Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] zrzuca bieg z szarpnięciem

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 maja 2014, 12:16

Koledzy powracając do tematu tego szarpania przy zrzuceniu z 3 biegu na 2 w trybie D, zauważyłem że w trybie 3 jest wszystko super tzn. skrzynia nie szarpie zachowuje się idealnie. Czyli można wyeliminować jakiekolwiek luzy , po prostu coś jest ze skrzynią tylko co :D może teraz ktoś nakieruje gdzie zajrzeć :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2014, 12:25

sluchaj ja u siebie wymieniłe tylne zawieszenie + tylną podpore dyfa i zauważyłem znaczną poprawę. Tydzień temu wymieniłem podporę wału i krzyżak i jest jeszcze lepiej :D tzn. nie ma już takich mocnych szarpnięc / uderzeń przy rzucaniu z 3 - 2 (może niekiedy jakies delikatne) dlatego została mi jeszcze do wymiany lewa poduszka pod silnikiem i myśle że będzie git,

Niestety jeden problem prawie z głowy i pojawił sie inny bo po wymianie podpory i krzyzaka wystepuja drgania tylnego mostu albo z niedoważonego wału albo juz nie wiem ;(
to nie jest zwykły napęd...to

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 maja 2014, 12:34

Tak jak napisałem , w trybie 3 biegu jest wszystko idealnie skrzynia nówka . A na D od razu masakra wali i tłucze . Sprawdz u siebie czy jest różnica polataj na 3 biegu.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2014, 12:57

a tym tipe zrzuczasz sam bieg czy robi to skrzynia. Bo u mnie jak sam zrzucam to jest ok, natomist jak to skrzynia robi to jest podobne odczucie jak na D...
to nie jest zwykły napęd...to

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 maja 2014, 13:20

na tipie jest podobnie a jak sama to mocniej . Natomiast jak przesunę lewarek na 3 i zwalniam do skrzyżowania to zrzuca biegi bardzo płynnie

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2014, 13:46

ciekawa sprawa. Musze u siebie zobaczyc jak sie skrzynia bedzie na 3 zachowywac, ale wiem ze jesli po wszystkich wymianach jakie juz przeprowadzilem >

zawiecha przód + tył / hamulce przód + tył / podpora dyfra + wału / przeguby wału + przegub wew. przedni (po wymianie tego przegubu w 70% ustało metaliczne bicie i sie półośka usztywniła co też miało wpływ przy zrzucaniu biegów) + niedługo poduchy silnika

> i nic sie nie poprawi to chyba zostają do przeczyszczenia elektrozawory w skrzyni... <niewiem>

Jeszcze jedno co zrobie to uzupełnie we wszystkich przegubach nowy samar co też powinno pomóc...

a jak u Ciebie z przegubami wewnętrzymi przednimi ?
to nie jest zwykły napęd...to

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 27 maja 2014, 14:02

nie sprawdzałem przegubów ale wolę nie wytapiać kasy na tzw. a może to a może tamto . Po tym co zauważyłem wszystko leży po stronie skrzyni. Chyba trzeba dać na diagnozę do jakiegoś majstra skrzyniowego.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2014, 14:26

chicken20091986 pisze: ale wolę nie wytapiać kasy na tzw. a może to a może tamto
no spoko, tylko ja też myślałem że to wina definitywnie po stronie skrzyni a jak zszedłem pod auto i zacząłem szukać to sie dopatrzyłem tego przegubu, tzn. półośka latała w każdą możliwą strone. Nie chciełem zadnego wynalazku z alledrogo więc kupilem dobrą używkę i poprawa jest odczuwalna.
to nie jest zwykły napęd...to

monster_1973
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 116
Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
Lokalizacja: DE Hessen

Post autor: monster_1973 » 27 maja 2014, 22:41

Niestety moim zdaniem te zabiegi z zawieszeniem i całą resztą niewiele pomogą, ale też nie zaszkodzą. Skrzynia szarpie, moim zdaniem, ponieważ albo jest uszkodzenie w płycie z elektrozaworami (czyszczenie raczej nic nie pomoże) albo skrzynia kończy się i wymaga naprawy. I w tym przypadku uważam że wymiana oleju i inne zabiegi ratujące ją to tylko niepotrzebne wydawanie pieniędzy. Jeżeli będziesz z tą usterką dalej jeździł to będzie droższa naprawa. Prawdopodobnie spalisz tarcze sprzęgieł w skrzyni i zacznie się ślizgać. Ale to tylko takie przypuszczenia i mam nadzieję że czarny scenariusz nie ziści się.
Sprawdziłbym jeszcze poziom oleju w skrzyni bo to są groszowe sprawy.
Pozdrawiam.

Gość

Post autor: Gość » 27 maja 2014, 23:46

Moja ASB nie ma kultury,ale po dlugim postoju czy zima potrafi byc jak nowa. Wina moze byc tylko paleta elektrozaworow ktorej to przy remoncie nie wymienialem a jedynie czyszczono.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 28 maja 2014, 00:42

monster masz rację , skrzynia już powoli wywala kopyto. A dostęp do tych zaworów jest od strony miski ? i co z nimi trzeba je wymienić ? Ale najlepiej zrobię jak zapłacę mechanikowi od asb za diagnoze i uswiadomi mnie czy warto ją naprawiac czy kupic druga bo różnicowy też już mi podszarpuje a poduchy mam cale

bobersky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2014, 18:14
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: bobersky » 28 maja 2014, 01:14

u mojego ojca w A8 w skrzyni 5hp24 też szarpało z 3 biegu na 2 oraz czasem przy szybszym ruszaniu. Okazało sie, że ta paleta sterująca zaworami miała odłamanie. Wymiana tej palety wraz z olejem pomogło.

Gość

Post autor: Gość » 28 maja 2014, 06:23

Czy ktos sie orientuje ile kosztowac moze wymiana takiej palety?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 28 maja 2014, 09:34

Wymiana groszowe sprawy, natomiast problemem może być znalezienie dobrej używki lub czyszczenie albo regeneracja swojej o ile będzie taka możliwość. Do pre fl nie widać cen w etce, natomiast do po fl jest ale cena spokojnie przekracza koszt samego remontu całości.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 maja 2014, 10:24

krzychu22.p1i pisze:Do pre fl nie widać cen w etce, natomiast do po fl jest ale cena spokojnie przekracza koszt samego remontu całości.
Tak czy inaczej biednemu zawsze wiatr w oczy i piach w zęby... :/

ja już po tych wszystkich wymianach stwierdzam, że zostaje jednak tylko poducha pod silnikiem oraz luz na różnicowym przednim, z którym nic nie zrobie :( a poza tym to skrzynia chodzi ok. Czasem delikatnie cos stuknie ale myśle że w granicach normy.

Olej mam wymieniony nicałe 30kkm temu i po tych wszystkich naprawach jest tylko lepiej... jeszcze ten nieszczęsny wał do ogarnięcia ;(
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl