części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Utrata mocy w silniku FSI

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 10 paź 2014, 12:29

Inter32 pisze:trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy
W moim przypadku z tą teorią się raczej nie zgodzę:)

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 10 paź 2014, 12:38

to bardzo dobrze że usadzałeś :)

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 10 paź 2014, 13:25

MW Motorline pisze:Myślę, że sprzęt warty tyle co 2 takie Audi S8 daje radę. Tym bardziej, że utrata mocy w silniku FSI nie jest żadnym nowym odkryciem.
Tak ,ale jak wszystkim wiadomo ciężko jest przeprowadzić wiarygodny test na hamowni z napędem Quattro , odnośnie FSI to tak jak mówisz.

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 10 paź 2014, 20:17

No niestety widzę, że tutaj dla niektórych ciężki do przyjęcia jest fakt nie trzymania mocy w FSI. Czyszczenie specyfikami typu "turbo cleaner" pozostawiam wieszczom i wróżkom :D

Jordan wytłumacz mi proszę dlaczego ciężko jest przeprowadzić wiarygodny test na hamowni z napędem quattro?

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 paź 2014, 20:51

Inter32 pisze:trochę później lipa na trasie dostać od auta sporo słabszego teoretycznie,tak jak na forum Bmw mówią że każde E39 540 daje baty A6 C5 4.2 a nawet S6 C5 bo nie trzymają mocy
na forum bmw to sobie chłopaczki mogą pisać niestworzone historie <tjaa> prawda jest taka, że zanim on wystartuje tym swoim bmw i spali przy starcie połowę bieżnika z opon to takie s6 będzie już mocno z przodu, bo dzięki quattro rusza mocno od startu, bez boksowania. brałem się kiedyś z takim 4.4 tylko e38, już nie wiem w jakim napędzie-nie obchodzi mnie to i szczerze to mało kiedy objechałem inny samochód z taką lekkością jak to cudowne bmw, tak więc te ich historie to w między bajki można włożyć <papapa>

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 paź 2014, 21:05

MW Motorline pisze:Jordan wytłumacz mi proszę dlaczego ciężko jest przeprowadzić wiarygodny test na hamowni z napędem quattro?
Poczytaj sobie, z tego czegoś tam się dowiesz, może :)
http://www.a8team.pl/inne-hamownia-ile- ... vt4033.htm
Ja już ten temat przeczytałem od deski do deski i w skrócie mogę Ci stwierdzić, że te całe hamownie to jedna wielka lipa, bo nie potrafią wiarygodnie wyhamować aut w quattro i z automatem. Weź się złap od świateł do świateł z furą o podobnych parametrach i będziesz wiedział, czy coś jest nie tak. Albo lepszy sposób-zmierz na stoperze ile masz do setki i porównaj z katalogiem, będzie wszystko jasne :>
Ostatnio zmieniony 10 paź 2014, 21:24 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 10 paź 2014, 21:15

Bayer28 dzięki za wyręcznie , można trochę poczytać na forum o hamowaniu.

Mój brat ma A4 w 3.0 Q i również hamował autko kilka razy i za każdym razem inny rezultat a mianowicie od 170 KM do 205KM ,jak dla mnie te wyniki są nie zrozumiałe.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 10 paź 2014, 21:55

Prawda jest taka, że te całe hamownie to się nadają do mierzenia jakichś jedno napędowych turbognojków co najwyżej :) takich technologii co mamy w naszych starych autach już kompletnie nie ogarniają :)
Coś musi być na rzeczy...każdemy kto jeździł na to hamowanie pokazywało min 20% mocy mniej. Sory Pany, ale to jest nie możliwe, że każdego quattro w automacie jest padaką, nigdy w to nie uwierzę :)

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 10 paź 2014, 22:17

Przeczytałem cały temat. Cały! 15 stron i aż musiałem piwo otworzyć. Pomijam fakt, że zdecydowana większość ludzi wypowiada się o starych jednostkach z D2, ale najważniejsze dla mnie spostrzeżenie- nikt, absolutnie nikt nie odpowiedział wprost, jasno dlaczego ciężko jest wykonać pomiar. Więc podpowiem- pomiar przede wszystkim trudny jest do wykonania ze względu na skrzynię biegów. Natomiast warto zauważyć, że tiptroniki z połowy lat 90 dosyć znacznie różnią się od tiptroników montowanych w obecnych eSkach.

W obecnych skrzyniach biegów od 3 biegu jest tzw. Lock up czyli cała moc jest przekazywana na koła bez puszczania "nadmiaru ciśnienia" zaworem zwrotny tak jak to ma miejsce przy biegu 1 i 2. I właśnie dlatego pomiar wykonuje się na ostatnich biegach jeśli nie na ostatnim. Niestety w całym tym temacie bardzo często pojawiają się takie stwierdzenia jak: "słyszałem", "podobno", "możliwe" itd. W całym temacie przeczytałem jedną godną wypowiedź i należała ona do kolegi FOSS'a:

"Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM"

Jak warto zauważyć- rozbieżność to +/- 4KM przy średnio 300KM, czyli tyle co nic.


I teraz uwaga- nie twierdzę, że hamownie są w stanie pomierzyć moc z dokładnością do 0,000000000000000001% mocy ale te błędy pomiaru są tak małe, że można je śmiało pominąć, ponieważ są to urządzenia niezwykle precyzyjne. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyniku pomiaru jest osoba, która siedzi za kierownicą i WARUNKI, w których ten pomiar się odbywa. To są elementy, o które trzeba zadbać. Myślę, że gdybym przyjechał tam ledwo co zagrzanym silnikiem, a temperatura powietrza w trakcie pomiaru wynosiłaby -5st. C wynik mógłby się różnić nawet o 20-30KM.

Nie zmienia to jednak faktu, że silniki FSI ze względu na swoją budowę mają problem z odkładaniem się nagaru i co za tym idzie ze spadkami mocy. Dla porównania jutro postawię moje A4 3.0TDI i S8 na kresce. Odnośnie zasyfienia silnika FSI proponuję przeczytać temat założony prze kolegę z jakże zacnej firmy Sportmile

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 77606&st=0

Z ciekawości pojadę swoja A4 B7 na hamownię.

Zreszta........... będzie fotorelacja z rozbiórki silnika, będzie hamownia na koniec. Pożyjemy, zobaczymy.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 11 paź 2014, 00:00

MW Motorline pisze: W obecnych skrzyniach biegów od 3 biegu jest tzw. Lock up czyli cała moc jest przekazywana na koła bez puszczania "nadmiaru ciśnienia" zaworem zwrotny tak jak to ma miejsce przy biegu 1 i 2. I właśnie dlatego pomiar wykonuje się na ostatnich biegach jeśli nie na ostatnim.

Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyniku pomiaru jest osoba, która siedzi za kierownicą i WARUNKI, w których ten pomiar się odbywa. To są elementy, o które trzeba zadbać. Myślę, że gdybym przyjechał tam ledwo co zagrzanym silnikiem, a temperatura powietrza w trakcie pomiaru wynosiłaby -5st. C wynik mógłby się różnić nawet o 20-30KM.
Co do ogolu to moge sie zgodzic, natomiast naprostowalbym:

1. Pomiar na hamowni wykonuje sie na biegu o przelozeniu mozliwie 1:1, w wiekszosci samochodow jest to ostatni/przedostani bieg, bez wzgledu czy automat/manual.

2. Hamownia w wiekszosci przypadkow ma korekte DIN, a wiec przelicza wynik (netto) biorac po uwage cisnienie, temperature i pewnie jeszcze cos. Jesli to samo auto bysmy mierzyli w roznych warunkach (upal 30st i -10st) to wyniki powinny byc takie same. Czynnik ludzki malo znaczacy, no chyba ze ktos wprowadzi zle przelozenia/zle wpisze dane pojazdu. Nawet jak wprowadzi zle przelozenie, to ilosc Nm powinna byc taka sama - rozna wyjdzie ilosc KM.

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 11 paź 2014, 00:03

Swoja droga uwazam, ze d3 4.2 jedzie srednio (wiadomo, dla jednego bedzie rakieta, dla kogos mul), ale jak na katalogowe 335KM, to zwlaszcza powyzej 100km/h juz nie robi wrazenia. Glownym powodem, masa, automat, quattro :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 11 paź 2014, 00:14

Prościej wydrzeć silnik i go zmierzyć jak to robi się u producenta... Wynik byłby miarodajny :P
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 paź 2014, 01:52

MW Motorline pisze:W całym temacie przeczytałem jedną godną wypowiedź i należała ona do kolegi FOSS'a:

"Dochodząc do sedna moje trzy hamowania dały następujące wyniki:
296KM, 303KM, 304KM"

Jak warto zauważyć- rozbieżność to +/- 4KM przy średnio 300KM, czyli tyle co nic.
Ech, albo nie czytałeś uważnie albo w tamtym temacie nie opisywałem tego dokładnie ale problem tych pomiarów był następujący....
począwszy od pierwszego który wykonany był na padającej już przepływce i oryginalnym programie silnika a kończąc na trzecim który zrobiony był na nowej przepływce, po modyfikacji wydechu i modyfikacji programu silnika.
I właśnie problem tej konkretnej hamowni to właśnie to, że po dokonaniu kilku zmian nie objawiło się to niczym szczególnym na wyniku końcowym :/

Co ciekawsze stawałem tym autem na kresce z kilkoma innymi i jeździło to tak jak po-liftowe S8 D2 w manualu i lepiej niż Dodge Magnum 5.7HEMI co raczej nie wskazuje na niedobór znacznej części koników.

Inna sprawa że po tych wszystkich zabiegach już nie chciało mi się jeździć na inną hamownię a pewnikiem jakbym pojechał do Mastersa to prawda wyszła by na jaw :)
MW Motorline pisze:I teraz uwaga- nie twierdzę, że hamownie są w stanie pomierzyć moc z dokładnością do 0,000000000000000001% mocy ale te błędy pomiaru są tak małe, że można je śmiało pominąć, ponieważ są to urządzenia niezwykle precyzyjne. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyniku pomiaru jest osoba, która siedzi za kierownicą i WARUNKI, w których ten pomiar się odbywa. To są elementy, o które trzeba zadbać.
No nie ma co ukrywać, że tylko nieliczne nasze hamownie wraz z obsługą dają radę poprawnie to zmierzyć.... niestety pozostali odwalają jakąś popelinę i wmawiają klientom jakieś dodatkowe rzeczy co by trafić klienta na robotę.
Nie mówiąc już o tym, że niektórzy potrafią zmanipulować wynik pod własne potrzeby lub pod klienta :/
MW Motorline pisze:Nie zmienia to jednak faktu, że silniki FSI ze względu na swoją budowę mają problem z odkładaniem się nagaru i co za tym idzie ze spadkami mocy. Dla porównania jutro postawię moje A4 3.0TDI i S8 na kresce. Odnośnie zasyfienia silnika FSI proponuję przeczytać temat założony prze kolegę z jakże zacnej firmy Sportmile
Ale co ciekawsze, jak dobrze kojarzę, problem syfu występuje przede wszystkim w jednostkach wolnossących... w tych doładowanych jak np. 5.0V10BiT z RS6C6 jakoś nie słychać o takich problemach ;)
MW Motorline pisze:Zreszta........... będzie fotorelacja z rozbiórki silnika, będzie hamownia na koniec. Pożyjemy, zobaczymy.
Też jestem ciekaw - wprawdzie przy S8 czy S6 5.2V10 dłubałem ale problemem syfu akurat wogóle się nie zajmowałem :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
MaciejMW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 23 lip 2014, 08:40
Lokalizacja: Gdańsk/Sopot

Post autor: MaciejMW » 11 paź 2014, 09:17

Jeszcze raz- problem występuje tylko w jednostkach FSI. W TFSI tego problemu już nie ma. Chyba, że ktoś jeździ w sposób nie wykorzystujący Turbo :D

ernesto

Post autor: ernesto » 11 paź 2014, 10:07

krzychu22.p1i pisze:Prościej wydrzeć silnik i go zmierzyć jak to robi się u producenta... Wynik byłby miarodajny :P
Zgadzam się bo wtedy jest mierzona moc samej jednostki napędowej bez strat które wynikają z układu napędowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl