Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Regeneracja głowicy - jedną czy od razu dwie?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 wrz 2014, 07:24

robiłeś pomiar ciśnienia oleju ??
bo wiesz że ja tak samo jak ty miałem że po wymianie napinacza mi zawór się odzywał ;)
masz jeszcze zaworki zwrotne pod kolektorem i pod tym puklem
w środku motoru ;)

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 07 wrz 2014, 09:02

ja zmienilem u siebie te zaworki zwrotne (112zl sztuka) i niestety nie pomoglo, pewnie popychacze

ernesto

Post autor: ernesto » 07 wrz 2014, 09:54

martin_rs4, Superancko ze Ci się udało ;) teraz na spokojnie ogarniesz resztę ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 wrz 2014, 09:08

Marcin nie byłbym sobą gdybym nie zapytał ile Cię ta /cała operacja kosztowała? Planuję u siebie wziąć się za nastawnik. Nastawnik brałeś z aso, w jakiej cenie?łańcuch też wymieniałeś? A u Ciebie to całe zło spowodowane było tą wymianą ślizgu, czy coś innego zaważyło?
za regeneracje glowicy jak wczesniej pisalem + nowe uszczeli + nastawnik nie z ASO (bo swinka skarbonka nie chciala dac juz 2000zl wiecej) + 1 dzwigienka/lapka komplletna z popychaczami + 4 same popychacze + nowy pasek klinowy + 1 nowa rolka prowadzaca i nie wiem juz co jeszcze bo rachube stracilem <tjaa> + robota mojego mechanika i moja (bezcenne ) :D ...za wszystko prawie 3500zl.
pepi pisze:masz jeszcze zaworki zwrotne pod kolektorem i pod tym puklem
w środku motoru
pepi masz jakis rysunek albo gdzie to sie dokladnie znajduje? duzo z tym roboty?
ernesto pisze:martin_rs4, Superancko ze Ci się udało teraz na spokojnie ogarniesz resztę
ernesto, jak juz wspominalem usmiech na twarzy znow zawital jak wsiadlem do auta mimo tych wydanych 3500zl i dalej stukajacego popychacza...chce zmienic jeszcze olej na liqui moly oraz wlac tej samej firmy srodek do uciszenia popychaczy...moze cos da <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 wrz 2014, 21:27

jak zerwiesz kolektor
to masz taki dekielek a pod nim dwa zaworki ;)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 wrz 2014, 07:22

Zaworki masz zaznaczone.

Obrazek

Moim zdaniem wymiana tych zaworków nic nie da. Chyba, że się przycinają i nie otwierają
całkowicie to wtedy mniej oleju idzie do smarowania głowicy.

Aby się nie otwierały te zawory to nieźle musiało by być szlamu w nich lub jakieś obce ciało.
Ale to ostateczność.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 wrz 2014, 11:26

marekp750 pisze:Zaworki masz zaznaczone.

[url=http://images69.fotosik.pl/161/6f0a21ad64eb76e1m.jpg]Obrazek[/URL]

Moim zdaniem wymiana tych zaworków nic nie da. Chyba, że się przycinają i nie otwierają
całkowicie to wtedy mniej oleju idzie do smarowania głowicy.

Aby się nie otwierały te zawory to nieźle musiało by być szlamu w nich lub jakieś obce ciało.
Ale to ostateczność.
dzieki marekp750... 112zł to nie majątek i zawsze moge spróbować z wyminą.

A co sądzicie o tym żeby wyminić olej....aktualnie lałem zawsze Castrol Magnatec 10W40 a chciałbym go zmienić na Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 + dodatkowo wlać preparat tej firmy do ściszania popychaczy...?
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 wrz 2014, 17:46

no to moze inaczej...czy ktos z was mial taki badz podobny objaw i rozwiazal go jakos ... bez zamiany silnika :D ????
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 09 wrz 2014, 20:00

Castrol made in poland zasmieca silniki.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 wrz 2014, 20:09

Apophis pisze: Castrol made in poland zasmieca silniki
no wlasnie dlatego sie nad zmniana zastanawiam. myslalem o castrol edge 10w60 ale bardziej sklaniam sie ku temu liqui moly...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 10 wrz 2014, 11:51

...wiec nikt nie ma rozwiania ?? pepi, Ty przed wymianą silnika probowales te zaworki / popychacze naprawic, czy olałeś bo wziąłeś nowy silnik?

kurcze wymieniłem w sumie 7 sztuk i jesli wymiana oleju nic nie da to chyba bede zmuszony wymienić pozostałe 13stk. :/ (na szczęście koszt 1stk w ASO to 45zl)

ogólnie to zdziwiło mnie po zrobieniu głowicy sie własnie odezwało a przed naprawą było ok.... <hmm> <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 10 wrz 2014, 12:05

balbym się tego nastawnika - jak sie sprawuje ? gdzie kupiles i za ile ?
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 10 wrz 2014, 12:43

Martin, nie ma rozwiązania. W każdym silniku co innego może hałasować.

Jak trafisz, to wymienisz akurat ten hałasujący popychacz. A jak nie to dalej stuka.
Co najważniejsze wcale nie musi stukać popychacz.

Dźwięk po silniku bardzo fajnie się roznosi.

W niektórych silnikach się uda wymienić hałasująca część. W innych nie. I silniki dalej pracują.

By mieć pewność to trzeba by było nowe części wsadzać (a to i tak nie gwarantuje spokoju).
Wiąże się to zazwyczaj ze sporymi kosztami.

Ostatnio kilka przykładów rozwiązanych ze stukiem w V8.

1. stukot od przodu silnika
- wymiana napinacza paska wielorowkowego
- poluzowane mocowanie łożyska sprzęgła wiskotycznego wiatraka, dokręcenie i cisza.
- poluzowanie rolek paska rozrządu, dokręcenie i cisza
- poluzowanie obudowy paska rozrządu, dokręcenie i cisza
- rozwalone łożysko pompy oleju, wymiana łożyska, cisza
- uszkodzone rolki prowadzące pasek rozrządu, wymiana na inne, cisza

2. stukot od góry:

- prawdopodobnie popychacze: wymiana i dalej stuka
- hałas od luźnych łańcuszków: nie robione dalej hałasuje
- prowdopodobnie napinacze łańcuszka: nie robione, dalej stuka

Wszystko kręci się wokół pieniędzy. Wielu właścicieli nie robi tego ze względu
na spore wydatki tak więc i mniej jest doświadczenia w rozwiązywaniu stuków na górze
silnika...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 10 wrz 2014, 14:36

wielkie dzieki marekp750, za kolejne wyjaśnienie. Ja tu bym sie podpasował pod punkt nr 2 z tym że mam wyminiony naapinacz i napina dobrze a słychać właśnie u góry ten stukot. 7 popychaczy wymieniłem <hmm> i pewnie nie trafiłem :/ najgorzej będzie jeśli to któryś na zaworach ssących to zrobie dopiero przy wymianie rozrządu bo nie mam już ochoty na rozbieranie całego przodu ;)
preston81 pisze:balbym się tego nastawnika - jak sie sprawuje ? gdzie kupiles i za ile ?
wiesz co..jak wspomniałem nie miałem już kasy na nowy napinacz z ASO bo miałem sporo wydatków innych, natomiast jestem niestety ryzykantem i tego nie zmienie <tjaa> tak wiec na moich doświadczeniach mogą się uczyć potomni.

Wziąłem napinacz z alledrogo za 560zł od sprzedawcy który nie był na żadnym z forum A3 / A4 / A6 / A8 negatywnie opisywany...a było ich aż trzech. Ten rzekomo na posiada chińczyków tylko jakies niemieckie zamienniki dlatego nie miał nigdy na nie reklamacji no i kontakt z tym Panem też był ok.

niewiem <niewiem> narazie chodzi ok, nie tryska olejem na 2 metry, chodzi cicho i po założeniu napinał od razu elegancko...ile na tym pojeżdże ...zobaczymy...poza tym jak mnie już życie nauczyło nawet na ori częściach można się przejechać ;) a przy jakieś reklamacji..nie zależnie od tego czy jest to sklep u Pana Mariana czy też ASO zawsze pierszwsze pojeżenie padnie na "zły montaż" jeśli nie robisz tam u kogo kupujesz...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 11 wrz 2014, 18:10

no mi robi koles z aso ale nie wiem jak by do tego podeszli w razie klopotu :) prosilbym cie zebys na priva wyslal mi namiary na allegro na te nastawniki i tego kolesia - z gory dziekuje i ciesze sie ze naprawiles auto daj znac za jakis czas czy wszystko smiga jak nalezy z tym napinaczem bo byc moze bede chcial wymioenic tez 2 :) i tak jak i tobie szkoda mi kolejne 2,5k na gowienko z aso
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl