Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 01 ] Odkręcenie śruby centralnej wału

lohr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 44
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: lohr » 20 wrz 2013, 15:05

zawieche? przecież zawieszenie tam nie przeszkadza tylko umiejscowienie śrub , było by łatwiej może jak bym miał przedłużki itp na3/8.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 wrz 2013, 22:10

szeryfisch pisze:eee tam. Zwalasz zawieche i juz jest dostep.
Zawiechę do chłodniczki oleju :shock:
szczerze mówiąc nie widzę potrzeby zwalania zawieszenia... no chyba, że śruby z tyłu ktoś już obrobi i nie pójdą normalnym kluczem.
Tak to przedni zderzak i całą puchę filtra powietrza i potem już chłodniczka.

Ale fakt faktem chłodniczka oleju nie należy do moich ulubionych tematów... robiłem ich kilka i potrzebującym nie odmawiam ale mam na nią alergię... szczególnie na te dwie śruby zwane "mega trudna" i "bardzo trudna" :evil:
Podstawą sukcesu to bogaty magazyn kluczy... przedłużek i kardanów aby było w czym dobierać. Właściwie to wiele nie trzeba... byle mieć dokładnie to co potrzeba :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 kwie 2014, 17:51

Koledzy a koło pasowe wału w ABZ powinno zejść po odkręceniu tych 4 śrub imbusowatych ?? i jaki jest gwint na centralnej śrubie wału ??

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 08 kwie 2014, 18:19

Trzeba odkręcić główną śrubę ,normalny prawy gwint

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 kwie 2014, 19:43

a jakiś pomysł żeby zblokować wał??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 kwie 2014, 20:11

blokada wału jest dobra do tego tylko fabryczna :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 kwie 2014, 20:18

No właśnie tylko droga i będzie użyta raz :D Na zamachowym trochę strach żeby obudowy nie złamać , już musiałem ściągać górną miskę żeby sworzeń dorobić na zamachowym bo jakiś fachowiec pewnie blokował o niego.
Ma ktoś jakiś pomysł jak odkręcacie te koło nawet żeby rozrząd zmienic??

Marcin1981
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 347
Rejestracja: 04 lip 2011, 20:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marcin1981 » 08 kwie 2014, 21:15

Klucz na śrubę tylko porządny zapierasz o posadzką jeden ruch stacyjką i śruba odkręcona .Tylko trzeba uważać żeby klucz zębów nie wybił .


DODANO
21:17
Najlepszy jest klucz pneumatyczny .
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 21:20 przez Marcin1981, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 kwie 2014, 05:58

klucz nie da rady raczej ;)
jeśli było dobrze dokręcone

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 09 kwie 2014, 21:57

Ktoś wcześniej pisał o przerobionej blokadzie z T4 2.5TDI, to fakt, ale pasuje ten sposób tylko do przedlifta.
Jak kiedyś robiliśmy jeszcze mechanikę, to zawsze rozrusznik out, dobra breszka, jeden trzyma za ząbki modląc się żeby wytrzymały, a drugi odkręcał kluczem i czterema rurami :)
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 kwie 2014, 00:42

chicken20091986 pisze:... jak odkręcacie te koło nawet żeby rozrząd zmienic??
Oryginalną blokadą.
Metod "na rozrusznik" czy "o podłogę" nigdy nie stosowałem - za mało odważny chyba na to jestem ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 11 kwie 2014, 08:06

odkręciłem :) duży śrubokręt w otwór pod skrzynią klucz 27 z przetyczka calową najlepiej bo 1/2 dwie zlamalem no i z 2m rury. Masakra tak bylo dokręcone na rozrusznik to mozna sobie odkręcac slabiej dokręcone śruby ale jaki sens jak można zablokować na zamachowym.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 11 kwie 2014, 12:04

Tak, 3/4 cala to minimum. Ja mam przedłużkę na 1,2 m. Jakoś idzie.

Mówisz, że wytrzymała micha w tym punkcie co wsadziłeś śrubokręt (dziury na śrubki dokręcenia miski).

Zastanawiałem się zawsze czy można spróbować ale obawiałem się
potencjalnego grzebania przy tym (nowa micha + wymiana). W sumie tam
nie ma dużego momentu ale jakoś tak psychicznie nie mogłem się przełamać :) .

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 11 kwie 2014, 12:14

ja też się bałem ale nie mialem wyjscia i naprawde mocno byla dokrecona .Bo tam po lewej stronie skrzyni to kolo jest za bardzo oddalone i nie ma dobrego zaparcia . Do dokrecania ten otwór jest ok ale nie do odkrecania . sory za pisownie pisze z kom

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl