części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 3.7MPI ] Uszkodzony napinacz,nastawnik?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 30 wrz 2014, 10:10

pepi pisze:pokaż mi słaby olej ??? :)
Ten jest słaby <hehe>

Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2014, 13:35

silnikowy a nie do pieczenia ;)
z pierwszego tłoczenia i filtrowany :D

Tak na prawdę nie ma już słabych olejów tylko są podrabiane !

Gość

Post autor: Gość » 30 wrz 2014, 13:51

A podróba nie jest słaba?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2014, 18:37

nie wiadomo jaka jest :)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 wrz 2014, 20:48

pepi pisze:pokaż mi słaby olej ???
:)
Castrol <lipa> W tym temacie mowa jest o napinaczach, a szkodzą im częste zmiany jego specyfikacji. A myślisz, że dlaczego wymieniałeś silnik...bo napinacz?ok, ale dlaczego? bo słaby olej i tyle <niegadam> Skąd się bierze nagar w silniku, który potrafi zatkać kanaliki...napewno nie od motula 5w40 ;)
Jak sam autor wątku napisał:
"Nabyłem A8 D3 3.7 V8,samochód był Ciągle serwisowany,w niedługim czasie po zmianie oleju przez mnie ba Shell Ultra Extra 5W30,po dłuższym postoju odzywać się napinacz,nastawnik wałka prawej głowicy,przed wymianą oleju absolutnie tego objawu w ogóle nie było..."
Sory, ale coś w tym jest...

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 30 wrz 2014, 21:22

Jakby kazdy posiadal auto od nowosci to jeszczcze mozna pogadac. Srednia wieku aut na forum to z 15 lat jak nie wiecej. Nikt nie mial wplywu na to co dzialo sie z nimi od nowosci, a to te lata mialy najwiekszy wplyw bo auta byly kupowane do jazdy robily duze przebiegi ble ble ble zalewane Bog wie czym i wymieniane niewiadomo jak rzadko. To ze ktos zaleje castrola czy motula to nie wyplucze i ozywi silnika z nagaru po jego calym np 200tys km zyciu gdzie moze 4x mial zmieniony olej.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2014, 21:42

aro51 pisze:Srednia wieku aut na forum to z 15 lat jak nie wiece
-1 milion kilometrów :)
rozebrałem sporo silników w życiu
i napatrzyłem się na różne odmiany olejów które miały być dobre
Opisywane bez was przykłady to nie skutek oleju tylko przebieg i słaba jakość podzespołów wyliczonych na ileś tam

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 wrz 2014, 21:42

Do tego właśnie dążę. Nie tyle lata, co ilość właścicieli dobija auta. Jak mówią- co kraj to obyczaj. Każdy leje co mu się podoba i później dzieją się cyrki z nastawnikami i całą resztą. Patrzy jeden z drugim, że bierze olej to przecież trzeba przejść na gęsty, bo tak trzeba <tjaa> a to jest powolne wyniszczanie silnika. Gdyby każdy lał to, co od nowości było lane to pewnie inaczej by to wszystko wyglądało.
Jeśli chodzi o nagar to idzie sobie z tym poradzić. Płukanka i możesz się w nim przeglądać :)

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 30 wrz 2014, 21:55

pepi pisze: Opisywane bez was przykłady to nie skutek oleju tylko przebieg i słaba jakość podzespołów wyliczonych na ileś tam
Na pewno masz rację, bo przez tyle lat zmęczenie materiału to rzecz normalna. Ale jeśli kolega pisze, że wsio ok i po wymianie dzieją się cyry, to musi być coś na rzeczy z tą oliwą. No chyba, że przed wymianą było 50/50 z motodoktorem <jezu>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 wrz 2014, 22:19

rozebrałem w życiu kilka tyś, silników ;)
różnych marek
Mobil 1 podobno dobry olej jak zerwałem dekiel w pewnej mazdzie to było około 1 cm szlamu i takie coś przepalone
gość to auto miał od nowości i lał tylko taki olej :)
Co do olejów i płukania silników jeśli ktoś lał dobry olej od nowości to ok
ale motorów nie pewnego pochodzenia ja bym nie płukał
bo to nie pomoże tylko zaszkodzi .
W przypadku napinaczy problem jest w tym że te nasze napinacze mają uszczelniacze
które są skostniałe i już puszczają olej bokiem
to zalanie lepszego oleju pomoże tak jak płukanie ?
Wprost przeciwnie
a wystarczy w porę rozebrać napinacz i wymienić gumki i dać nowe ślizgi bo praktycznie nie ma się co popsuć w napinaczu :)

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 paź 2014, 21:00

Pepi, to tak z praktycznego punktu widzenia jaki olej poleciłbyś do 4,2 BFM? Przebieg 100 kkm. Wiem, że na pewno nie Castrol Magnatec - bo też widziałem szlam po tym oleju.
Bądź dobry jak chleb.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 paź 2014, 21:20

do fordów lałem mindland mogę dać foto jakie czyste były silniki
audi zalałem po taniości :)
bo te 8,5 litra i jeszcze dolewki :P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 paź 2014, 21:34

Obrazek

to mobil 1 mazda 623 chyba jakoś tak ;)

midland po 100 tys na nim motor miał koło 500-600 tys
Obrazek

Obrazek
porównanie 200 tys to czarne i midland

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 01 paź 2014, 22:14

To może midland tak ostro wypłukuje wszystko? No, ale zdjęcia to na pewno konkret.
Bądź dobry jak chleb.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 paź 2014, 06:45

myje ładnie i się nie przepala ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl