![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
[D2 FL ALL ] Kolektor ssący, wyjęcie wałków z klapkami
Pytanie takie - jak wyciagnąc te wałki gdzie są klapki sterujące , najlepiej by ich nie uszkodzić
Zmiana TAGu na ogólny dla FL
krzychu22.p1i
Zmiana TAGu na ogólny dla FL
krzychu22.p1i
Ostatnio zmieniony 29 maja 2015, 10:40 przez michalwruszak, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Rozkręcony już
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Dla potomnych:
Rozkręca się kolektor na pół. Następnie trzeba wykręcić śrubkę (imbus 4) z ośki i zdjąć ramię. Lejemy wd40 lub podobnym odrdzewiaczem na tuleje aby rozruszać ośki. Następnie wykręcamy 2 śrubki (torx30) mocujące kołnierz ośki i lejąc wd40 staramy się go wyciągnąć. Ośka z klapkami wychodzi. Uważamy na małe simmeringi i oringi! Całość czyścimy zmywaczem i delikatnym pędzelkiem (o ile kolektor jest wyjęty z auta). Składamy w odwrotnej kolejności a kolektor uszczelniamy masą.
Robota prosta.
Aha zwróćcie jeszcze uwagę w samym kolektorze na 8 małych śrubek bo potrafią być poodkręcane - a czym to grozi we wnętrzu podciśneinia to wiadomo..! Jest ich po 4 na połówce kolektora (torx15).
Rozkręca się kolektor na pół. Następnie trzeba wykręcić śrubkę (imbus 4) z ośki i zdjąć ramię. Lejemy wd40 lub podobnym odrdzewiaczem na tuleje aby rozruszać ośki. Następnie wykręcamy 2 śrubki (torx30) mocujące kołnierz ośki i lejąc wd40 staramy się go wyciągnąć. Ośka z klapkami wychodzi. Uważamy na małe simmeringi i oringi! Całość czyścimy zmywaczem i delikatnym pędzelkiem (o ile kolektor jest wyjęty z auta). Składamy w odwrotnej kolejności a kolektor uszczelniamy masą.
Robota prosta.
Aha zwróćcie jeszcze uwagę w samym kolektorze na 8 małych śrubek bo potrafią być poodkręcane - a czym to grozi we wnętrzu podciśneinia to wiadomo..! Jest ich po 4 na połówce kolektora (torx15).
witam,podepne sie pod temat,mam pytanko gdzie dokładnei znajdują się te gruszki od klapek i jak powinny działać?zauważyłem jedną z przodu,ale jak zapaliłem auto to nie drgnęła,dopiero jak dodałem mocno gazu to ją zassało,czy tak ma to działac?jak ją poruszam to chodzi lekko,a gdzie jest druga?tez ma tak działać?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
czyli u mnie jest ok,bo właśnie wciaga ją jak dam w palnik.jak poruszam to chodzi lekko.krzychu22.p1i pisze:Przedlift ma tylko jedną gruchę z przodu silnika do kolektora i ma się ona wciągać dopiero pod obciążeniem. Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Czy dźwignia chodzi lekko (pomijając napięcie sprężyny)?
Generalnie nie ma czegoś takiego jak "zasysają się trochę" - tu jest tryb pracy 0-1 czyli albo są "puszczone" albo "zassane".krzychu22.p1i pisze:Modele po lifcie mają 2 gruszki i one się po zapaleniu troszkę zasysają a jak dasz w palnik to powinny na maxa.
Generalnie w po-liftach, tak jak pisałeś, w 3.7 i 4.2 V8 kolektor dolotowy przełącza się 2 razy i dzięki temu ma 3 długości (długi, średni, krótki) - podobnie jest w D3 3.7V8 BFLdanishow pisze:Przy odpaleniu zasysają się obie na maxa, przy dodaniu gazu (ruszaniu) jedna się otwiera ...przy wyższych obrotach otwiera się druga a ta pierwsza zamyka.
W S8D2, jak dobrze kojarzę, kolektor przełącza się jednak tylko raz i tym samym ma tylko 2 długości (długi i krótki) - tak jest też w D3 4.2V8 BFM.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów A8 (nie S8).
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów A8 (nie S8).
Ostatnio zmieniony 18 maja 2016, 14:47 przez krisker, łącznie zmieniany 2 razy.
Warto zauważyć, że S8 D2 FL ma inaczej. Tam kolektor przełącza się tylko w dwóch pozycjach, ON/OFFkrisker pisze:Pozwolę sobie na sprecyzowanie informacji. W ELSIE napisano, że pierwszy obieg uruchomić ma się ok. 3300 obrotów, a drugi po 5000.
Sterowanie skracaniem można zaobserwować w grupie 095 blok 4:
OFF - skracanie wyłączone
1 - obieg 1
2 - obieg 2
Jeśli cały czas OFF, to problem z zaworami przy gruszkach lub podciśnieniem. Jeśli natomiast pojawia się 1 i 2, a skracanie nie działa, to albo dźwignie, albo gruszki, albo coś wewnątrz kolektora. Wkrótce będę swój otwierał, to postaram się zrobić kilka fotek.
Są to dane dla poliftów.

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości