części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 FL ALL ] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

[D2 FL ALL ] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami

Post autor: michalwruszak » 08 wrz 2014, 21:39

Pytanie takie - jak wyciagnąc te wałki gdzie są klapki sterujące , najlepiej by ich nie uszkodzić





Zmiana TAGu na ogólny dla FL
krzychu22.p1i
Ostatnio zmieniony 29 maja 2015, 10:40 przez michalwruszak, łącznie zmieniany 2 razy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 wrz 2014, 21:58

rozkręcić korektor ;) ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 08 wrz 2014, 22:01

Rozkręcony już
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 maja 2015, 10:38

Dla potomnych:

Rozkręca się kolektor na pół. Następnie trzeba wykręcić śrubkę (imbus 4) z ośki i zdjąć ramię. Lejemy wd40 lub podobnym odrdzewiaczem na tuleje aby rozruszać ośki. Następnie wykręcamy 2 śrubki (torx30) mocujące kołnierz ośki i lejąc wd40 staramy się go wyciągnąć. Ośka z klapkami wychodzi. Uważamy na małe simmeringi i oringi! Całość czyścimy zmywaczem i delikatnym pędzelkiem (o ile kolektor jest wyjęty z auta). Składamy w odwrotnej kolejności a kolektor uszczelniamy masą.

Robota prosta.

Aha zwróćcie jeszcze uwagę w samym kolektorze na 8 małych śrubek bo potrafią być poodkręcane - a czym to grozi we wnętrzu podciśneinia to wiadomo..! Jest ich po 4 na połówce kolektora (torx15).

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 29 maja 2015, 21:43

witam,podepne sie pod temat,mam pytanko gdzie dokładnei znajdują się te gruszki od klapek i jak powinny działać?zauważyłem jedną z przodu,ale jak zapaliłem auto to nie drgnęła,dopiero jak dodałem mocno gazu to ją zassało,czy tak ma to działac?jak ją poruszam to chodzi lekko,a gdzie jest druga?tez ma tak działać?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 maja 2015, 23:44

Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.

Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 maja 2015, 23:52

krzychu22.p1i pisze: po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa
Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.

gacuś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 27 gru 2013, 16:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 30 maja 2015, 10:44

krzychu22.p1i pisze:Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.

Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?
czyli u mnie jest ok,bo właśnie wciaga ją jak dam w palnik.jak poruszam to chodzi lekko.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 maja 2015, 13:28

krzychu22.p1i pisze:Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Generalnie nie ma czegoś takiego jak "zasysają się trochę" - tu jest tryb pracy 0-1 czyli albo są "puszczone" albo "zassane".
danishow pisze:Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.
Generalnie w po-liftach, tak jak pisałeś, w 3.7 i 4.2 V8 kolektor dolotowy przełącza się 2 razy i dzięki temu ma 3 długości (długi, średni, krótki) - podobnie jest w D3 3.7V8 BFL
W S8D2, jak dobrze kojarzę, kolektor przełącza się jednak tylko raz i tym samym ma tylko 2 długości (długi i krótki) - tak jest też w D3 4.2V8 BFM.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 18 maja 2016, 14:00

Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.

Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2

Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.

Są to dane dla poliftów A8 (nie S8).
Ostatnio zmieniony 18 maja 2016, 14:47 przez krisker, łącznie zmieniany 2 razy.

Gość

Post autor: Gość » 18 maja 2016, 14:06

Potwierdzam. Mozna nawet w VCDS zrobić test tego.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 maja 2016, 14:45

krisker pisze:Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.

Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2

Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.

Są to dane dla poliftów.
Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 18 maja 2016, 14:47

Poprawiłem, dzięki.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 maja 2016, 16:33

krisker pisze:Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Będzie wyglądał podobnie jak tu (mojego autorstwa z d3): :D

Obrazek

Gość

Post autor: Gość » 18 maja 2016, 16:35

FOSS pisze:Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFF
Jak w ABZcie :)

A z D3 nie podejda kolektory ?? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl