mam filmy nagrane tylko niewiem jak je wsadzic na you tube jakis problem z logowaniem mam ale dzisiaj postaram sie to zrobicLukas134 pisze:glinka, aha no to super trzeba pomyśleć a jak chodzi?? nie masz jakiegoś filmiku ??:D
[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8
a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ? przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. . ?
Takie objawy to efekt niedopalenia mieszanki paliwowej i spalanie jej już w układzie wydechowym. Może to być spowodowane zbyt bogatą mieszanką albo innymi problemami z ustawieniem zapłonu - przyczyn/powodów może być wiele.tulipan-zach pisze:a tak dołaczajac sie do tematu mam pytanko jeszcze bo w 3 audi a8(94r,97r,00r) wycinalem katy i mialem jeden dylemat ktory mnie martwił . . Dlaczego po ostrym katowaniu z tłumika leciał ogien i strzelało ?
Spalanie stukowe to także efekt nieprawidłowego spalania mieszanki ale tu akurat chodzi o przedwczesny samozapłon paliwa.tulipan-zach pisze:przy pulsowaniu pedałem od gazu (w sumie fajna sprawa ALE)? (kojarzy mi sie te strzelanie z tłumika z jakimś spalaniem stukowym(spaliny wracaja do silnika) ale nie wiem czy dobrze kojarze) może ktoś by mi rozjaśnił ta kwestie no chyba ze strzeliłem babola co do tego spalania stukowego. . ?
Powodem spalania stukowego może być np. zbyt wysoki stopień sprężania, zbyt wczesny zapłon, przegrzewanie silnika a także za duża ilość paliwa podawanego do cylindra.
Z tego co słyszałem to efekt strzelania z tłumika przy pulsowaniu pedałem gazu jest akurat charakterystyczny dla wielu silników V8 z przerobinym układem wydechowym i nie zawsze świadczy o nieprawidłowym spalaniu ani tym bardziej o spalaniu stukowym...
nie mówię tutaj o płomieniach z wydechu bo to już moim zdaniem jest nieprawidłowe - no chyba, że cały wydech masz na przelocie to wtedy rzeczywiście jest to możliwe.
Powodów strzelania płomieniem z wydechu oraz innych objawów temu towarzyszących może być dużo: za bogata mieszanka, nie dopala mieszanki w cylindrach, zajeżdżone świece, uszkodzona sonda Lamba, nierówna praca silnika, wysokie spalanie...
podłączyć VAG'a i zobaczyć co wyskoczy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...SERGIO pisze:FOSS Chcę zrobić końcowy dedykowany jednak nie zdążę przed wyjazdem do NiemiecFOSS pisze:Bez końcowego jest owszem głośno ale nie ma tragedii...
ja przejeździłem tak swoim A8 ponad rok i moje małe dzieciaczki normalnie w trasie zasypiały.
Zamiast przelotu możesz zastosować sportowy dedykowany - taki nic nie popsuje a doda fajne brzmienie V8-emki... ale pomijając kasę to przed zlotem nie wiem gdzie taki znaleźć... ja na swój czekałem ze dwa tygodnie bo na miejscu oczywiście nie było.
U mnie mam wyrzucone katalizatory i zrobione przeloty, środkowego nie chcę dotykać i tak sobie pomyślałem, że jak już i tak zrzucę wydech przed wyjazdem to może odetnę końcowy i zrobię przelot i naspawam same końcówki ULTERA z dyfuzorem.
Napisz mi tylko czy byłeś zadowolony z efektu i czy jest dużo głośniej niż masz w tej chwili na dedykowanym.
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.
Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dlatego właśnie pytam bo nie chcę zrobić błędu. Po wycięciu katów na fabrycznym tłumiku była duża różnica w w dźwięku i głośności.FOSS pisze:No skoro masz już przelot na katalizatorach to raczej nie polecam robienia przelotu na końcowym bo środkowy to i tak fabrycznie pół-przelot...
moim zdaniem dźwięk może być uciążliwy.
Poza tym skoro docelowo chcesz założyć sportowy dedykowany to po co dłubać, szykować końcówki, giąć rury, spawać skoro to wszystko i tak pójdzie na złom.
Ja musze przyznać że po wycięciu kat-ów cieszę się, że mam końcowy.
Zostawię tak jak jest do czasu założenia sportowego. Dzięki za info
Nie... Takiego dźwięku nie da się uzyskać poprzez wycięcie katów czy końcowego.
Z tego co pamiętam na tym filmiku Audiczka ma wydech (cały) dedykowany firmy Magnaflow z X-pipem - koszt ok. 1500$
[ Dodano: 2010-08-19, 10:10 ]
A tak pracuje silnik 4,2 bez układu wydechowego - prawdziwy MONSTER TRUCK
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Z tego co pamiętam na tym filmiku Audiczka ma wydech (cały) dedykowany firmy Magnaflow z X-pipem - koszt ok. 1500$
[ Dodano: 2010-08-19, 10:10 ]
A tak pracuje silnik 4,2 bez układu wydechowego - prawdziwy MONSTER TRUCK
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Wit ... dechy.html
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Wit ... dechy.html
Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobieraćMucholejkolator pisze:Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dlatego fachowiec będzie Ci to robił :->SERGIO pisze:Mucholejkolator napisał/a:
Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie:
http://web.me.com/grzegor...na/Wydechy.html
Wszystko fajnie tylko dla zwykłego zjadacza chleba jak ja to zbyt skomlikowane aby samemu coś modzić i dobierać
Właściwie pokazując ten link chodziło mi o to, żeby uświadomić właśnie że to nie takie "hop siup" z tymi przeróbkami wydechów...
Przeczytałem kilka takich materiałów i dlatego ze swoją eSą starałem się jeździć tylko do ludzi którzy się na tym znają :lol: ... ale i tak aktualna konfiguracja mojego wydechu nie jest tą ostateczną - następne zmiany być może już wkrótce :-PMucholejkolator pisze:Tu jest dobry link, warto to przestudiować jeśli ktoś chce coś zmieniać przy wydechu i dolocie: http://...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-