![]() |
![]() |
[D3 08 3.0TDI ] Nowy aku-warta
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
[D3 08 3.0TDI ] Nowy aku-warta
Kupiłem dzisiaj nowy aku warta 110ah/920 wczesniej od nowosci siedziała też warta 110ah850
po przekładce na mmi 40%naładowania ,zrobiłem 50mil skoczyło na 100% po paru godzinach spadek na 40% i info ze trzeba włączy silnik.
Czy ten aku musi sie porządnie dołdowac,czy morze jakaś lipa z nim?
zrobiłem kodowanie na 110ah 920 dac mu trochę czasu-czy zareklamowac?
po przekładce na mmi 40%naładowania ,zrobiłem 50mil skoczyło na 100% po paru godzinach spadek na 40% i info ze trzeba włączy silnik.
Czy ten aku musi sie porządnie dołdowac,czy morze jakaś lipa z nim?
zrobiłem kodowanie na 110ah 920 dac mu trochę czasu-czy zareklamowac?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2014, 23:29 przez olimpus104, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Dlaczego w profilu widnieje rocznik '08 a w TAGu '02?
Proszę o poprawę tytułu tematu.
Pozdrawiam
Simone331
Dlaczego w profilu widnieje rocznik '08 a w TAGu '02?
Proszę o poprawę tytułu tematu.
Pozdrawiam
Simone331
Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ??
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
He,dziwne pisząc temat zaznaczyłem w tag.swoje auto-po uwadze moderatora zmieniłem na 3D AllFOSS pisze:Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ??

A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam

Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:olimpus104 pisze:A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam![]()
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany
Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Trochę teorii:
Główne zadania komputera sterującego układem zarządzania energią polegają na kontroli stanu naładowania akumulatora, a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu zużycia prądu przez odłączanie funkcji jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania. Celem jest unikanie zbyt mocnego wyładowania akumulatora i zagwarantowanie przez to w każdym czasie zdolności do uruchomienia silnika.
Za pomocą komputera sterującego układem zarządzania energią -J644- odbywa się ciągła kontrola akumulatora. Sprawdza on stan naładowania akumulatora (SOC, State of Charge) i jego zdolność rozruchową. Komputer sterujący reguluje optymalne napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku. Może on przeprowadzić odciążenie (zmniejszenie ilości odbiorników) i zwiększenie liczby obrotów biegu jałowego. W celu zmniejszenia prądu spoczynkowego przy silniku WYŁ., komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym, może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN. W ten sposób unika się zbyt głębokiego wyładowania akumulatora.
Zadania komputera -J644- sterującego układem zarządzania energią są podzielone na trzy moduły działania. Te moduły działania są aktywne przy różnych stanach samochodu. Moduł działania 1 jest układem zarządzania akumulatorem. Jest on odpowiedzialny za diagnozę akumulatora (jest zawsze aktywny). Moduł działania 2 jest układem zarządzania prądem spoczynkowym. W razie potrzeby dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje). Moduł działania 3 jest dynamicznym układem zarządzania. Jest on odpowiedzialny za regulację napięcia ładowania i zmniejszanie ilości włączonych odbiorników (podczas pracy silnika).
Prąd akumulatora i temperatura akumulatora mierzone są w komputerze sterującym. Przy tym temperatura akumulatora przeliczana jest za pomocą algorytmu na akumulator. Pomiar napięcia akumulatora następuje przy tym na dodatnim biegunie akumulatora.
Najprościej to wyjąć lub wypiąć akumulator (obie klemy), solidnie, nie śpiesząc się naładować do pełna. Po naładowaniu sprawdzić napięcia i jeśli ok, to do auta. Po założeniu do auta obowiązkowo wkodować i dopiero jeździć i obserwować.
Główne zadania komputera sterującego układem zarządzania energią polegają na kontroli stanu naładowania akumulatora, a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu zużycia prądu przez odłączanie funkcji jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania. Celem jest unikanie zbyt mocnego wyładowania akumulatora i zagwarantowanie przez to w każdym czasie zdolności do uruchomienia silnika.
Za pomocą komputera sterującego układem zarządzania energią -J644- odbywa się ciągła kontrola akumulatora. Sprawdza on stan naładowania akumulatora (SOC, State of Charge) i jego zdolność rozruchową. Komputer sterujący reguluje optymalne napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku. Może on przeprowadzić odciążenie (zmniejszenie ilości odbiorników) i zwiększenie liczby obrotów biegu jałowego. W celu zmniejszenia prądu spoczynkowego przy silniku WYŁ., komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym, może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN. W ten sposób unika się zbyt głębokiego wyładowania akumulatora.
Zadania komputera -J644- sterującego układem zarządzania energią są podzielone na trzy moduły działania. Te moduły działania są aktywne przy różnych stanach samochodu. Moduł działania 1 jest układem zarządzania akumulatorem. Jest on odpowiedzialny za diagnozę akumulatora (jest zawsze aktywny). Moduł działania 2 jest układem zarządzania prądem spoczynkowym. W razie potrzeby dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje). Moduł działania 3 jest dynamicznym układem zarządzania. Jest on odpowiedzialny za regulację napięcia ładowania i zmniejszanie ilości włączonych odbiorników (podczas pracy silnika).
Prąd akumulatora i temperatura akumulatora mierzone są w komputerze sterującym. Przy tym temperatura akumulatora przeliczana jest za pomocą algorytmu na akumulator. Pomiar napięcia akumulatora następuje przy tym na dodatnim biegunie akumulatora.
Najprościej to wyjąć lub wypiąć akumulator (obie klemy), solidnie, nie śpiesząc się naładować do pełna. Po naładowaniu sprawdzić napięcia i jeśli ok, to do auta. Po założeniu do auta obowiązkowo wkodować i dopiero jeździć i obserwować.
Bądź dobry jak chleb.
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
kupiłem ten akumulator- http://www.ebay.co.uk/itm/190697568394? ... 1497.l2649FOSS pisze:Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:olimpus104 pisze:A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam![]()
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany
Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora.
brak numeru czesci i vao,więc zostawiłem kodowanie ze starego aku.warta 110ah 850a
panowie może ktoś podrzuci vao do warty 110 ah 920a
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
4F0-to a6orkaskawina pisze:Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem
110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232
A wczesniej jaki miałeś aku?
Nowy ładuje do 100% i trzyma dobrze?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, 12:55 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
- olimpus104
- Forum Audi A8
- Posty: 297
- Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
- Lokalizacja: Bognor Regis UK
Jak już wcześniej pisałem,stary org.aku .miałem identyczny ale tam było 110ah 850A a teraz mam110ah 920a i ładuje tylko do 60 % i konieckali pisze:Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku
000915105DL
VA0121020K09P


wczoraj kupiłem już orginalny akumulator w serwisie audi, zakodowałem VCDS jak trzeba,ale problem pozostał-czyli wskazania poziomu naładowania akumulatora na MMI są takie ze pokazuje 60% po przejechaniu leci na 100% i po paru godzinach spada do 60% morze sterownik zarządzania energią padł,lub zapamiętał stary akumulator?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2014, 22:24 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm