[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8
To że można podnieść moc silnika w naszych autach to nie jest tajemnica pytanie tylko czy takie dłubanie w garażu coś da i co ,,powie" na to skrzynia biegów.
Mój zabieg - jeśli mogę to tak nazwać nie miał na celu podniesienia mocy silnika, chodziło mi jedynie o zmianę głośności wydechu.
Chciałem poprostu usłyszeć swoje V8. W tej chwili jestem powiedzmy zadowolony, bo małym kosztem dźwięk się zmienił... ale jak usłyszałem układ wydechowy dedykowany do A8/S8 firmy MAGNAFLOW to jestem chory - gdyby nie bariera jaką jest cena ok. 1000 - 1500 $ to już bym zamawiał.
Nie chcę powielać wypowiedzi innych ale wspominano już na forum, że takie dłubanie, wstawianie gratów tu i tam bez jakiejś fachowej wiedzy nie służy niczemu dobremu.
Sam długo zastanawiałem się zanim wyrzuciłem katy bojąc się czy auto zamiast lepiej nie zacznie chodzić gorzej.
Przykład z życia:
koleś z mojego miasta kupił Hondę Civic: seria 160 KM
Powstawiał do niej graty drogie, firmowe i według jego wiedzy moc miała wrosnąć do około 185 KM.
Sprawdzenie na hamowni i wynik... 140KM. Załamka
Wszyscy łącznie z Panami z hamowni w szoku bo wstawione do auta graty z najwyższej półki tuningowej. Dopiero strojenie tego wszystkiego od samego początku zaczęło przynosić jakieś rezultaty i moc powoli idzie do góry.
Nie wystarczy wstawić do auta byle czego i byle skąd i będziemy mieli F1 !!! Wszystko musi być ze sobą zestrojone, dopasowane i przeliczone odpowiednio.
Sorki za wywody ale trochę się rozpędziłem :lol:
Mój zabieg - jeśli mogę to tak nazwać nie miał na celu podniesienia mocy silnika, chodziło mi jedynie o zmianę głośności wydechu.
Chciałem poprostu usłyszeć swoje V8. W tej chwili jestem powiedzmy zadowolony, bo małym kosztem dźwięk się zmienił... ale jak usłyszałem układ wydechowy dedykowany do A8/S8 firmy MAGNAFLOW to jestem chory - gdyby nie bariera jaką jest cena ok. 1000 - 1500 $ to już bym zamawiał.
Nie chcę powielać wypowiedzi innych ale wspominano już na forum, że takie dłubanie, wstawianie gratów tu i tam bez jakiejś fachowej wiedzy nie służy niczemu dobremu.
Sam długo zastanawiałem się zanim wyrzuciłem katy bojąc się czy auto zamiast lepiej nie zacznie chodzić gorzej.
Przykład z życia:
koleś z mojego miasta kupił Hondę Civic: seria 160 KM
Powstawiał do niej graty drogie, firmowe i według jego wiedzy moc miała wrosnąć do około 185 KM.
Sprawdzenie na hamowni i wynik... 140KM. Załamka
Wszyscy łącznie z Panami z hamowni w szoku bo wstawione do auta graty z najwyższej półki tuningowej. Dopiero strojenie tego wszystkiego od samego początku zaczęło przynosić jakieś rezultaty i moc powoli idzie do góry.
Nie wystarczy wstawić do auta byle czego i byle skąd i będziemy mieli F1 !!! Wszystko musi być ze sobą zestrojone, dopasowane i przeliczone odpowiednio.
Sorki za wywody ale trochę się rozpędziłem :lol:
ech te strumienice... jedni zapierają się, że coś to poprawia a inni udowadniają, że na zwykłym przelocie jest identycznie :roll:Pegi pisze:(...) Wiec do mojego malenstwa dokupilem oststnio filtr K&N a teraz planuje przerobienie ukladu wydechowego.
Plan jest taki: zastąpienie wszystkiego od kolektorów do tłumika srodkowego strumienicą lub dwoma strumienicami równoległymi ...
Jeżeli już takie plany to rób na dwóch strumienicach równolegle a nie na jednej...
zmieszanie spalin w tym miejscu może nie tylko nie polepszyć pracy silnika ale także ją pogorszyć.
Może nie mam racji ale z tego co wiem to tłumik środkowy w naszych A8/S8 jest praktycznie przelotowy natomiast prawdziwe tłumienie dźwięku silnika odbywa się dopiero na tłumiku końcowym.Pegi pisze:... (wyrzucanie tłumika środkowego to jakies nieporozumienie , chyba ze lubisz jezdzic WRC ale to nie bardzo pasuje do naszych bryczek. Lepszy jest lancer lub impreza )
... Następnie jezeli bede nieusatysfakcjonowany to rownież za tłumikiem środkowym ąz do końca przelotka lub ( w droższym wariancie ) strumienica.
Wycięcie środkowego tłumika a pozostawienie ori końcowego moim zdaniem niewiele zmieni w temacie dźwięku silnika natomiast wycięcie samego tłumika końcowego (przelot) pozostawiając nawet całą przednią część wydechu w stanie nienaruszonym (katy i tłumik środkowy) zmienia dźwięk wydechu wręcz diametralnie co sprawdziłem organoleptycznie na swoim A8 :lol:
Na jednym aucie działa tak na innym inaczej...Pegi pisze:Wiem ze taki zabieg działa bo sprawdzałem go w miom poprzednim autku (Nubira 1998 2.0 133KM -> 160 KM sprawdzone na hamowni ) Wg moich obliczeń nasze autka mające po ponad 300 KM powinny spokojnie dobijac do 400 KM Do tego m. obr. tez powieniem znacznie wzrosnac ( spadek oporow pracy silnika )
układ wydechowy ma to do siebie, że jego kształt, pojemność oraz specyfika działania może być zupełnie inna dla silnika diesla i PB... dla silnika rzędowego i V-ki... dla silnika wolnossącego i turbo.
Jeżeli w/w wynik na hamowni był efektem zmian jedynie w obrębie ukladu wydechowego to moim zdaniem rewelacja.
Zdaniem specjalistów "podrasowanie" silnika wolnossącego bez wielkich przeróbek mechanicznych oraz sporych kosztów i jednocześnie bez szkody dla silnika oraz pozostałych elementów całego układu napędowego to wzrost mocy silnika o jakieś 10-15%.
W przypadku naszych aut A8/S8 gdzie bazą jest teoretycznie ta sama jednostka napędowa (silnik 4,2V8) podniesienie mocy w A8 moim zdaniem jest całkiem proste - wystarczy przerzucić parę gratów od eSy (dolot, wałki rozrządu, wtryskiwacze, kompletny wydech) + ewentualnie kompletna skrzynia biegów (chociaż na zwykłej moim zdaniem też pojedzie) oraz odpowiednio to wszystko zestroić (komp silnika i skrzyni na S8) i gotowe...
zauważcie, że różnica w mocach pomiędzy A8 i S8 przed FL i po FL oscyluje właśnie w granicach 14-16% czyli dokładnie tyle ile przewidują "spece" od "modów".
Trudniej jednak taki efekt uzyskać modyfikując silnik od S8 gdyż tutaj nie mamy gotowych podzespołów do przekładki a musimy poprawiać coś co już raz poprawiono (z A8 na S8).
No chyba, że chcemy "pójść z tematem na bogato" to piszemy zamówienie do MTM...
ale u nich na dzień dzisiejszy także już chyba nic nie zdziałamy bo zdajesię, że ograniczyli już ofertę do S8 D2...
o ile się nie mylę to aktualnie jedyna dostępna modyfikacja związana z silnikiem (oprócz wydechu) to "re-mapping speed limiter V-Max" na 282km/h za jedyne 800 "ojro" :-P
W całym tym wywodzie pominąłem kwestię skrzyni biegów ale nie znaczy to, że można ją pominąć - wręcz przeciwnie - należy pamiętać, że po modyfikacjach silnika należałoby zmodyfikować chociaż ustawienia komputera skrzyni aby odpowiednio współpracowała z silnikiem o innych, wyższych parametrach i innym przebiegu charakterystyki mocy i momentu.
Osobiście nie za bardzo mam ochotę na jakieś poważniejsze modyfikacje moich aut - miałem już kiedyś auto z rozdłubanym silnikiem i pomimo tego, że modyfikacji dokonał nadworny tuner tej marki (wszystkie modyfikacje z niemieckimi certyfikatami) to wiem jakie później rodzi to problemy w serwisowaniu (ASO nie chce przyjąć do naprawy a panu Kaziowi to już wogóle strach zostawić) i ewentualnej dalszej odsprzedaży (permamentny brak chętnych do zapłacenia kwoty adekwatnej do dokonanych modyfikacji)
Podsumowując:
Moim skromnym zdaniem "dłubnięcie" S8 pre-FL z 340KM na 400KM samym wydechem jest zupełnie nie realne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A myslem ze powinien pasowac bo to tlumik dedykowany... :shock:FOSS pisze: Osobiście do tego "wyboru do koloru" podchodzilbym dosyć ostrożnie bo niektórzy oferują wydech końcowy rozmieszczony symetrycznie po oby stronach auta (dwie podwójne końcówki po prawej i lewej) którego zastosowanie w A8/S8 D2 wcale nie jest takie proste jak to się na pierwszy rzut okiem wydaje :evil:
No ja także myślałem, że to takie proste ale...klon_84 pisze:A myslem ze powinien pasowac bo to tlumik dedykowany... :shock:FOSS pisze:Osobiście do tego "wyboru do koloru" podchodzilbym dosyć ostrożnie (...)
temat modyfikacji wydechu (dwóch podwójnych końcówek umieszczonych z tyłu symetrycznie po obu stronach auta) zgłębiałem już na początku ubiegłego roku - coś takiego chciałem sobie sprawić w A8...
kiedy zakiełkowała myśl dokupienia S8 odpuściłem sobie tego rodzaju modyfikacje w A8 obiecując sobie, że z tematem powrócę ale już w eSie...
Przez ten czas wielokrotnie siedziałem pod samochodem zastanawiając się jak można przeprowadzić wydech także na prawą stronę auta - najchętniej z jakimś delikatnym tłumikiem końcowym żeby było symetrycznie po obu stronach - niestety po prawej stronie panuje permamentny brak miejsca (wnęka na koło zapasowe przesunięta na prawą stronę, awaryjny hak holowniczy, kosz na akumulator, zbiornik paliwa) :evil:
Co więcej poszukując wydechów dedykowanych (MTM, ABT, Supersprint, Magnaflow, ...) nie znalazłem niestety żadnego układu symetrycznego - wszystko wychodzi tylko na jedną stronę.
Co śmieszniejsze w S8 mam z tyłu jeszcze fabryczny hak holowniczy który ten permamentny brak miejsca po prawej stronie zmiejszył praktycznie do zera :evil:
Efektem moich poszukiwań jest dedykowany tłumik sportowy z podwójnymi końcówkami montowany w miejsce fabrycznego...
Montaż za jakieś dwa tygodnie (tłumik już czeka) więc potem mogę wrzucić tu jakąś fotkę ;-)
A jeżeli efekt akustyczny będzie mnie satysfakcjonował to w A8 także go założę pozbywając się zrobinego w ubiegłym roku przelotu :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS no byc moze tez zdecyduje sie na pojedynczy skoro tak uwazasz
aczkolwiek na stronach niemieckich widzalem ósemneczki z wydechami po obu stronach czyzby oni wszystko od dolu wycinali zeby upchnac tlumik... :shock:
a jaki tlumik zamierzasz zalozyc bo ja choruje na piekne brzminie ale moja to tylko 2.8, i nie wim czy wydobede tyle dziwku co z 4.2, czy moze piekne brzminie to tylko kwestia tlumika a nie motoru..hmmm :-?
aczkolwiek na stronach niemieckich widzalem ósemneczki z wydechami po obu stronach czyzby oni wszystko od dolu wycinali zeby upchnac tlumik... :shock:
a jaki tlumik zamierzasz zalozyc bo ja choruje na piekne brzminie ale moja to tylko 2.8, i nie wim czy wydobede tyle dziwku co z 4.2, czy moze piekne brzminie to tylko kwestia tlumika a nie motoru..hmmm :-?
po wyjeciu kat. fajnie buczy :mrgreen: :-Ptulipan-zach pisze:Wywalajćie katy na allegro pojda za 600 zł od 4,2 v8 a zamiast tego 2 rurki (i nie pamietam czy sonda jest w kacie . .(jeśli tak to wycinamy gwint z kata i wspawujemy w rure wkrecamy sonde i gitarka przerabialem to w trzech a8 i jednej s8 . . tak wiec moge sie pod to podłożyć ze bedzie git
glinka, a jak ze spalaniem jest w takim przypadku ?? Bo słyszałem różne opinie, że więcej pali itd. Jak jest na prawdę ??
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
gdybys uszkodził sonde to spalanie by wzrosło niewiem jak w d3 ale w d2 sady są przed katami wiec katy spokojnie mozna wywalic bez jakiego kolwiek ryzyka spalanie sie nie zmieniLukas134 pisze:glinka, a jak ze spalaniem jest w takim przypadku ?? Bo słyszałem różne opinie, że więcej pali itd. Jak jest na prawdę ??
glinka, aha no to super trzeba pomyśleć a jak chodzi?? nie masz jakiegoś filmiku ??:D
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.