowania, w układzie kompresora wystepuje filtr powietrza i filtr wilgoći
Wilgoći to jest ten w kompresorze
Powietrza na samym poczatku przewodu który zasila kompresor w świeże powietrze.

And
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2015, 13:45
Lokalizacja: leszno

Post autor: And » 17 paź 2015, 15:08

Witam, zasięgałem języka przed regeneracją kompresora i przy audi A8 mamy filtr na przewodzie zasysającym ,tłumik kompresora ( cena w aso 460zl ,ale robią regnerację info na priv jak ktoś chce ,u mnie zamarzł ) i osuszacz powietrza w kompresorze (pochłaniacz wilgoci ) U siebie filtr wymieniłem ,tłumi regenerowałem, A osuszacz był zrobiony prze regeneracji całego kompresora .Wcześniej sam robiłem regenerację i kupiłem za 150 czy 160zl czarny pierścień z allegro ,ale po 2 miesiącach kompresor padł ,po odkręceniu głowicy okazało się że był całkowicie zatarty .Oddałem więc kompresor do regeneracji i powiedzieli że nie taki materiał na pierścień i jakość pozostawia też wiele do życzenia.Zrobili kompresor na brązowym pierścieniu ( nie rozkręcałem) ale pyka ładnie od 2 lat <brawo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl