części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Wymiana rozrzadu

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 02 wrz 2014, 19:20

Trochę odgrzeje,ale mam pytanie:

1.Czy przy demontażu przodu w celu wymiany rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji,czy chłodnica klimy jakoś na wężach się odchyla ??

2.Czy da się zrobić bez przyrządu do blokowania kół ??

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 wrz 2014, 19:44

wszystko się da ale lepiej jest bez chłodnic
robić
możesz dekle zerwać i patrzeć na znaki na wałkach

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 02 wrz 2014, 20:05

Marcin2013 pisze:Trochę odgrzeje,ale mam pytanie:

1.Czy przy demontażu przodu w celu wymiany rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji,czy chłodnica klimy jakoś na wężach się odchyla ??

2.Czy da się zrobić bez przyrządu do blokowania kół ??
Ad. 1. Odchyla się delikatnie, żaden problem.
Ad. 2. Da się, tylko dobrze pozaznaczaj koła i po złożeniu warto pokręcić paskiem i kołami, tak aby pasek zrobił ze 3-4 okrążenia.
Jak się zdecydujesz sam wymieniać, to zapodaj mi adres mailowy - wyślę Ci opisy z ELSA.
Bądź dobry jak chleb.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 02 wrz 2014, 20:53

pebo pisze:Ad. 1. Odchyla się delikatnie, żaden problem.
To super nie muszę jechać na opróżnienie
pebo pisze:Ad. 2. Da się, tylko dobrze pozaznaczaj koła i po złożeniu warto pokręcić paskiem i kołami, tak aby pasek zrobił ze 3-4 okrążenia.
Wiem w poprzednich samochodach właśnie tak robiłem
pebo pisze:Jak się zdecydujesz sam wymieniać, to zapodaj mi adres mailowy - wyślę Ci opisy z ELSA.
Tak będę robił sam właśnie rozeznaje temat, części już czekają cały komplet Febi,pasek Dayco,a pompa nie pamiętam,całość z wysyłką 1100,-

marcin2013@gmail.com

I jeszcze zerknę do słynnych nastawników, aż się boję, na zimnym po odpaleniu mam takie coś "grrrryyy" dosłownie przez 1-2 sek. nie wiem czy to nastawniki zobaczę w jakim stanie są ślizgi.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 wrz 2014, 22:07

na mazak ? :)
to napinacze będą miały co naprawiać :D
ale mniejsza z tym

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 04 wrz 2014, 14:54

Nie wiem jak wy chcecie to zrobić bez blokady. Przecież żeby to dobrze poskładać to trzeba kółka na wałkach poluzować.

Gość

Post autor: Gość » 04 wrz 2014, 14:56

W starym ABZ nie trzeba. A czy się ta koncepcja zmieniła w późniejszych silnikach to nie słyszałem.

macisz12
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 201
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:59
Lokalizacja: Łask

Post autor: macisz12 » 04 wrz 2014, 15:21

ale wątek dotyczy BFM i tu trzeba, chociaż pewnie znajdą się zaraz tacy, którzy będą uważali inaczej.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 wrz 2014, 16:41

Tak jest, nie używajcie blokady rozrządu, składajcie na flamaster :D
blokady wału też nie używajcie, to przecież też można flamastrem poznaczyć :D

Jak to jest, że jak ktoś chce sam w garażu dłubać to można wszystko na flamaster czy na trytkę a jak ktoś pisze że mechanikowi oddaje do zrobienia to wszyscy jak jeden mąż doradzają żeby sprawdzić czy mechanik posiada odpowiednie blokady, odpowiednie narzędzia i czy ma odpowiednią wiedzę aby to zrobić zgodnie ze sztuką <tjaa>

Jak ktoś chce zrobić BFM zgodnie ze sztuką to powinien mieć i wszystkie blokady i ściągacze i odpowiednie klucze - na flamaster i trytkę dużo rzeczy można zrobić ale nie koniecznie będzie to dobrze ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 wrz 2014, 17:37

ja robię bi turbo
po mazaku i nawet mu się trafiło
:)
ale w lotoo też trafiają

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 wrz 2014, 19:16

Było już o wymianie rozrządu na mazak i blokady. Każdy robi po swojemu..

Na swoim przykładzie robiłem to na blokadach (wałków i wału) + 3 białe kreseczki mazakiem a wynik to 0 i -4 st <hehe>
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 wrz 2014, 21:23

ale ja widziałem 10-15 ;)

kosovo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 22 cze 2012, 02:02
Lokalizacja: Zakopane/Bad Honnef

Post autor: kosovo » 04 wrz 2014, 23:46

Marcin2013 pisze:I jeszcze zerknę do słynnych nastawników, aż się boję, na zimnym po odpaleniu mam takie coś "grrrryyy" dosłownie przez 1-2 sek. nie wiem czy to nastawniki zobaczę w jakim stanie są ślizgi.
A o co chodzi z tymi nastawnikami? Też tak mam że po odpaleniu motoru chwilę głośniej chodzi i zaraz cichnie.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2014, 08:41 przez kosovo, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 05 wrz 2014, 09:14


Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 05 wrz 2014, 19:48

FOSS pisze:Jak ktoś chce zrobić BFM zgodnie ze sztuką to powinien mieć i wszystkie blokady i ściągacze i odpowiednie klucze - na flamaster i trytkę dużo rzeczy można zrobić ale nie koniecznie będzie to dobrze
Zadałem pytanie o blokady czy są nie zbędne bo widzę że większość na forum robi z blokadami, wiem że blokady ułatwiają ,robiłem kilka rozrządów w V-kach , ale nigdy ze zmiennymi fazami doszedłem do wniosku że powinno być łatwiej bo jest tylko po jednym kole na głowice, ale skoro "FOSS" pisze że może nie być dobrze to chyba będzie trzeba blokady gdzieś pożyczyć, a jaka jest cena blokady ?? , i jeszcze jedno w jakim celu trzeba odkręcić lub poluzować koło na wałku, dlatego że między nimi nie ma napinacza ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl