Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 08 3.0TDI ] Nowy aku-warta

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

[D3 08 3.0TDI ] Nowy aku-warta

Post autor: olimpus104 » 12 mar 2014, 20:44

Kupiłem dzisiaj nowy aku warta 110ah/920 wczesniej od nowosci siedziała też warta 110ah850
po przekładce na mmi 40%naładowania ,zrobiłem 50mil skoczyło na 100% po paru godzinach spadek na 40% i info ze trzeba włączy silnik.
Czy ten aku musi sie porządnie dołdowac,czy morze jakaś lipa z nim?
zrobiłem kodowanie na 110ah 920 dac mu trochę czasu-czy zareklamowac?
Ostatnio zmieniony 12 mar 2014, 23:29 przez olimpus104, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 12 mar 2014, 20:53

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

Dlaczego w profilu widnieje rocznik '08 a w TAGu '02?

Proszę o poprawę tytułu tematu.


Pozdrawiam
Simone331

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 12 mar 2014, 21:37

raczej to nie wina akumulatora tylko coś w np. mmi pobiera prąd w stanie spoczynku systemu...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 mar 2014, 23:30

Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ??
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 13 mar 2014, 22:04

FOSS pisze:Ciężko było znaleźć w tagach swoje auto ??
He,dziwne pisząc temat zaznaczyłem w tag.swoje auto-po uwadze moderatora zmieniłem na 3D All ;)


A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam :D
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 mar 2014, 22:40

olimpus104 pisze:A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam :D
Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany


Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 13 mar 2014, 23:02

Trochę teorii:
Główne zadania komputera sterującego układem zarządzania energią polegają na kontroli stanu naładowania akumulatora, a w przypadku ekstremalnym na regulowaniu odbiorników poprzez magistralę i minimalizowaniu zużycia prądu przez odłączanie funkcji jak również dbanie o optymalne napięcie ładowania. Celem jest unikanie zbyt mocnego wyładowania akumulatora i zagwarantowanie przez to w każdym czasie zdolności do uruchomienia silnika.

Za pomocą komputera sterującego układem zarządzania energią -J644- odbywa się ciągła kontrola akumulatora. Sprawdza on stan naładowania akumulatora (SOC, State of Charge) i jego zdolność rozruchową. Komputer sterujący reguluje optymalne napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku. Może on przeprowadzić odciążenie (zmniejszenie ilości odbiorników) i zwiększenie liczby obrotów biegu jałowego. W celu zmniejszenia prądu spoczynkowego przy silniku WYŁ., komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym, może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN. W ten sposób unika się zbyt głębokiego wyładowania akumulatora.

Zadania komputera -J644- sterującego układem zarządzania energią są podzielone na trzy moduły działania. Te moduły działania są aktywne przy różnych stanach samochodu. Moduł działania 1 jest układem zarządzania akumulatorem. Jest on odpowiedzialny za diagnozę akumulatora (jest zawsze aktywny). Moduł działania 2 jest układem zarządzania prądem spoczynkowym. W razie potrzeby dezaktywuje on odbiorniki działające w czasie postoju samochodu (gdy silnik nie pracuje). Moduł działania 3 jest dynamicznym układem zarządzania. Jest on odpowiedzialny za regulację napięcia ładowania i zmniejszanie ilości włączonych odbiorników (podczas pracy silnika).

Prąd akumulatora i temperatura akumulatora mierzone są w komputerze sterującym. Przy tym temperatura akumulatora przeliczana jest za pomocą algorytmu na akumulator. Pomiar napięcia akumulatora następuje przy tym na dodatnim biegunie akumulatora.

Najprościej to wyjąć lub wypiąć akumulator (obie klemy), solidnie, nie śpiesząc się naładować do pełna. Po naładowaniu sprawdzić napięcia i jeśli ok, to do auta. Po założeniu do auta obowiązkowo wkodować i dopiero jeździć i obserwować.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 14 mar 2014, 16:53

FOSS pisze:
olimpus104 pisze:A wracając do tematu- aku. nadal ładuje na mmi do 100% rano 60% i tak stoi.
zastanawiam się czy na nowym aku od razu po wymianie musi pokazywac 100% - bo u mnie było 40.jak tak dalej to go oddam :D
Na moje oko to montując nowy aku należałoby spełnić co najmniej dwa warunki:
- nowy aku powinien być w pełni naładowany
- po montażu należy poprawnie zakodować sterownik zarządzania energią aby wiedział, że w aucie zmieniono aku i żeby wiedział jaki dokładnie aku został zamontowany


Teoretycznie brak kodowania lub kodowanie niewłaściwe może prowadzić do dziwnych problemów z prądem jak m.in. niedoładowanie lub szybka utrata prądu (wg. mniemania sterownika zarządzania energią) a w dalszej konsekwencji również do szybszego zużycia tego nowego akumulatora.
kupiłem ten akumulator- http://www.ebay.co.uk/itm/190697568394? ... 1497.l2649

brak numeru czesci i vao,więc zostawiłem kodowanie ze starego aku.warta 110ah 850a

panowie może ktoś podrzuci vao do warty 110 ah 920a
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: W12 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 14 mar 2014, 22:25

Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem

110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 15 mar 2014, 11:52

orkaskawina pisze:Nie jestem pewien ale chyba takie wklepywałem

110Ah 920a
1-4F0 915 105D VAO 2702021232
4F0-to a6
A wczesniej jaki miałeś aku?
Nowy ładuje do 100% i trzyma dobrze?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, 12:55 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

kali
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2013, 09:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kali » 15 mar 2014, 12:51

Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku

000915105DL
VA0121020K09P

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 15 mar 2014, 12:59

kali pisze:Tu masz orginał z aso z mojego nowego aku

000915105DL
VA0121020K09P
Jak już wcześniej pisałem,stary org.aku .miałem identyczny ale tam było 110ah 850A a teraz mam110ah 920a i ładuje tylko do 60 % i koniec :/ dlaczego tak się dzieje?czy to dlatego ze jest różnica w pojemności prądu rozruchowego i go alternator nie doładowuje :/

wczoraj kupiłem już orginalny akumulator w serwisie audi, zakodowałem VCDS jak trzeba,ale problem pozostał-czyli wskazania poziomu naładowania akumulatora na MMI są takie ze pokazuje 60% po przejechaniu leci na 100% i po paru godzinach spada do 60% morze sterownik zarządzania energią padł,lub zapamiętał stary akumulator?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2014, 22:24 przez olimpus104, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 18 mar 2014, 18:02

Posiadam akumulator 100Ah 870A jak mam go poprawnie zakodować bo nie mam zielonego pojęcia-pomoże ktoś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl